Podczas Salonu Samochodowego Geneva Motor Show Toyota zaprezentuje nową edycję specjalną modelu AYGO o nazwie x-cite. W Polsce samochód dostępny będzie jeszcze w tym roiku.
Auto charakteryzuje się młodzieżowym designem – skierowane jest do kierowców, dla których styl i estetyka są równie ważne jak oszczędność, praktyczność czy komfort jazdy.
Zobacz także:
Nowa, unikalna stylistyka przodu z rozpoznawalnym znakiem X o trójwymiarowej strukturze oraz szerokie możliwości indywidualizacji wyglądu nadwozia i wnętrza mają przypaść do gustu dynamicznym, młodym ludziom.
AYGO należy do najpopularniejszych samochodów segmentu A w Europie. W 2018 roku model uzyskał sprzedaż na poziomie 91 700 egzemplarzy, co zapewniło mu udział w segmencie 7,4 proc. W Polsce AYGO jest najczęściej wybieranym modelem w segmencie, z udziałem aż 26 proc. W 2018 roku polscy nabywcy kupili 4 362 egzemplarze, o 32 proc. więcej niż rok wcześniej.
W ubiegłym roku Toyota AYGO przeszła facelifting. Zespół inżynierów i designerów nie tylko wzmocnił młodzieżowy wygląd auta, ale także udoskonalił silnik, zwiększając jego moc i wydajność, i poprawił osiągi auta oraz pewność prowadzenia.
Stylistyka
Charakterystyczny znak X na froncie AYGO ma teraz bardziej wyrafinowaną, trójwymiarową strukturę. Projekt przodu auta uzupełniają przednie reflektory w stylu Keen Look ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, dostępnymi w standardzie w każdej wersji wyposażenia. Dolna część znaku X obramowuje przedni grill. Stylistyczny akcent podkreślający dolną krawędź reflektorów może być wykończony w kolorze czarnym oraz srebrnym.
Z boku uwagę zwraca bardziej rozbudowana w trzech wymiarach przednia część oraz obrys tylnych reflektorów, dzięki którym samochód wygląda, jakby był w ciągłym ruchu. Tył zdobią światła do jazdy dziennej LED o rozpoznawalnym kształcie. Kształt świateł podkreśla zwartą kabinę osadzoną nad szerokim zderzakiem, sygnalizując stabilność samochodu.
We wnętrzu kolorystyka komponuje się z nowymi wzorami tapicerek oraz kolorowymi osłonami wywietrzników.
Specjalna edycja x-cite
Nowa edycja specjalna x-cite to dla kierowców nowy sposób na wyróżnienie się z tłumu. Jest to też kolejna wersja tego modelu z dwukolorowym nadwoziem. Odmiana wyróżnia się lakierem Pure Orange na karoserii oraz czarnym dachem. Komponuje się z nimi ornament Pure Orange na przednim spojlerze oraz czarne obudowy bocznych lusterek. W tej odmianie również znajdziemy światła przeciwmgielne, przyciemniane tylne szyby i lśniąco czarne, aluminiowe obręcze kół o 10 ramionach i średnicy 15 cali.
Lśniąco czarne wykończenia zdobią także konsolę centralną i panel tablicy rozdzielczej. Czarna jest także obudowa skrzyni biegów, zaś obudowy nawiewów wyróżniają się kolorem Pure Orange. AYGO x-cite ma także materiałową tapicerkę Manhattan i wykończone pomarańczowym obszyciem dywaniki.
Bogate wyposażenie obejmuje klimatyzację, kierownicę wielofunkcyjną z przyciskami do kontroli systemu audio, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz ogranicznik prędkości dla wersji z manualną skrzynią biegów. System multimedialny z ekranem dotykowym 7 cali i kamerą cofania współpracuje ze smartfonami. Opcjonalnie dostępne są radio DAB, inteligentny kluczyk i uruchamianie samochodu przyciskiem oraz pakiet Toyota Safety Sense.
Systemy bezpieczeństwa czynnego zapobiegają kolizjom lub ograniczają ich skutki. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) wykrywa inne pojazdy przed samochodem i w przypadku niebezpieczeństwa kolizji ostrzega kierowcę i zwiększa siłę hamowania lub uruchamia automatyczne hamowanie awaryjne, które redukuje prędkość o 30 km/h. System działa w zakresie prędkości 10-80 km/h.
Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) pomaga zapobiec zderzeniom czołowym lub zajechaniu drogi pojazdowi na sąsiednim pasie. System wykrywa białe i żółte oznakowania poziome na drodze.
Silnik 1.0
Nagradzany, 1-litrowy silnik DOHC VVT-i Toyoty o 3 cylindrach i 12 zaworach jest zgodny z najnowszą normą emisji spalin Euro 6.2. W ramach ubiegłorocznego faceliftingu silnik został udoskonalony pod względem mocy i zużycia paliwa, ma także lepszą charakterystykę momentu obrotowego, którego wysokie wartości są dostępne przy niższych obrotach oraz zapewnia lepsze wrażenia z jazdy w ruchu miejskim.
Moc silnika została zwiększona do 72 KM (53 kW) przy 6 000 obr./min., zaś moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 4 400 obr./min. Osiągi: samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 sek. (o 0,4 s szybciej) i rozpędza się do 160 km/h.
Średnie zużycie paliwa wynosi 4,1 l/100 km, a emisja CO2 93 g/km (WLTP: 112 g/km). Wersja Eco przynosi dodatkowe oszczędności – zużywa tylko 3,8 l/100 km (NEDC) i emituje 86 g/km CO2 (WLTP: 110 g/km). Z przekładnią półautomatyczną x-shift zużycie paliwa AYGO wynosi 4,2 l/100 km, a emisja CO2 – 95 g/km (WLTP: 117 g/km).
Nowe auto oglądać będzie można podczas targów motoryzacyjnych w marcu w Genewie.