Podczas 89. Międzynarodowego Salonu Samochodowego Genava Motor Show Jeep prezentuje kolekcję najważniejszych nowych produktów. Rok 2018 był najlepszym w historii marki w Europie.
Model Compass był najlepiej sprzedającym się modelem z gamy, w ślad za nim Renegade i Wrangler nowej generacji.
Zobacz także:
Nowy Cherokee Trailhawk uzupełnia rodzinę Trailhawk, dzięki czemu teraz wszystkie modele z gamy mają wersję mogącą poszczycić się prestiżowym emblematem „Trail Rated”, który oznacza, że samochód zaliczył szereg wymagających testów sprawdzających jego możliwości w terenie na najtrudniejszych szlakach na świecie.
W świetle reflektorów pojawiły się auta przygotowane w oparciu o oryginalne akcesoria Jeep by Mopar, marki FCA oferującej produkty i usługi posprzedażowe o ponad 80-letniej tradycji w zakresie osiągów, bezpieczeństwa i stylu.
Akcesoria Jeep Authentic by Mopar
Czwarta generacja Jeepa Wranglera oferuje wysoki poziom komfortu oraz lepszą dynamikę jazdy. Nowy model to połączenie zaawansowanej technologii, której przykładem jest nowy system Uconnect z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7 lub 8,4 cala o wysokiej rozdzielczości.
Gwiazdą stoiska jest Wrangler Rubicon w wersji Mopar w konfiguracji dopuszczonej do ruchu ulicznego, wzmocnionej przez specjalne części z gamy Performance Parts.
2-calowy lift zawieszenia, „snorkel”, czarne listwy progowe, czarna pokrywa wlewu paliwa, maty podłogowe all-weather i naklejka „1941″ dopełniają specjalną personalizację tego modelu.
Samochód jest wyposażony w akcesoria Jeep Authentic. Są one wybrane z gamy ponad 200 akcesoriów dedykowanych modelowi Wrangler i obejmują: czarny matowy siedmioszczelinowy grill, chlapacze, dodatkowe oświetlenie off-road i oprawy lusterek – kontrastujące z żółtym nadwoziem Hella Yella. Akcesoria te gwarantują najlepsze osiągi pod względem funkcjonalności, bezpieczeństwa, stylu i możliwości terenowych, ponieważ są tworzone przez ten sam zespół inżynierów, który zaprojektował oryginalny pojazd.
Indywidualizację Mopar odnajdujemy również we wnętrzu, dzięki czarnej siatkowej osłonie przeciwsłonecznej, uchwytom przednim i rozkładanemu stolikowi mocowanemu na wewnętrznej stronie klapy bagażnika, które zwiększają funkcjonalność pojazdu.
Samochód jest prezentowany obok Wranglera Sahara z „miejską” indywidualizacją. Chromowana osłona wlewu paliwa i osłony progów świetnie prezentują się na niebieskim nadwoziu Ocean Blue. Oba pojazdy są napędzane nowym 2.0-litrowym silnikiem benzynowym turbo oferującym moc 272 KM i współpracującym z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów i dwoma systemami napędu 4×4 (Command- Trac dla Sahary i Rock- Trac dla Rubicona).
Prezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie na stoisku Jeep Renegade w wersji Limited ma nadwozie w nowym kolorze Bikini oraz skórzaną tapicerkę w kolorze Polar Plunge. Wyróżnia się miejską indywidualizacją, obejmującą listwy ochronne na tylny zderzak, nakładkę na zderzak przedni, listwy boczne i listwy progowe z logo producenta – wszystkie w szarym kolorze Subshine Grey, tym samym, co oprawy lusterek i grill przedni. Wewnątrz dostępne są organizer bagażnika i dywaniki welurowe.
Nowa gama „S”
Po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych w Europie, marka Jeep zaprezentuje nową gamę „S”. Dostępna dla modeli Renegade, Compass, Cherokee i Grand Cherokee, nowa seria specjalna podkreśla sportowy charakter samochodu, miejski urok SUV-ów , jednocześnie zwiększając ich możliwości terenowe.
Nowy Jeep Renegade „S” prezentowany w Genewie ma nadwozie w białym kolorze Alpine. Bazująca na topowej wersji wyposażenia Limited, nowa seria specjalna podkreśla sportowy charakter samochodu poprzez czarny dach i akcenty Granite Crystal. Nowy wygląd nadwozia dopełniają specjalne relingi dachowe i ekskluzywne 19″ obręcze kół w kolorze Granite Crystal.
We wnętrzu fotele Premium ze szwami w kolorze wolframu i skórzana kierownica z czarnymi szwami podkreślają ciemną kolorystykę kabiny oferującej wiele przyjaznych dla użytkownika technologii, w tym innowacyjny system multimedialny Uconnect 8,4-calowy NAV.
Dodatkowe wyposażenie obejmuje tempomat adaptacyjny, system ostrzegający przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning), automatyczną klimatyzację dwustrefową, przednie i tylne czujniki parkowania oraz nowy pakiet Full LED. Pod maską prezentowanego w Genewie pojazdu pulsuje nowy 1,3-litrowy silnik Turbo T4 o mocy 180 KM współpracujący z dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów.
Gama silników obejmuje także 1,3-litrowy silnik Turbo T4 o mocy 150 KM, silnik Multijet II diesel o pojemności 1,6 litra połączony z sześciostopniową manualną skrzynią biegów lub automatyczną skrzynią DDCT z podwójnym sprzęgłem oraz silnik 2,0-litrowy Multijet II 4×4 współpracujący z dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów (na rynku polskim S będzie dostępny z sinikami 1.3 T4 150 KM DDCT oraz 1.3 T4 180 KM A9 AWD).
Możliwości terenowe zapewnia zaawansowany system napędu na cztery koła, system odłączenia osi tylnej, system kontroli trakcji Selec Terrain oraz system wspomagający ruszanie pod górę (Hill Start Assist).
Jeep Renegade „S” zostanie wprowadzony na wybrane rynki europejskie w drugim kwartale bieżącego roku.
Nowy Jeep Compass „S”
Debiutujący na targach w Genewie nowy model, dołącza do gamy. Oprócz najnowocześniejszych technologii w zakresie systemów off- road, oferuje doskonałą dynamikę jazdy na drodze i ma ponad 70 systemów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Jeep Compass „S” prezentowany na targach wyróżnia się białym nadwoziem Pearl White z czarnym dachem i nowymi 19″ felgami w kolorze Low Gloss Granite Crystal.
W kabinie znajdują się czarne fotele ze skóry z kontrastowymi przeszyciami w kolorze wolframu, konsola centralna z anodyzowanego aluminium Gun Metal i najlepszy pod względem komfortu i możliwości kontaktu ze światem system multimedialny Uconnect NAV z 8,4″ wyświetlaczem. Pozostałe wyposażenie serii specjalnej „S” obejmuje reflektory bi-ksenonowe, system automatycznych drogowych elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, tempomat adaptacyjny, system audio Beats i elektryczną regulację foteli przednich w 8 płaszczyznach.
Pod maską samochodu prezentowanego na stoisku znajduje się 2,0-litrowy silnik Multijet o mocy 170 KM połączony z dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła. Oferta silników dostępna w nowej serii specjalnej „S” obejmuje także 1,4-litrowy silnik benzynowy o mocy 140 lub 170 KM (w połączeniu z sześciostopniową manualną lub dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła), silnik 1.6 Multijet II o mocy 120 KM z manualną skrzynią biegów oraz silnik 2.0 o mocy 140 lub 170 KM z dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów (na rynku polskim S będzie dostępny z sinikami 1.4 140 KM M6 FWD oraz 1.4 170 KM A9 AWD).
Na rynkach pozaeuropejskich dostępny jest również 2,4-litrowy silnik benzynowy o mocy 150 lub 175 KM w połączeniu z dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła.
Nowy Jeep Compass „S” pojawi się w salonach Jeepa w całej Europie w drugim kwartale bieżącego roku.
Nowy Jeep Cherokee „S”
Nowa edycja specjalna może pochwalić się sportowym wyglądem. Nadwozie wyróżnia się specjalnymi, 19-calowymi felgami w kolorze Granite Crystal Metallic, dolną listwą zderzaka i nadkolami w kolorze nadwozia. Wnętrze naszpikowane jest nowinkami technologicznymi i oferuje sporo przestrzeni.
Wyposażenie obejmuje system multimedialny Uconnect 8.4″ NAV, tempomat adaptacyjny ze Stop&Go, aktywny ogranicznik prędkości (Active Speed Limiter), system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Active Forward Collision Warning- Plus) z systemem hamowania awaryjnego przed pieszymi, aktywny system wspomagania hamowania awaryjnego (Advanced Brake Assist), asystenta pasa ruchu z funkcją utrzymania pojazdu na danym pasie ruchu (Lane Departure Warning Plus), system monitorowania martwego pola (Blind Spot Monitoring) z systemem wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path detection), system Keyless Enter-N-GoTM, przednie i tylne czujniki parkowania oraz asystenta parkowania (Parallel & Perpendicular Park Assist).
Wszystkie te elementy zapewniają komfort, bezpieczeństwo i moc. Ta ostatnia wytwarzana jest przez mocny, 2.0-itrowy silnik benzynowy turbo 270 KM, zestawiony z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem 4×4, stanowiący dopełnienie gamy silników dostępnych dla nowego Cherokee i zamontowany w prezentowanym w Genewie samochodzie.
W Europie wprowadzenia nowego Cherokee „S” na rynek przewidziane jest na drugi kwartał tego roku.
Jeep Grand Cherokee S Limited
Oparty na wersji wyposażenia Limited, nowy model serii specjalnej prezentuje sportowy styl. Nadwozie wyróżnia się charakterystycznym designem Grand Cherokee SRT. Model ma specjalne przednie i tylne zderzaki z błyszczącymi akcentami Low Gloss Granite Crystal. Nowa edycja specjalna modelu wyróżnia się sportową maską silnika w stylu SRT. Dopełnieniem stylistyki nadwozia są polerowane końcówki układu wydechowego i 20″ felgi aluminiowe z wykończenie w kolorze Low Gloss Granite Crystal i chromowanymi nakrętkami.
Wnętrze samochodu oferuje podobny sportowy charakter, podkreślony przez ciemne akcenty i nową konsolę centralną w czarnym kolorze Piano Black. Wnętrze oferuje również wentylowane oraz podgrzewane fotele przednie z czarnej, perforowanej skóry. Na atrakcyjność wpływa również najnowocześniejszy system multimedialny z doskonałym system audio Alpine ze wzmacniaczem cyfrowym i aktywną redukcją szumów, dziewięcioma głośnikami, subwooferem i najnowszej generacji systemem multimedialnym Uconnect 8.4″.
Prezentowany na stoisku Jeepa w Genewie samochód wyróżnia się białym kolorem nadwozia (Bright White) oraz czarną tapicerką wewnątrz. Wyposażony jest w 3.0-litrowy silnik diesel Multijet II V6 z bezpośrednim wtryskiem Common Rail, który wytwarza moc 250 KM i zestawiony jest z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów oraz łopatkami zmiany biegów na kierownicy. Nowy Grand Cherokee S Limited pojawi się w Salonach Jeepa w marcu.
Nowy Jeep Cherokee Trailhawk
W Genewie marka Jeep wprowadza wersję Trailhawk modelu Cherokee, przeznaczoną dla Klientów poszukujących tego, co najlepsze pod kątem osiągów terenowych.
Trailhawk ma off- roadowe wyposażenie, 17″ off- roadowe koła, ostre kąty natarcia i zejścia, wzmocnienia dzięki dedykowanemu przedniemu i tylnemu zderzakowi oraz płyty osłonowe elementów podwozia, jak również o dwa centymetry podniesione zawieszenie. Jego możliwości 4×4 dodatkowo są wzbogacone przez system napędu 4×4 Jeep Active Drive Lock, blokowanie tylnego mechanizmu różnicowego oraz system zarządzania trakcją Selec- Terrain z pięcioma trybami, w tym trybem Rock.
Auto może pochwalić się kątem natarcia równym 29,9°, kątem zejścia 32,2° i kątem rampowym równym 22,9°. Jego prześwit wynosi 22 cm.
Znajdujący się na wystawianym w Genewie samochodzie w czerwonym kolorze Firecracker Red emblemat „Trail Rated” świadczy, że auto to musiało spełnić szereg bardzo rygorystycznych parametrów, klasyfikowanych w pięciu kategoriach: przyczepność, prześwit, zwrotność, artykulacja zawieszenia i głębokość brodzenia. Napędzany nowym, 2.0-litrowym sinikiem benzynowym turbo, zapewniającym moc 270 KM oraz moment obrotowy 400 Nm, zestawiony z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Wyposażony jest w przednie i tylne czujniki parkowania, tempomat adaptacyjny, system multimedialny UconnectTM z 8,4″ ekranem dotykowym, kompatybilny z aplikacjami Apple CarPlay i Android AutoTM, kolorowy 7″ wyświetlacz TFT w zestawie wskaźników oraz system nagłośnienia Premium z dziewięcioma głośnikami i subwooferem.
Bezpieczeństwo zapewniają takie elementy, jak: aktywny ogranicznik prędkości (Active Speed Limiter), system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Active Forward Collision Warning- Plus) z systemem hamowania awaryjnego przed pieszymi, aktywny system wspomagania hamowania awaryjnego (Advanced Brake Assist), asystent pasa ruchu z funkcją utrzymania pojazdu na pasie ruchu (Lane Departure Warning Plus), system martwego pola (Blind Spot Monitoring) z systemem wykrywania obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path detection), system Keyless Enter -N- Go, asystent parkowania równoległego/prostopadłego (Parallel & Perpendicular Park Assist).
Nowy 2.0-litrowy sinik benzynowy zadebiutował w Europie w modelu Cherokee Trailhawk, dołączając do 2.2-litrowego silnika turbo diesel. Silnik ten jest oferowany we wszystkich wersjach 4×4 gamy Cherokee (z wyjątkiem wersji Sport). Silnik będzie jedyną opcją dostępną w wersji Cherokee Trailhawk i będzie w sprzedaży we wszystkich salonach Jeepa w całej Europie od kwietnia.