Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych Geneva Motor Show firma Goodyear wprowadza trzy nowe modele opon klasy Ultra Ultra High Performance (UUHP).
Są to: Eagle F1 SuperSport, SuperSport R i SuperSport RS. Flagowe, wyczynowe ogumienie Goodyear z serii SuperSport wykorzystują innowacyjne technologie i mieszanki, które umożliwiają istotne skrócenie drogi hamowania i czasów okrążeń.
Zobacz także:
Co ważne, nie wpływa to na subtelniejsze elementy jazdy, takie jak reaktywność podczas wchodzenia w zakręty, hamowanie i wychodzenie z zakrętu.
Eagle F1 SuperSport wykorzystuje doświadczenie Goodyear w sporcie, aby zapewnić najwyższy poziom przyczepności i najlepsze parametry prowadzenia. Sztywne żebra bieżnika zapewniają czułą reakcję na zmiany kierunku ruchu, a otwarty układ masywnych klocków zewnętrznych w części barkowej bieżnika daje pełną kontrolę podczas przenoszenia obciążeń w zakrętach. Znacznie usztywniona ściana boczna poprawia prowadzenie bez niepotrzebnych kompromisów po stronie komfortu jazdy.
Choć opona przeznaczona jest przede wszystkim na warunki suche, Goodyear w innowacyjny sposób rozwiązał problem zachowania na mokrej nawierzchni poprzez wykorzystanie kilku mieszanek. Zewnętrzne części bieżnika zostały zoptymalizowane pod kątem suchej nawierzchni, a trzy segmenty centralne dla nawierzchni mokrej. Dzięki temu kierowcy mogą w bezpieczny sposób ostrzej pokonywać zakręty na suchej drodze, a jednocześnie korzystać z wyjątkowo krótkiej drogi hamowania i doskonałego zachowania na mokrej nawierzchni.
Produkt będzie dostępny w 25 rozmiarach, które są sukcesywnie wprowadzane na rynek do lutego do maja. Opona jest dostosowana na obręcze o średnicach od 18 do 21 cala, o szerokości od 205 do 305 mm i profilu od 45 do 30. Eagle F1 SuperSport jest przeznaczona dla mocnych hatchbacków, takich jak Volkswagen Golf GTI, szybkich limuzyn klasy premium jak Mercedes- AMG C63, oraz sportowych aut typu Porsche 911 Turbo.
Eagle F1 SuperSport R wyróżnia jeszcze wyższą przyczepnością i precyzją kierowania na torze i poza nim. To zasługa mieszanki o wysokim współczynniku tarcia, która zapewnia doskonałą przyczepność na suchej nawierzchni. Z kolei mostki w wewnętrznym żebrze, które ograniczają odkształcanie klocków bieżnika pod wpływem ekstremalnych sił bocznych, pozwalają zachować wyjątkową stabilność w zakrętach. Poprawę precyzji kierowania i zwiększenie reaktywności osiągnięto poprzez dalszą optymalizację powierzchni styku, która zapewnia bardziej równomierny rozkład ciśnienia.
Pokazywana na salonie samochodowym w Genewie Eagle F1 SuperSport R będzie dostępna w 10 rozmiarach, które są wprowadzone do oferty między lutym a listopadem. Opona została przystosowana na obręcze o średnicach od 18 do 21 cali, szerokości od 205 do 305 mm i profilu od 25 do 40. Eagle F1 SuperSport R opracowano dla samochodów o ultra wysokich sportowych osiągach, jak np. Volkswagen Golf Clubsport, BMW M4 CS i Porsche 911 GT3.
Eagle F1 SuperSport RS to najbardziej wyścigowa opona w portfolio Goodyear, zapewniająca najwyższe osiągi na torze, a jednocześnie dopuszczona do ruchu drogowego. Wysoce wyspecjalizowana mieszanka zapewnia najwyższą przyczepność i osiągi na suchej nawierzchni. W kwietniu wchodzą pierwsze rozmiary dedykowane dla Porsche 911 GT2 RS i GT3 RS – 265/35 ZR20 i 325/30 ZR21.