Mitsubishi podczas 89. Salonu Samochodowego Geneva Motor Show prezentuje po raz pierwszy SUV-a nowej generacji – model Engelberg Tourer.
Realizując hasło “Drive your Ambition”, marka wykorzystuje opracowane przez MMC rozwiązania kontroli napędu na cztery koła i napędu elektrycznego.
Zobacz także:
Na stoisku producenta zobaczyć także można Dendo Drive House (DDH) – nowy system zarządzania energią, umożliwiający właścicielom generowanie, przechowywanie i automatyczną wymianę energii pomiędzy samochodem a domem, podnosząc wartość użytkową pojazdów elektrycznych.
System i usługa DDH, która będzie oferowana klientom przy zakupie w salonach samochodu EV/ PHEV, to przeznaczone do gospodarstw domowych rozwiązanie oparte na koncepcji V2H. MMC planuje rozpocząć oferowanie tej usługi w Japonii i Europie jeszcze w tym roku.
MITSUBISHI ENGELBERG TOURER
Engelberg jest ośrodkiem narciarskim w środkowym regionie Szwajcarii, oferującym wspaniałe panoramy widokowe i znanym zarówno ze świetnie przygotowanych tras zjazdowych, jak i z trudnych zjazdów poza trasą, które zapewniają radość i poczucie wolności najbardziej wymagającym narciarzom freeride’owym i freestyle’owym oraz snowboardzistom.
Engelberg Tourer to wyposażony w dwa silniki elektryczne samochód hybrydowy z elektrycznym z napędem 4WD i doładowaniem zewnętrznym (PHEV).
Oferuje on znakomite osiągi i pewnie prowadzi się na dowolnej nawierzchni drogowej. Samochód dysponuje dużym zasięgiem charakterystycznym dla aut PHEV i umożliwia podróżowanie poza miasto do miejsc bez infrastruktury do ładowania. Rozplanowanie samochodu pozwoliło połączyć pojemność przestrzeni dla pasażerów z różnorodnymi schowkami.
Pokazywany na targach motoryzacyjnych w Genewie nowy model został zaprojektowany jako elegancki, funkcjonalny, wszechstronny SUV. Stylizacja nadwozia oddaje moc i niezawodność, które pozwalają samochodowi poradzić sobie z każdą drogą. Wnętrze to przestronna kabina, która pozwala pasażerom cieszyć się podróżą w komfortowych warunkach.
PElementy zwiększające użyteczność SUV-a i wspierające bardziej aktywny styl życia, to między innymi światła przeciwmgielne zamontowane w automatycznie otwieranym i zamykanym pojemniku dachowym oraz osłony pod przednim i tylnym zderzakiem.
Nowe auto korzysta z systemu Twin Motor PHEV, który został opracowany i sprawdzony przy tworzeniu modelu Outlander PHEV, a kolejna generacja napędu elektrycznego i systemu sterowania napędem na cztery koła pozwala na więcej niz dotychczas. Ponadto kombinacja systemu PHEV i technik łączności samochodu ze światem oznacza, że Engelberg Tourer może poruszać się w każdych warunkach pogodowych i na wszystkich rodzajach dróg z jeszcze większą skutecznością.
SYSTEM PHEV
* Samochód wykorzystuje system PHEV dostosowany do nowej generacji SUV-a. Akumulator trakcyjny o dużej pojemności jest zamontowany pod podłogą pośrodku pojazdu. Pojazd korzysta z opracowanego przez MMC systemu Twin Motor, w którym silniki o wysokiej mocy i wysokiej wydajności umieszczone są z przodu i z tyłu, pozostawiając przy tym dość miejsca na przestronną kabinę mieszczącą 3 rzędy siedzeń.
* Silnik spalinowy, to jednostka benzynowa o pojemności 2,4 litra przeznaczona do pracy w systemie PHEV. W szeregowym trybie hybrydowym silnik spalinowy pracuje jako wysokowydajny napęd generatora i osiąga wysoki współczynnik sprawności, a większa pojemność skokowa zapewnia cichszą pracę i niższe zużycie paliwa. Oprócz większej sprawności w samym systemie PHEV, Engelberg Tourer wykorzystuje wiele szczegółowych rozwiązań służących maksymalnemu wykorzystaniu energii, takie jak żaluzja na chłodnicy, która zmniejsza opór powietrza.
* Pojazd ma zasięg w trybie jazdy całkowicie elektrycznej przekraczający 70 km (cykl WLTP), a przy w pełni naładowanym akumulatorze trakcyjnym i pełnym zbiorniku paliwa oferuje łączny zasięg wynoszący ponad 700 km (WLTP). Oznacza to, że kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się płynną, dynamiczną i typową dla samochodów elektrycznych jazdą w ciszy przez jeszcze dłuższy czas.
SYSTEM 4WD
* Nowe Mitsubishi oferuje system MMC Twin Motor ze stałym napędem 4WD zapewnianym przez wysokowydajne silniki o wysokiej mocy napędzające przednią i tylną oś, a bazując na wiedzy zebranej dzięki całej serii wyczynowych samochodów Lancer Evolution, wykorzystuje też aktywną kontrolę znoszenia (AYC), by dostosować podział momentu obrotowego między przednimi kołami do aktualnych warunków drogowych.
Komponenty te są używane razem ze zintegrowanym układem kontroli napędu 4 kół Super All- Wheel Control (S-AWC), który zapewnia poprawę osiągów dynamicznych przy przyspieszaniu, pokonywaniu zakrętów, i zatrzymywaniu się także poprzez integralne sterowanie siłą hamowania każdego koła (system ABS) oraz kontrolowanie mocy silników napędzających przednie i tylne koła (Active Stability Control – ASC).
* Napęd Twin Motor 4WD zapewnia precyzyjną reakcję podziału momentu obrotowego na przód i tył w zależności od chwilowych potrzeb, a także zapewnia wyjątkowe przyspieszanie związane z napędem elektrycznym, który generuje maksymalny moment obrotowy już w chwili ruszania.
Kontrola rozdziału momentu obrotowego między przednie koła poprawia osiągi pojazdu, zapewniając zwinność i przyjemność prowadzenia samochodu na poziomie trudnym do wyobrażenia w pojeździe tej wielkości. Zwiększa to również stabilność jazdy, ograniczając poślizgi kół na nieutwardzonych i pokrytych śniegiem nawierzchniach, zapewniając przekazywanie maksymalnego możliwego momentu napędowego na powierzchnię drogi.
SYSTEM ŁĄCZNOŚCI CONNECTED CAR
* Po wprowadzeniu przez kierowcę celu podróży do pokładowego systemu nawigacyjnego, system Connected Car wykorzysta informacje o pogodzie, temperaturze, topografii, natężeniu ruchu i stanie nawierzchni dróg, aby wybrać optymalny tryb napędu i dostosować rozdział momentu obrotowego poprzez zarządzanie energią akumulatora i pracą systemu S-AWC. Pozwala to na bezpieczną i komfortową jazdę, a także przyczynia się do oszczędności paliwa.
Engelberg Tourer wykorzystuje możliwości swoich silników, by zapewnić dynamiczną jazdę i doskonałe parametry środowiskowe. Dzięki wiernemu realizowaniu przez samochód intencji kierowcy i kontroli napędu na wszystkie koła zapewniającej wyjątkową stabilność, przyspieszenie, skręcanie i hamowanie wykonywane jest bezpiecznie i pewnie, a samochód podąża zamierzonym przez kierowcę torem jazdy w każdych warunkach pogodowych i na każdej nawierzchni.
DENDO DRIVE HOUSE (DDH)
Przeznaczony do użytku domowego DDH, to system składający się z samochodu EV/ PHEV, dwukierunkowej ładowarki, paneli słonecznych i domowego akumulatora energii elektrycznej. Jest on pomyślany jako usługa do kompleksowego zakupu dostępna w salonach MMC, która obejmie sprzedaż, instalację i konserwację*5 składników systemu.
Tak skomponowany system pozwoli użytkownikowi naładować swój samochód w domu za pomocą energii słonecznej i dostarczyć energię elektryczną z samochodu EV/PHEV do zasilania domowej instalacji elektrycznej. DDH dostarcza korzyści, które obejmują oszczędności w kosztach energii elektrycznej i zapewnienie awaryjnego źródła zasilania.