GENEWA 2018: USŁUGI MOBILNOŚCI DIGILAB SKODA AUTO

sko-gen-mo1

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, DigiLab Škoda Auto prezentuje swoją wizję przyszłości motoryzacji. Swój debiut w Szwajcarii świętuje hybrydowy model koncepcyjny Vision X.

Prezentuje on najnowsze osiągnięcia marki z zakresu usług wymiany danych i mobilności. Głównym punktem stoiska marki jest „Tunel Innowacji”, który oferuje interaktywny wgląd w technologie i rozwiązania obecne w samochodach marki.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2018


 

– Dla Škody cyfrowa przyszłość już się rozpoczęła. Wiele z innowacyjnych rozwiązań z zakresu mobilności, które prezentujemy w Genewie, już funkcjonują w rzeczywistości. Prowadzone przez DigiLab projekty obrazują transformację Škoda Auto z producenta samochodów do dostawcy zintegrowanych rozwiązań z zakresu szeroko pojętej mobilności – mówi Andre Wehner, Dyrektor ds. Cyfryzacji.

– Każdego dnia pracujemy nad innowacyjnymi, zaawansowanymi rozwiązaniami, które uczynią transport indywidualny łatwiejszym i bardziej komfortowym. Na targach samochodowych w Genewie każdy może przekonać się na własne oczy, jak innowacje naszego DigiLabu ułatwiają codzienne życie – dodaje Jarmila Plachá, Dyrektor DigiLab.

sko-gen-mo2

Laboratorium pomysłów Škody uruchomiło niedawno m.in. projekt dedykowany inteligentnej wyszukiwarce wolnych miejsc postojowych w miastach. Wraz ze swoimi partnerami, DigiLab Škoda Auto rozwija usługę, która poprowadzi do wolnego miejsca na ulicy i umożliwi automatyczne uiszczenie opłaty parkingowej.

Škoda Connect już wkrótce z obsługą głosową

Škoda Auto potwierdziła na targach motoryzacyjnych Geneva Motor Show, że zamierza rozszerzyć funkcjonalność Connect o dostarczone przez firmę Amazon urządzenie Alexa. Ten inteligentny system obsługi głosowej umożliwi kontrolowanie swojego samochodu bez opuszczania mieszkania.

W połączeniu ze Škoda Connect, Alexa będzie potrafić udzielić informacji dotyczących bieżącego stanu przebiegu samochodu, zasięgu przy obecnym stanie paliwa oraz informacji o pozostałych usługach.

Producent pracuje także nad zintegrowanym samochodem umożliwiającym wymianę danych pomiędzy pojazdem, światem zewnętrznym (ang. Car-to-X Communication), lokalną infrastrukturą oraz innymi użytkownikami drogi. Rozwiązania tego typu mają na celu poprawę stanu bezpieczeństwa na drogach, upłynnienie ruchu i zwiększenie komfortu jazdy. Projekt ten jest fundamentalny dla marki z perspektywy przyszłego rozwoju pierwszego w pełni autonomicznego modelu.

DigiLab Škoda Auto w Pradze

W ramach Strategii 2025, Škoda Auto zdefiniowała digitalizację oraz utworzenie cyfrowych usług mobilności jako priorytetowe obszary dla rozwoju marki w najbliższych latach. Kluczową rolę we wzmacnianiu kreatywnego potencjału oraz cyfrowych kompetencji odgrywa, utworzony specjalnie w tym celu, DigiLab. Ta specjalna komórka ma za zadanie dostosować całą firmę do wyzwań nadchodzącego świata cyfrowej ery.

Działające jako start- up branży IT przedsięwzięcie, bada i rozwija nowe modele biznesowe, usługi i produkty. Obecnie DigiLab zatrudnia już ponad dwudziestu specjalistów, którzy pracują nad ponad czterdziestoma projektami. Do zadań DigiLabu należy współpraca z zewnętrznymi kreatywnymi umysłami, start-upami i partnerami technologicznymi.