GENEWA 2018: STYLOWA I INNOWACYJNA NOWA KIA CEED

Kia_Ceed_g1

Przed światową premierą podczas marcowego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie Kia Motors zaprezentowała nową generację modelu o nazwie Ceed.

Trzecia generacja popularnego modelu, zaprojektowanego i produkowanego w Europie, wzmocni na Starym Kontynencie pozycję marki w segmencie kompaktowych hatchbacków.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2018


 

Od początku produkcji pierwszej generacji Kia cee’d, która w nowym zakładzie na Słowacji rozpoczęła się w grudniu 2006 r., bramy fabryki opuściło ponad 1,28 miliona egzemplarzy. Model trzeciej generacji otrzymał zmodyfikowaną pisownię nazwy – dotychczasową cee’d zastępuje Ceed, która pochodzi od hasła „Community of Europe, with European Design”.

Podobnie jak modele poprzednich generacji, także Ceed numer 3 został zaprojektowany i skonstruowany we Frankfurcie w europejskim ośrodku marki Kia. Centrum R&D zlokalizowane w Niemczech odpowiadało nie tylko za design auta, ale również za jego konstrukcję i jej dopracowanie. Nowy Ceed będzie produkowany w zakładzie w Żylinie na Słowacji. W tym samym, w którym powstają również Sportage i Venga.

Kia_Ceed_g2

Światowa premiera nowego Ceeda będzie miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych Geneva International Motor Show. W tym samym czasie Kia po raz pierwszy zaprezentuje także drugą wersję nadwozia Ceeda. Produkcja jego pięciodrzwiowej odmiany rozpocznie się w maju. Sprzedaż nowego Ceed ruszy pod koniec drugiego kwartału 2018 roku wyłącznie w Europie.

Nowa stylistyka

W wypadku nowego auta celem stylistów było przeniesienie proporcji nadwozia i sportowego designu Stingera do modelu mniejszych rozmiarów i o innym rodzaju nadwozia. Niższy, szerszy i z dłuższym tylnym zwisem niż poprzedni model – sylwetka nowego Ceeda z kabiną przesuniętą ku tyłowi nadwozia odznacza się innymi proporcjami niż w modelach dwóch poprzednich generacji. Zaokrąglone linie karoserii zastąpiono prostymi liniami.

Charakterystyczny dla wszystkich modeli marki Kia „tygrysi nos” w osłonie chodnicy jest teraz szerszy, podobnie jak wlot powietrza w dolnej części zderzaka. Model standardowo jest wyposażony w światła LED do jazdy dziennej w kształcie kostek lodu. Pokrywa silnika wydaje się dłuższa niż jest w rzeczywistości. Nowe tylne światła wykonane w technice LED sprawiają, że Ceed jest dobrze widoczny i łatwo rozpoznawalny.

W chwili rynkowego debiutu pięciodrzwiowy Ceed będzie oferowany z 11 kolorami lakieru nadwozia do wyboru. Nabywcy będą mogli wybrać również wielkość i wzór obręczy kół – od 15-calowych stalowych, przez 16-calowe stalowe lub wykonane z lekkich stopów po 17-calowe aluminiowe, dwubarwne i o diamentowym szlifie.

Kia_Ceed_g3

Kabina Ceeda, wykonana z materiałów jeszcze wyższej jakości. Deska rozdzielcza charakteryzuje się poziomymi liniami i jest bardziej rzeźbiona, co przekłada się na większą przestrzeń. Jest ona podzielona na dwa obszary – górny, w którym znajduje się zamontowany pionowo ekran dotykowy systemu multimedialnego i dolny, w którym mieszczą się elementy sterowania sprzętem audio oraz układem ogrzewania i wentylacji. Konsola środkowa jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy.

Kabina jest wykonana z większej liczby miękkich w dotyku elementów. Nabywcy będą mieli do wyboru szeroką gamę tkanin wysokiej jakości oraz skór – syntetycznych i naturalnej. W opcji będą również oferowane pokryte skórą kierownica i dźwignia zmiany biegów.

Nowy Ceed, skonstruowany na nowej płycie podłogowej „K2”, jest o 20 mm szerszy (1 800 mm) i 23 mm niższy (1 447 mm). Nie zmienił się rozstaw osi, który mierzy 2 650 mm. O 20 mm skrócono zwis przedni (do 880 mm) i o tyle samo wydłużono tylny (do 780 mm). Dzięki nowej płycie podłogowej także zyskała pojemność bagażnika (395 l).

Układ jezdny i silniki

Dostosowano go do specyfiki europejskich dróg. Nowy, niezależny układ zawieszenia i nowy, szybszy układ kierowniczy zapewniają lepsze reakcje na komendy wydawane kierownicą. Właściwości jezdne samochodu dopracowywano na drogach o różnej jakości nawierzchni.

Kia_Ceed_g4

Nowa Kia będzie oferować szeroką gamę silników. Wśród benzynowych jednostek znajdą się: najnowsza odmiana 1-litrowego silnika T-GDi o mocy 120 KM oraz nowy 1,4-litrowy motor T-GDi (zastąpi GDI 1,6 l). Pomimo mniejszej pojemności dysponuje on mocą 140 KM. 100-konna, 1,4-litrowa jednostka napędowa MPi z wielopunktowym wtryskiem paliwa również będzie oferowana.

Ceed trzeciej generacji będzie także dostępny z silnikiem wysokoprężnym. Nową 1,6-litrową jednostkę napędową CRDi wyposażono w katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction) w celu znacznego zmniejszenia emisji spalin. Jednostka napędowa będzie dostępna w dwóch wariantach mocy (115 KM i 136 KM), które generują identyczny maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm. Z tym silnikiem pod maską Ceed będzie emitował mniej niż 110 g/km CO2 według nowej procedury testowej WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure).

Każdy silnik będzie współpracował z sześciobiegową przekładnią mechaniczną, a nowy 1,4-litrowy T-GDi i 1,6-litrowe turbodiesle CRDi będą oferowane także z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową produkcji Kia.

Innowacje technologiczne

W kabinie nowy Ceed oferuje szereg nowoczesnych rozwiązań, które zwiększają komfort obsługi i podróżowania. System multimedialny będzie dostępny z ekranem dotykowym o przekątnej 7,0 lub 8,0 cali. W ofercie będzie również system audio renomowanej firmy JBL, wyposażony w funkcję Clari-Fi. Wyposażenie obejmie integrację smartfonów z systemem multimedialnym, a także automatyczny włącznik świateł i dostęp do auta bez konieczności sięgania po kluczyk.

System wyboru trybu jazdy (Drive Mode Select) pozwoli dostosować reakcje wybranych podzespołów do stylu jazdy kierowcy. Tryby dostępne do wyboru to Normal oraz Sport. W każdym z nich zmienia się nie tylko siła wspomagania układu kierowniczego, ale również szybkość reakcji silnika na gaz.

Kia_Ceed_g5

Oferowane jako wyposażenie dodatkowe są: podgrzewana przednia szyba, jak też bezprzewodowa ładowarka smartfonów, podgrzewane i wentylowane przednie fotele oraz podgrzewane zewnętrzne siedzenia tylnej kanapy. Opcjonalny pakiet ECO będzie wyposażony w aktywną przesłonę (Active Air Flap). W skład pakietu wchodzą także m.in. niższe zawieszenie i opony Michelin o niskim oporze toczenia.

Oprócz siedmiu poduszek powietrznych, nad bezpieczeństwem podróżnych dodatkowo będą czuwały zaawansowane aktywne systemy wspomagające kierowcę. Seryjne wyposażenie będzie obejmowało m.in.: asystenta świateł drogowych (High Beam Assist), system monitorowania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Warning), system utrzymywania auta na pasie ruchu (Lane Keeping Assist) i system monitorowania obszaru przed autem (Forward Collision Warning) z funkcją automatycznego hamowania (Forward Collision- Avoidance Assist).

Nowy Ceed będzie pierwszym modelem marki Kia sprzedawanym w Europie, dostępnym z systemem utrzymywania auta na pasie ruchu (Lane Following Assist). Kolejnymi systemami oferowanymi są aktywny tempomat z funkcją Stop&Go oraz systemy: monitorowania martwego pola widzenia lusterek i ostrzegania o pojazdach zbliżających się z boku, wspomagający zmianę pasa ruchu i minimalizujący ryzyko zajechania drogi (Blind Spot Collision Warning), ostrzegania przed kolizją przy wyjeździe z miejsca parkingowego tyłem (Rear Cross- Traffic Collision Warning), wspomagania parkowania (Smart Parking Assist) i rozpoznawania pieszych z ostrzeżeniami wysyłanymi poprzez kierownicę (w wypadku działania Forward Collision- Avoidance Assist).

Każda nowa Kia Ceed seryjnie będzie wyposażona w system stabilizacji pojazdu (VSM od Vehicle Stability Management), który zapewnia stabilność zarówno podczas hamowania, jak i w trakcie pokonywania zakrętów poprzez wykorzystanie elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC od Electronic Stability Control ), jeśli zarejestruje utratę przyczepności jednego z kół.

Produkcja nowego Ceeda rozpocznie się w drugim kwartale tego roku, do sprzedaży w Europie nowy Ceed trafi pod koniec pierwszej połowy roku. Podobnie jak inne modele również nowy Ceed będzie objęty 7-letnią gwarancją (do 150 000 km).