Peugeot zaprezentował rower górski z elektrycznym wspomaganiem napędu eM02 FS Powertube. To prekursor nowej generacji eBike spod znaku lwa.
Kompaktowy, wbudowany w ramę akumulator podkreśla rasową i płynną linię pojazdu. Nowy model zostanie zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie wraz z samochodem koncepcyjnym Rifter 4X4 Concept.
Zobacz także:
Uniwersalny rower z amortyzacją obu kół jest kompanem na wymagających, górskich trasach. Nowy VTT Peugeot eM02 FS Powertube (e=electric M=Mountain, 02= oznaczenie gamy, FS=Full Suspension) jest pierwszym rowerem marki, w którym zastosowano ramę nowego typu z wbudowanym akumulatorem.
Zaprojektowany do jazdy terenowej i rajdów enduro nowy rower górski prezentowany jest wraz z nowym autem koncepcyjnym na salonie samochodowym Geneva International Motor Show. Zawieszenie przedniego i tylnego koła o średnicy 27,5 cala gwarantuje komfort jazdy i ułatwia pokonywanie przeszkód terenowych. Zastosowany w rowerze silnik i akumulator Bosch o mocy 500 Wh zapewniają zasięg do 125 kilometrów.
Żółty, matowy lakier ramy nawiązuje do stylistyki Riftera 4X4 Concept. Ten wszechstronny rower górski z elektrycznym wspomaganiem napędu będzie oferowany w dwóch wersjach w cenie 4 599 euro brutto i pojawi się w sprzedaży w marcu br.
– Nowy eM02 FS Powertube kontynuuje sukces rowerów górskich Peugeot eMountain, wyposażonych przez firmę Bosch w akumulatory litowo- jonowe i silniki Performance CX. Zapowiada rowery przyszłości – eBikes Peugeot. Wbudowanie nowego, kompaktowego akumulatora Bosch w górnej części ramy jest optymalnym rozwiązaniem dla zachowania równowagi i utrzymania nisko położonego środka ciężkości roweru. Ułatwia także wymianę akumulatora i chroni go przed nadmiernym zabrudzeniem w czasie jazdy terenowej. Dodatkowo dzięki takiemu rozwiązaniu opływowe kształty roweru prezentują się bardzo dynamicznie – powiedział Cathal Loughnane, dyrektor Peugeot Design Lab.