GENEWA 2018: NOWY MERCEDES KLASY C – LIMUZYNA I KOMBI

Merc-Kl-C1

Podczas salonu samochodowego Geneva Motor Show Mercedes odsłoni nową klasę C. produkowana ona będzie zarówno w wersji limuzyna, jak i kombi.

W 2017 roku, w swoim czwartym roku produkcji, aktualna generacja modelu była najlepiej sprzedającym się autem marki – znalazła 415 000 nabywców.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2018


 

Samochód jest wytwarzany na czterech kontynentach: poza główną fabryką w Bremie (Niemcy) powstaje w East London (RPA), Tuscaloosie (USA) oraz w Pekinie (Chiny). Z pekińskich zakładów wyjeżdża również Klasa C Limuzyna z wydłużonym rozstawem osi, produkowana i sprzedawana wyłącznie w Państwie Środka. W ub.r. Chiny były zresztą największym rynkiem zbytu Klasy C.

Merc-Kl-C2

Nadwozie

Wzornictwo nowej Klasy C definiuje przede wszystkim przedni pas oraz design reflektorów i tylnych lamp. Linia AMG w standardzie otrzymuje diamentowe wypełnienie osłony chłodnicy. Nowe pojazdy wyróżniają się przeprojektowanym przednim zderzakiem, który dodatkowo podkreśla elegancję wersji Exclusive i sportowy charakter odmiany Avantgarde. Standardowo zderzak zdobi srebrna listwa ozdobna.

W połączeniu ze stylizacją Avantgarde ma ona wykończenie chromowane, a linię Exclusive charakteryzuje chromowany pas złożony z trzech części. Zewnętrzna linia AMG otrzymała na nowo zaprojektowany przedni zderzak oraz tylny zderzak z nakładką w kształcie dyfuzora. Tylny zderzak w Limuzynie i Kombi ma teraz nową dolną sekcję. Jej wyprofilowanie, elementy ozdobne i zakończenie układu wydechowego różnią się zależnie od wybranego wyposażenia oraz wersji silnikowej.

W designu przednich i tylnych lamp dominują wyraziste kontury oraz dopracowane detale. Standardowo model jest oferowany z halogenowymi reflektorami i diodowymi światłami do jazdy dziennej. Na życzenie dostępne są reflektory LED High Performance. Nabywcy mają do wyboru także matrycowe reflektory Multibeam LED ze światłami drogowymi Ultra Range.

merc-klas-c09

Paleta kolorystyczna Limuzyny i Kombi wzbogaciła się o dwa odcienie metaliczne – srebrny Mojave oraz zieleń szmaragdu.

Wnętrze

Konsolę środkową wyróżnia eleganckie wykończenie – brązowe drewno orzechowe o otwartych porach lub antracytowe drewno dębowe, również o otwartych porach. Lista odcieni kabiny wzbogaciła się o kombinację szary magma /czarny, a dla wewnętrznej linii AMG – o siodłowy brąz.

Standardowa specyfikacja obejmuje funkcję bezkluczykowego uruchamiania Keyless-Go. Przycisk start/ stop ma nowy, turbinowy design. Nowo zaprojektowany jest także klucz do samochodu, dostępny w trzech wariantach: czarnym z lśniącą, chromowaną obwódką, białym z chromowaną obwódką oraz białym ze lśniącym wykończeniem i matowo- chromowaną obwódką.

Merc-Kl-C8

Kolejną nowością jest pakiet wielo- konturowych siedzeń, obejmujący fotele z regulacją bocznych poduszek i podparcia lędźwiowego za pomocą elektrycznej pompy pneumatycznej, a także funkcję masażu. Obsługa funkcji foteli odbywa się za pośrednictwem systemu multimedialnego.

Nowa Klasa C przejmuje koncepcję wyświetlania i obsługi z obecnej Klasy S. Na życzenie może być wyposażona w cyfrowy panel wskaźników z trzema różnymi motywami: klasycznym, sportowym lub progresywnym.

Bazowy model ma dwa umieszczone w tubach wskaźniki rozdzielone 5,5-calowym kolorowym ekranem o rozdzielczość 383 x 600 pikseli, z „klasycznym” stylem wyświetlania. W opcji dostępny jest w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, z 12,3-calowym ekranem o rozdzielczości 1920 x 720 pikseli. Wyświetlacz centralny – ekran multimediów nad konsolą środkową – jest dostępny w dwóch rozmiarach.

Merc-Kl-C11

Klasa C oferuje również kierownicę z panelami dotykowymi. Kolejną nowością jest sterowanie systemem Distronic oraz tempomatem za pomocą instrumentów zgrupowanych bezpośrednio na kierownicy. System informacyjno- rozrywkowy można obsługiwać także za pomocą panelu dotykowego z kontrolerem na konsoli środkowej oraz korzystając ze sterowania głosowego Linguatronic. Głosowo można uaktywniać teraz np. ogrzewanie siedzeń. Opcjonalny jest wyświetlacz head-up.

Intelligent Drive – systemy aktywnego bezpieczeństwa

Nowa Klasa C otrzymała najnowsze systemy wspomagające jazdę. Udoskonalone systemy kamery i radarów obserwują obszar do 500 m przed autem. Aktywna kontrola odległości Active Distance Assist Distronic może wspierać kierowcę w licznych sytuacjach na bazie informacji z map i regulować prędkość auta np. podczas zbliżania się do zakrętów, skrzyżowań czy rond.

Merc-Kl-C4

Wśród nowości są także intuicyjnie działające systemy Active Lane Change Assist oraz Active Emergency Stop Assist, a także nowe funkcje Active Steering Assist. Standardowo najnowsza Klasa C oferuje rozbudowany układ antykolizyjny Active Brake Assist. Debiutują dostępne na życzenie reflektory Multibeam LED.

Po włączeniu świateł drogowych uaktywnia się Adaptive Highbeam Assist Plus – asystent pozwalający zachować dalekosiężne oświetlenie bez oślepiania innych uczestników ruchu.

Opcjonalny układ kontroli komfortu Energizing „scala” różne układy pojazdu z zakresu komfortu. Zależnie od poziomu wyposażenia, do wyboru jest do sześciu programów. Każdy z nich trwa 10 min. Układ wykorzystuje też nastrojowe oświetlenie.

merc-klas-c22

Systemy multimedialne

Bazowo Klasa C jest wyposażona w system multimedialny Audio 20 z dwoma portami USB, czytnikiem kart SD, łącznością Bluetooth oraz interfejsem multimediów.

Najnowsza generacja systemu Comand Online (opcja) oferuje nawigację 3D. Użytkownicy Mercedes me connect mają dostęp do wielu spersonalizowanych usług. Urządzenia mobilne zgodne ze standardem Qi można teraz w wygodny sposób ładować podczas jazdy, korzystając z opcjonalnej ładowarki bezprzewodowej.

W ofercie pokazanej na targach motoryzacyjnych w Genewie nowej Klasy C pojawi się również nowy system audio z 9 głośnikami o łącznej mocy 225 watów (2 x Frontbass o mocy 50 W oraz 5 pozostałych kanałów po 25 W). Plasuje się on pomiędzy nagłośnieniem seryjnym a systemem dźwięku przestrzennego Burmester.