Podczas salonu samochodowego Geneva Motor Show Jaguar prezentuje na swoim stoisku nowy model I-PACE z napędem elektrycznym. Silniki o łącznej mocy 400 KM generują 696 Nm momentu obrotowego i rozpędzają samochód od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Model charakteryzuje się opływową linią nadwozia oraz wnętrzem oferującym ilość przestrzeni odpowiednią dla pięciu pasażerów oraz ich bagażu. genewa 2018, salon samochodowy, targi motoryzacyjne, Geneva Motor Show, Jaguar, I-PACE, napęd, elektryczny, silniki, silnik,
Zobacz także: SALONY SAMOCHODOWE GENEWA 2018
Akumulatory litowo- jonowe o pojemności 90 kWh pozwalają na pokonanie 480 km, zaś specjalny system nawigacyjny wybiera trasę pod kątem zapewnienia jak największego zasięgu. Zaawansowany system konfiguracyjny Smart Settings korzysta z algorytmów sztucznej inteligencji, by dostosować parametry modelu I-PACE do indywidualnych preferencji kierowcy. Użytkownicy mając do dyspozycji iście sportowe osiągi, nie muszą martwić się obsługą samochodu dzięki 8-letniej gwarancji na akumulatory oraz pakietowi serwisowemu Jaguar Care. NAPĘD ELEKTRYCZNY Dzięki najnowocześniejszym akumulatorom litowo- jonowym o pojemności 90 kWh, które składają się z 432 ogniw pakietowych, zasięg modelu I-PACE wynosi 480 km (w europejskim cyklu WLTP). Korzystając z szybkiej ładowarki prądu stałego (o mocy 100 kW), właściciele będą mogli naładować akumulatory od 0 do 80 proc. zaledwie w 40 minut. Naścienna, domowa ładowarka prądu zmiennego (7 kW) pozwoli na uzyskanie takiego samego zasięgu w nieco ponad dziesięć godzin. Gama inteligentnych rozwiązań zwiększających zasięg pojazdu obejmuje także system wstępnego kondycjonowania baterii: po podłączeniu do źródła zasilania, Jaguar I-PACE automatycznie zwiększy (lub obniży) temperaturę akumulatorów tak, aby zmaksymalizować zasięg przed wyruszeniem w trasę. OSIĄGI Dwa silniki elektryczne – z półosiami przechodzącymi przez korpus silnika, co pozwala zachować kompaktowe wymiary – zostały zamontowane przy każdej z osi. Generują one łącznie 400 KM mocy i 696 Nm momentu obrotowego, zapewniając napęd na cztery koła i przyczepność na każdym rodzaju nawierzchni. Natychmiastowa dostępność momentu obrotowego oraz wysoka sprawność silników elektrycznych gwarantują typowe dla samochodu sportowego osiągi, rozpędzając nowy model od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. W wykonanym z aluminium i przystosowanym specjalnie do potrzeb pojazdu elektrycznego nadwoziu wykorzystano technologię nitowania i klejenia, która zapewnia lekkość i sztywność konstrukcji. Akumulatory są umieszczone centralnie, pomiędzy osiami. W połączeniu z podwójnymi wahaczami poprzecznymi zastosowanymi w przednim zawieszeniu, oraz z tylną osią typu Integral Link z (opcjonalnym) zawieszeniem pneumatycznym, a także z systemem aktywnego zawieszenia, rozwiązanie to zapewnia doskonałe własności jezdne i wysoki poziom komfortu. DESIGN Nowy samochód ostał zaprojektowany w taki sposób, by jak najlepiej wykorzystać możliwości oraz kompaktowe wymiary zaawansowanego technicznie elektrycznego układu napędowego. Opływowa, przypominająca nadwozie typu coupe sylwetka została zainspirowana wyczynowym Jaguarem C-X75. Do jej elementów charakterystycznych należą: krótka, nisko osadzona maska, pełniący rolę spojlera aerodynamicznego dach oraz zaokrąglona tylna szyba. Przesunięty ku przodowi przedział pasażerski (Cab- forward) kontrastuje z kanciastym tyłem, który pozwala na obniżenie współczynnika oporu powietrza do wartości jedynie 0,29 Cd. Aby zapewnić zarówno odpowiedni poziom chłodzenia, jak i korzystne własności aerodynamiczne, aktywne przesłony wlotu powietrza otwierają się, kiedy konieczne jest schłodzenie podzespołów. Poza tym pozostają zamknięte. Wnętrze zaprojektowano tak, by zapewnić pasażerom jak największą ilość miejsca. Choć nowe auto plasuje się segmencie SUV-ów średniej wielkości, dzięki przesuniętej ku przodowi kabinie oraz elektrycznemu zespołowi napędowemu, ilość miejsca we wnętrzu jest porównywalna z dużymi SUV-ami. Pasażerowie podróżujący z tyłu mają 890 mm miejsca na nogi, a za sprawą braku tunelu nad tradycyjną skrzynią biegów, zabudowano przydatny schowek środkowy o pojemności 10,5 litra. Pod tylnymi siedzeniami znajdują się schowki na tablet i laptop, zaś bagażnik ma pojemność 656 litrów (1 453 litry po złożeniu tylnej kanapy). ŁĄCZNOŚĆ I MULTIMEDIA I-PACE jest pierwszym modelem Jaguara, w którym zastosowano pokładowy system informacji i rozrywki o nazwie Touch Pro Duo. Wykorzystuje on innowacyjne połączenie ekranów dotykowych, czujników pojemnościowych oraz fizycznych przycisków i jest niezwykle intuicyjny w obsłudze. Nowy system nawigacji dostosowany do potrzeb samochodu elektrycznego uwzględnia topografię trasy, a także informacje zebrane podczas wcześniejszych podróży, takie jak styl jazdy kierowcy, by dokładnie wyliczyć zasięg oraz stan naładowania baterii, zapewniając tym samym kierowcy poczucie pełnego komfortu i spokoju. Zaawansowany system „Smart Settings” opiera się na sztucznej inteligencji określając preferencje poszczególnych kierowców i dostosowując do nich parametry układu jezdnego oraz konfigurację wnętrza modelu I-PACE. Pojazd będzie również współpracował w aplikacją Amazon Alexa. Aby zapewnić użytkownikom dostęp do najnowszej wersji oprogramowania sterującego systemem informacji i multimediów, układami telematycznymi oraz ładowaniem akumulatorów, model będzie pierwszym Jaguarem aktualizującym oprogramowanie bezprzewodowo. Pierwsze modele I-PACE trafią na polski rynek jeszcze przed wakacjami 2018 roku i będą dostępne w wersjach S, SE oraz HSE. Oferowana będzie także odmiana First Edition, zaś wszystkie wersje będą inspirowane zaprezentowanym pierwotnie pojazdem koncepcyjnym. Na razie nowego Jaguara można oglądać na targach motoryzacyjnych w Genewie.