GENEWA 2018: NOWE MODELE, DESIGN ORAZ INWESTYCJE MAZDY

Mazda-gene1

Obfitujące w nowości stoisko Mazdy podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie jest miejscem światowej premiery nowej Mazdy6 Sport Kombi, europejskich debiutów Mazdy6 Sedan oraz dwóch oszałamiających modeli koncepcyjnych – Vision Coupe i Kai Concept.

Po raz pierwszy w Europie szerokiej publiczności zaprezentowana zostanie także technologia SKYACTIV-X – rewolucyjny silnik benzynowy nowej generacji.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2018


 

Najnowsza Mazda6 zwraca uwagę bardziej szlachetnym i wyrafinowanym designem bryły nadwozia, a przemyślana rewizja wnętrza zaowocowała całkowicie odmienionymi fotelami i projektem deski rozdzielczej.

Mazda-gene2

Jednocześnie nowy model wyróżnia zwiększona wydajność układu napędowego SKYACTIV, lepsza dynamika prowadzenia, większa efektywność aerodynamiczna, gruntowne udoskonalenia w dziedzinie NVH (Noise, Vibration and Harshness, czyli minimalizacji hałasu, wibracji i dyskomfortu) oraz znacząco rozbudowane systemy bezpieczeństwa i-Activsense. Nowe flagowe auto marki pokazujemy na zdjęciach.

Modele Kai Concept oraz Vision Coupe ujawniają stylistykę przyszłości samochodów spod znaku Mazda. Prezentowany na targach motoryzacyjnych Geneva Motor Show model coupe uznany został niedawno za „Najpiękniejszy Samochód Koncepcyjny Roku”.

Model ten przejmuje podstawowe założenia formy opływowego czterodrzwiowego coupé. Dla uzyskania takiej ekspresji projektanci zrezygnowali z rytmicznego modelowania ruchu, na który kładły nacisk wcześniejsze odsłony stylistyki KODO, wybierając za to prosty kształt, który pozbawiony zbędnych detali hołduje zasadzie „mniej znaczy więcej”. Projektanci postawili też na uwypuklenie gry światła na karoserii nowego auta.

Mazda-gene3

Premierowym prezentacjom nowych modeli Mazdy w Genewie towarzyszy ekspozycja silnika SKYACTIV-X. Jest to autorska jednostka Mazdy następnej generacji, odznaczająca się nowatorską metodą spalania, określoną, jako SPCCI (Spark- Controlled Compression Ignition – zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą). To pierwszy na świecie silnik benzynowy wykorzystujący zapłon samoczynny, dostępny w zastosowaniach komercyjnych.

Technologia SPCCI łączy zapłon świecowy z tradycyjnego silnika benzynowego z zasadą zapłonu samoczynnego, właściwą silnikom Diesla i korzysta z najlepszych właściwości każdego z nich, odznaczając się szeroką skalą obrotów użytecznych i czystością spalin przy natychmiastowej reakcji na ruch przepustnicy i niskim zużyciu paliwa.

Salon Samochodowy w Genewie 2018 otwarty będzie dla publiczności do 18 marca.

Mazda-gene4