Podczas 88. Międzynarodowego Salonu Samochodowego Geneva International Motor Show firma BMW zaprezentuje nowy model X4 – Sports Activity Coupé w segmencie premium klasy średniej.
Znacznie większa indywidualność, dynamika, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 9,0 – 5,4 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 209 – 142 g/km oraz innowacje: to zalety nowego auta.
Zobacz także:
Od wejścia na rynek pierwszej generacji w roku 2014 sprzedano na świecie ponad 200 tys. egzemplarzy tego modelu. Nowe BMW X4 posiada sportowy wygląd zewnętrzny, szlachetne wnętrze oraz nowoczesne systemy wspomagające kierowcę i technologie komunikacyjne. Dynamiczny i ekstrawagancki charakter podkreśla też rozszerzenie oferty o dwa modele BMW M Performance.
Wygląd zewnętrzny nowego X4 wyróżnia minimalistyczna rzeźba powierzchni i nowoczesne akcenty. Zwiększone w stosunku do poprzedniego modelu wymiary: o 81 do 4752 mm długość zewnętrzna, wydłużony o 54 do 2864 mm rozstaw osi oraz zwiększona o 37 do 1918 mm szerokość dały w nowym BMW X4 dynamicznie wydłużone proporcje.
Pośrodku wyrazistego przodu znajdują się duże, trójwymiarowe nerki BMW. Podwójne diodowe reflektory o dynamicznych konturach i poziome reflektory przeciwmgłowe stanowią nową interpretację typowego dla modeli X frontu z sześciorgiem „oczu”.
Precyzyjnie narysowana linia barkowa biegnąca przez klamki aż po lampy tylne oraz charakterystyczne przetłoczenie pomiędzy nadkolami dzielą powierzchnię boków, tworząc przy tym wydatną partię barkową, którą z tyłu dodatkowo podkreśla zwężenie nadbudowy kabiny. Typowa dla coupé linia dachu ma na styku z tylną szybą eleganckie załamanie i gwałtowniej opada tam ku tyłowi.
Poziome linie, trójwymiarowo uformowane i wystające z karoserii lampy diodowe oraz podwójne końcówki rur wydechowych we wszystkich wersjach
silnikowych, podkreślają szerokość tyłu. Wyposażenie wariantów modelowych xLine, M Sport X i M Sport umożliwiających skonfigurowanie wyglądu zewnętrznego i wnętrza według własnych preferencji obejmuje charakterystyczne cechy stylistyczne oraz specyficzne dla poszczególnych modeli 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich.
Oprócz tego w nowym BMW X4 oferowane są po raz pierwszy opcje z BMW Individual.
Wnętrze
Wnętrze nowego BMW X4 łączy dynamikę z nowoczesnym klimatem premium. Oprócz kokpitu zorientowanego na kierowcę doskonałe wrażenia z jazdy zapewnia też płaska deska rozdzielcza i lekko podwyższona pozycja siedzenia. Nowe fotele sportowe z wydatnymi podparciami bocznymi i podparcia kolan na bokach konsoli środkowej podkreślają sportową naturę auta.
Dojrzały charakter premium wyróżniają wysokiej klasy materiały, precyzyjne wykończenie i starannie wykonanych detali. Powierzchnie deski rozdzielczej i boczków drzwi tworzą jedną, płynnie połączoną ze sobą linię. Charakterystycznym detalem jest wytłoczona litera X na galwanizowanych powierzchniach drzwi. Opcjonalnie oferowane są jeszcze inne galwanizowane elementy, nowe tapicerki ze skóry Vernasca oraz deska rozdzielcza obita Sensatekiem.
Rozszerzony program wyposażenia dodatkowego obejmuje 3- strefową klimatyzację automatyczną, aktywną wentylację foteli, oświetlenie ambientowe, pakiet Ambient Air, kluczyk BMW z wyświetlaczem oraz duży szklany dach panoramiczny. Obszerne miejsca na przedmioty, pojemne kieszenie w drzwiach, uchwyty na napoje i schowki podkreślają funkcjonalny charakter nowego X4.
W drugim rzędzie znajdują się trzy pełnowymiarowe miejsca siedzące z większą przestrzenią na nogi. Złożenie oparcia tylnej kanapy dzielonego
standardowo w proporcjach 40:20:40 pozwala zwiększyć pojemność bagażnika z 525 do 1430 litrów. Opcjonalna funkcja cargo umożliwia indywidualne ustawienie nachylenia oparcia.
Wrażenia z jazdy
Na początku sprzedaży będą oferowane do wyboru trzy silniki benzynowe i cztery wysokoprężne. W czołówce oferty znajdują się dwa
modele BMW M Performance. Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy w M40i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,2 – 9,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 213 – 209 g/km) generuje moc 265 kW / 360 KM. M40d (6,6 – 6,4 l/100 km; 173 – 170 g/km) napędza sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 240 kW / 326 KM.
xDrive30d (6,2 – 5,9 l/100 km; 163 – 156 g/km) wyposażone jest również w sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, tu o mocy 195 kW / 265 KM. Oferta obejmuje ponadto dwa czterocylindrowe silniki wysokoprężne o mocy 170 kW / 231 KM w xDrive25d (5,7 – 5,5 l/100 km; 149 – 145 g/km) oraz o mocy 140 kW / 190 KM w xDrive20d (5,6 – 5,4 l/100 km; 149 – 142 g/km).
Ponadto dostępne będą dwa czterocylindrowe silniki benzynowe o mocy 185 kW / 252 KM w xDrive30i (7,3 – 7,2 l/100 km;168 – 164 g/km) i o mocy 135 kW / 184 KM w xDrive20i (7,3 – 7,1 l/100 km;168 – 163 g/km). Wszystkie warianty wyposażone są standardowo w 8-stopniową skrzynię Steptronic z łopatkami przy kierownicy oraz inteligentny napęd na cztery koła xDrive.
Zmodernizowany, specjalnie dostrojony układ jezdny oraz niższy niż w BMW X3 środek ciężkości sprawiają, że nowy model jest zwinniejszy i oferuje wysoki komfort jazdy. Oprócz sportowego układu jezdnego M i Performance Control wyposażenie standardowe obejmuje także adaptacyjny sportowy układ kierowniczy.
Opcjonalnie oferowany jest też sportowy układ hamulcowy M i adaptacyjny układ jezdny z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami. Modele M Performance wyposażone są standardowo w 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, specjalną wersję sportowego układu hamulcowego M i sportowy dyferencjał M, który poprzez odpowiednie blokowanie tylnej osi wspomaga dynamiczne wychodzenie z zakrętów.
Oprócz układu jezdnego również karoseria i wiele innych komponentów ma teraz dzięki inteligentnemu doborowi materiałów niższą masę. Zastosowanie
BMW EfficientLightweight pozwoliło obniżyć masę pojazdu w zależności od wyposażenia nawet o 50 kg. Zoptymalizowane zostały również właściwości aerodynamiczne. Współczynnik oporu powietrza (Cx) wynosi 0,30.
Rozszerzony został systemem obsługi, najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę i nowe funkcje BMW ConnectedDrive. System wskazań i obsługi iDrive obejmuje wolnostojący monitor pokładowy, opcjonalnie o przekątnej 10,25 cala i z funkcją dotykową. Unowocześnione sterowanie głosowe reaguje teraz również na dowolnie formułowane polecenia. W wyposażeniu dodatkowym dostępne jest ponadto sterowanie za pomocą gestów, wielofunkcyjny wyświetlacz wskaźników oraz wyświetlacz Head-Up najnowszej generacji.
Rozszerzona została oferta systemów wspomagających kierowcę zwiększających komfort i bezpieczeństwo jazdy. System asystujący kierowcy plus obejmuje aktywny regulator prędkości nowej generacji z funkcją Stop & Go, asystenta kierowania i pasa ruchu, asystenta pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizjami bocznymi oraz ostrzeganie przed ruchem poprzecznym i ostrzeganie na skrzyżowaniach.
Nowy asystent parkowania plus obejmuje także funkcje Top View, Panorama View i 3D View. Funkcja Remote 3D View umożliwia kierowcy obserwowanie na smartfonie na żywo trójwymiarowego obrazu bezpośredniego otoczenia pojazdu. Opcjonalnie dostępny jest też hotspot WiFi oraz system telefoniczny z ładowaniem bezprzewodowym.
Nowe cyfrowe funkcje BMW ConnectedDrive zapewniają kompleksowe wsparcie przy indywidualnym planowaniu mobilności. Tworzą bazę dla korzystania z takich ofert jak Real Time Traffic Information, On Street Parking Information czy Usługa Concierge. Asystent mobilności BMW Connected łączy samochód za pośrednictwem elastycznej platformy Open Mobility Cloud z touchpointami takimi jak smartfony, smartwatche czy asystent głosowy.
Nowe funkcje w BMW Connected+ umożliwiają jeszcze wyższy poziom personalizacji.
Samochód zobaczyć będzie można podczas targów motoryzacyjnych Motor Show w Genewie.