GENEWA 2018: NOWA TECHNOLOGIA POPRAWI OSIĄGI ELEKTRYKÓW

Goody- EfficientGri1

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie 2018, Goodyear zaprezentował EfficientGrip Performance z nową technologią Electric Drive.

Ro prototypowa opona dla rozwijającego się rynku pojazdów elektrycznych, która pojawi się na europejskich drogach już w 2019 roku.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2018


 

Testy przeprowadzone przez Goodyear wykazały, że tradycyjne opony zamontowane w pojazdach elektrycznych zużywają się nawet o 30 proc. szybciej ze względu na wysoki moment obrotowy przekazywany natychmiast na koła. Ponadto, na ich niższą trwałość wpływa też dodatkowy ciężar akumulatorów.

Goody- EfficientGri2

– Coraz bardziej restrykcyjne przepisy w zakresie redukcji emisji, chęć zmniejszenia zależności od paliw kopalnych oraz szybki postęp w dziedzinie technologii akumulatorowych tworzą idealne środowisko dla rozwoju pojazdów elektrycznych. Współpracujemy z producentami samochodów nad wprowadzeniem w przyszłym roku technologii Electric Drive, która ma za zadanie sprostać wyjątkowym wymaganiom tego rozwijającego się segmentu pojazdów – komentuje Chris Delaney, prezes Goodyear w regionie Europa, Bliski Wschód i Afryka.

Oprócz wyższej trwałości, producenci samochodów elektrycznych oczekują opon o poprawionych parametrach w zakresie oporów toczenia. Z kolei priorytetem konsumentów jest wydłużenie zasięgu pojazdów, ponieważ w większości krajów sieć stacji ładowania jest jeszcze niedostatecznie rozwinięta. Kolejnym aspektem jest poziom hałasu i komfort jazdy, ponieważ przy niskich prędkościach samochody elektryczne wytwarzają nawet o połowę mniej hałasu niż tradycyjne pojazdy.

Technologia Electric Drive

Aby sprostać tym wyzwaniom, prezentowany na targach motoryzacyjnych Geneva Motor Show prototyp EfficientGrip Performance z technologią Electric Drive oferuje następujące rozwiązania:

• Wydłużone przebiegi dzięki innowacyjnej rzeźbie bieżnika: Cieńsze kanały w rzeźbie bieżnika tworzą większą powierzchnię styku z nawierzchnią niż tradycyjne rowki radialne. Dzięki większej ilości gumy stykającej się z drogą, opona lepiej sobie radzi z dużym momentem obrotowym, utrzymując jednocześnie wysokie osiągi na mokrej nawierzchni. Konstrukcja bieżnika zapobiega również przedostawaniu się fal dźwiękowych do rowków, co zmniejsza hałas wewnątrz i na zewnątrz pojazdu.

• Konstrukcja o dużej nośności: Kształt komory opony został zoptymalizowany pod kątem przenoszenia dodatkowej masy pojazdu spowodowanej ciężarem baterii, przy zachowaniu optymalnej, zapewniającej wysokie osiągi powierzchni styku z nawierzchnią.

• Wydłużony zasięg: Materiałowe właściwości mieszanki bieżnika zostały dostosowane do bardzo niskiego oporu toczenia, który wydłuża zasięg pojazdów, a jednocześnie radzi sobie z wysokim momentem obrotowym. Ponadto ściana boczna zmniejsza opór aerodynamiczny, a profil posiada mniejszą masę obrotową, co redukuje ogólne zużycie energii.

– Jako firma z 120-letnią historią tworzenia innowacyjnych produktów, pomagając zmieniać świat transportu, prezentujemy prototyp EfficientGrip Performance z technologią Electric Drive, który dowodzi, że Goodyear jest w dalszym ciągu liderem przyszłościowego rozwoju motoryzacji – dodaje Delaney.