Rio GT Line to kolejny model marki Kia, który ma swoją światową premierę podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.
Po udanym wprowadzeniu do oferty wersji GT Line takich samochodów jak Picanto, Sportage i Sorento, teraz przyszła kolej na mniejszy model.
Zobacz także:
Odmiana GT Line poszerza bogatą ofertę Rio, które jest światowym bestsellerem marki Kia w segmencie małych aut. Nowy model, wyposażony w turbodoładowany silnik, odznacza się bardzo dobrymi osiągami i wyglądem inspirowanym modelami „GT” marki Kia, jak cee’d GT i Optima GT.
Rio GT Line napędza 1,0-litrowy silnik T-GDi (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny), który zapewnia autu bardzo dobre przyspieszenie i charakteryzuje się natychmiastową reakcją na gaz.
– Rio jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów marki Kia na świecie. Tylko w Europie nabywców znalazło już 54 000 egzemplarzy nowego Rio. Dzięki nowej wersji – GT Line – atrakcyjność Rio będzie jeszcze większa i pozwoli nam zwiększyć sprzedaż tego modelu w 2018 r. i w kolejnych latach – powiedział na targach motoryzacyjnych Geneva Motor Show Michael Cole, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe.
Design
Usportowioną odmianę pięciodrzwiowego Rio można rozpoznać po błyszczącej, czarnej oraz częściowo chromowanej osłonie chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, 17-calowych obręczach kół z lekkich stopów o wzorze GT Line i diodowych światłach przeciwmgłowych w kształcie kostek lodu, które po raz pierwszy zastosowano w modelach cee’d GT i pro_cee’d GT.
Z zewnątrz Rio GT Line wyróżnia się podwójną końcówką układu wydechowego, diodowymi światłami do jazdy dziennej, chromowanym obramowaniem wokół dolnej linii szyb, czarnym spojlerem na pokrywie bagażnika i nakładkami na progach.
Wersja GT Line jest oferowana w sześciu kolorach nadwozia, które świetnie podkreślają sportowy charakter tej wersji Rio – Aurora Black (czarny), Platinum Graphite (grafitowy), Signal Red (czerwony), Clear White (biały), Silky Silver (srebrny) i Most Yellow (żółty).
Wnętrze usportowionej wersji Rio łączy w sobie ergonomię z nowoczesną stylistyką, którą podkreślają detale charakterystyczne wyłącznie dla odmiany GT Line – fotele wykończone połączeniem czarnej, syntetycznej skóry i materiału z kontrastowym szarym szwem oraz spłaszczoną u dołu kierownicę pokrytą skórą. Srebrne elementy na drzwiach i na tunelu środkowym oraz panel dekoracyjny deski rozdzielczej imitujący włókno węglowe dopełniają wizerunku samochodu o sportowym zacięciu.
Układ napędowy
Lekka, bardzo kompaktowych rozmiarów, trzycylindrowa, jednolitrowa, turbodoładowana jednostka napędowa T-GDi oferowana w dwóch wariantach mocy – 100 KM i 120 KM – zapewnia Rio GT Line osiągi na bardzo dobrym poziomie w każdych warunkach drogowych. Maksymalną moc silnik uzyskuje przy 6000 obr./min., ale maksymalnym momentem obrotowym o wartości 172 Nm dysponuje już od 1500 obr./min.
Ponieważ wysoka wartość momentu obrotowego utrzymuje się do aż 4000 obr./min., Rio GT Line odznacza się świetną elastycznością niezależnie od prędkości jazdy. Lekki przód auta i mała bezwładność przekładają się na szybkie reakcje samochodu na komendy wydawane precyzyjnym układem kierowniczym.
Rio GT Line odznacza się bardzo niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Średnie zużycie wg normy NEDC wynosi jedynie 4,7 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 107 g/km. Standardowo silnik Rio GT Line współpracuje z sześciobiegową przekładnią mechaniczną. Siedmiostopniowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów będzie oferowana od połowy 2018 roku.
Począwszy od trzeciego kwartału 2018 r. Kia Rio GT Line będzie również dostępna z wolnossącymi silnikami o pojemności 1,2 l i 1,4 l z wielopunktowym wtryskiem paliwa oraz ze 120-konnym silnikiem 1.0 T-GDi współpracującym z skrzynią 7DCT.
Zaawansowane technologie
Wersja GT Line jest dostępna z wieloma systemami oferowanymi do Rio, w tym seryjnie z aluminiowymi pedałami i z reflektorami projekcyjnymi z funkcją doświetlania zakrętów.
Oferowany jako wyposażenie dodatkowe system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym i z nawigacją oraz z aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto umożliwia pełną integrację smartfonów. Dostępne są również kamera cofania oraz podgrzewane – kierownica i siedzenia.
Nowe Rio jest najbezpieczniejszym małym samochodem, który Kia kiedykolwiek wyprodukowała. Nadwozie auta jest w dużej mierze wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości, a wyposażenie seryjne obejmuje sześć poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe). Nowa KIA, wyposażona w opcjonalny system Drive WiSE, uzyskała najwyższą, pięciogwiazdkową ocenę w testach Euro NCAP. Oferuje również system wspomagający zapobieganie kolizjom (FCA) z funkcją rozpoznawania pieszych.
System FCA w Rio wykorzystuje radar dalekiego zasięgu do wykrywania potencjalnych kolizji z innymi pojazdami lub z pieszymi i pomaga zatrzymać samochód. System FCA jest połączony z układem Lane Departure Warning (LDW), który ostrzega kierowcę, jeśli samochód zjedzie z pasa ruchu bez użycia kierunkowskazu. Do Rio GT Line Kia oferuje również system ostrzegania o pojazdach, które znajdują się w martwym polu widzenia lusterek bocznych oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym. Lane Keeping Assist (LKA) będzie dostępny od trzeciego kwartału tego roku.
Rio GT Line jest oferowane z nowym systemem monitorowania zmęczenia kierowcy – Driver Attention Warning (DAW), który monitoruje sposób prowadzenia samochodu i zachowanie kierowcy. Jeśli system „zaobserwuje” spadek koncentracji u kierowcy, rozlegnie się dźwięk ostrzegawczy i wyświetli ostrzeżenie na wyświetlaczu między zegarami.
Oprócz bardzo przestronnej kabiny Kia Rio może pochwalić się jednym z największych bagażników w klasie samochodów miejskich. Jego pojemność wynosi 325 l (mierzonych według normy VDA). Podłogę bagażnika można umieścić na jednej z dwóch wysokości, co znacznie ułatwia wykorzystanie przedziału bagażowego.
Rio, podobnie jak inne modele marki Kia, standardowo jest oferowane z 7-letnią gwarancją (lub na 150 000 km). Nowa Rio GT Line do sprzedaży w całej Europie trafi w pierwszym kwartale 2018 roku.