Land Rover stworzył pierwszego na świecie luksusowego SUV-a Coupé typu Full- Size: 2-drzwiowego Range Rovera w wersji limitowanej z możliwością personalizacji wyposażenia.
Nowy samochód prezentowany jest podczas salonu samochodowego Geneva Motor Show. Produkcja została ograniczona do 999 sztuk, z których każdy egzemplarz zostanie ręcznie wyprodukowany przez zespół Special Vehicle Operations (SVO) w Warwickshire w Wielkiej Brytanii.
Zobacz także:
Model SV Coupé, stworzony przez studio projektowe Land Rover Design i dział Special Vehicle Operations, to połączenie ciekawego designu, kunsztu rzemieślniczego i zdolności terenowych Range Rovera.
Zrównoważone proporcje i mocarna sylwetka eksponują charakterystyczny, „unoszący się w powietrzu” dach, ciągnące się przez całe nadwozie przetłoczenie boczne i zwężającą się ku tyłowi sylwetkę. Linie SV Coupé zostały dopełnione przez eleganckie, elektrycznie domykane drzwi pozbawione ramek.
Światło dostaje się do wnętrza także za sprawą panoramicznego dachu. Starannie dobrane kombinacje kolorystyczne nadwozia, w tym nowa opcja wykończenia Contour Graphic dostępna w czterech dwutonowych kompozycjach kolorystycznych, są podkreślone przez wzory bocznych wlotów powietrza i osłony chłodnicy. To pierwszy Range Rover oferowany opcjonalnie z 23-calowymi obręczami kół.
Reflektory Pixel- Laser LED ze 144 diodami LED i czterema diodami laserowymi zapewniają pięciokrotnie więcej światła niż zwykłe diody LED w dodatkowych laserowych światłach drogowych (ponad 500m) i działają po przekroczeniu prędkości 80 km/h.
W środku skórzana tapicerka foteli Semi- Anline przenosi podróżujący w luksus luksus porównywalny do wykończenia prywatnych odrzutowców i jachtów. Unikalny, pikowany wzór tapicerki „Diamon quilt design” w kształcie rombów dostępny będzie wyłącznie w tym modelu.
Ogrzewane i wentylowane fotele z przodu z elektryczną regulacją w 10 płaszczyznach oraz elektrycznie regulowane w 5 płaszczyznach fotele z tyłu, obite są specjalnie dobraną półanilinową skórą, a pochodzą z jednej garbarni powstałej 1905 roku.
System multimedialny InControl Touch Pro Duo obejmuje 10-calowy wyświetlacz, 10-calowy panel sterowania oraz 12-calowy ekran Interactive Driver Display, podczas gdy 10-calowy kolorowy wyświetlacz przezierny prezentuje wskazówki nawigacji. W celu zapewnienia optymalnej jakości dźwięku zainstalowano 1700-watowy, 23-głośnikowy system Meridian 3D Signature z dwukanałowym subwooferem wyposażono w technologię Trifield 3D.
Każdy SV Coupé będzie ręcznie składany według indywidualnej specyfikacji klienta w ośrodku technicznym SVO w Wielkiej Brytanii, co łączy się z nieograniczoną możliwością personalizacji. Można wybierać spośród czterech kontrastowych kompozycji kolorystycznych wnętrza oraz wielu wersji wnętrza o jednym odcieniu tapicerki. Do tego dochodzą trzy eleganckie okleiny z naturalnego drewna.
Po raz pierwszy w Range Roverze wykorzystano fornir Nautica, który zachowuje delikatną równowagę pomiędzy klasycznym rzemiosłem i nową technologią, łącząc ze sobą drewno orzechowe i jaworowe. Dostępnych jest osiem kolorów nadwozia, metalicznych lub satynowych. Opcjonalne lakiery obejmują Liquesence.
Dostępnych jest w sumie 100 dodatkowych kolorów lakieru i dopasowane do preferowanego wzornika odcienie, a także różne wykończenie: skórę o różnej kolorystyce z przodu i z tyłu oraz o indywidualnym pikowanym wzorze, kontrastowe przeszycie, haft na zagłówkach, grawerowane klamki, nakładki progowe, emblematy z metalu szlachetnego.
SV Coupé to również jak dotąd najszybszy flagowy Range Rover rozwijający prędkość maksymalną 266 km/h. Za sprawą zastosowania 565-konnego 5.0-litrowego benzynowego silnika V8 Suoercharged, najmocniejszego, z tych które kiedykolwiek gościły pod maską Range Rovera, auto przyspiesza 0-100 km/h w ciągu zaledwie 5,3 sekundy. Moment obrotowy wynosi 700, a silnik współdziała z 8-biegową automatyczną przekładnią ZF z obrotowym przełącznikiem trybu jazdy i łopatkami przy kierownicy.
Stały napęd 4×4 z dwubiegową skrzynką rozdzielczą (redukcyjną) i aktywną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego zapewnia możliwość bezproblemowego dotarcia do każdego miejsca, a dodatkowo jest on wspomagany przez system Terrain Response 2 obejmujący programy Dynamic, Eco, Comfort, Grass Gravel Snow, Mud and Ruts, Sand i Rock Crawl.
Zawieszenie pokazywanego na targach motoryzacyjnych w Genewie samochodu dostrojono tak, by zapewniało właściwości jezdne bardziej ukierunkowane na kierowcę niż w przypadku standardowego Range Rovera poprzez obniżenie prześwitu o 8 mm, jednak zawsze pozostające zrównoważone i komfortowe. Dodatkowo automatycznie obniża się ono o 15 mm przy prędkości 105 km/h w celu poprawy stabilności i ograniczenia zużycia paliwa.
Pięć ustawień wysokości zawieszenia pneumatycznego obejmuje: prześwit Access (maks. 50 mm poniżej standardowego), Off- Road 1 (maks. 40 mm pow. standardowego, do 80 km/h), Off-Road 2 (maks. 75 mm pow. standardowego, do 50 km/h) — dodatkowo automatyczne podniesienie o 30-40 mm w przypadku wykrycia przeszkody oraz dalsze ręczne zwiększenie o 30-40 mm. Głębokość brodzenia wynosi 900 mm, a masa ciągniętej przyczepy to 3,5 tony.
Cztery rodzaje obręczy z lekkich stopów o rozmiarze od 21 do 23 cali obejmują dwie nowe kute obręcze — 23-calowy, polerowany sześcioramienny wzór w kolorze srebrnym o dwóch odcieniach z oponami terenowymi o rozmiarze 275/40 R23. Drugą nowością jest 22-calowa pięcioramienna polerowana obręcz w kolorze ciemnoszarym.
Range Rover SV Coupé trafić do sprzedaży w czwartym kwartale 2018 roku i będzie dostępny jedynie na indywidualne zamówienie.