AYGO, popularny model Toyoty z segmentu A, został poddany modernizacji. Odświeżony samochód po raz pierwszy zostanie pokazany podczas targów motoryzacyjnych Geneva International Motor Show.
Pojazd zachowuje młodzieżowy styl, prezentując nowe możliwości personalizacji, zmodyfikowany silnik oraz niższe zużycie paliwa.
Zobacz także:
Toyota AYGO jest szczególnie atrakcyjna dla tych kierowców, dla których obok praktyczności liczy się także styl samochodu. W Polsce auto jest najpopularniejszym przedstawicielem kategorii najmniejszych pojazdów miejskich – liczba 3254 egzemplarzy sprzedanych w 2017 roku zapewniła mu pierwsze miejsce i 24-procentowy udział w tej części rynku.
Przykuwający uwagę design
Nowe AYGO zachowuje rozpoznawalny znak X z przodu, który teraz stanowi mocną, trójwymiarową strukturę. Nowy projekt przodu otrzymał przednie reflektory w stylu Keen Look ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej dostępnymi w standardzie w każdej wersji wyposażenia. Dolna część znaku X obramowuje przedni grill. Stylistyczny akcent podkreślający dolną krawędź reflektorów może być wykończony w kolorze czarnym oraz srebrnym.
Z boku uwagę zwraca bardziej rozbudowana w trzech wymiarach przednia część oraz obrys tylnych reflektorów, dzięki którym samochód wygląda, jakby był w ciągłym ruchu. Tył zdobią nowe światła do jazdy dziennej LED o rozpoznawalnym kształcie. Odświeżone AYGO jest dostępne w dwóch nowych odsłonach – z nowym lakierem Magenta i w wersji czarnej z niebieskimi akcentami stylistycznymi. W ofercie znajdą się też nowe wzory kołpaków na 15-calowe koła, które podkreślają elegancki wygląd samochodu.
We wnętrzu pojawiła się unowocześniona tablica rozdzielcza o trójwymiarowym designie i nowym kolorze podświetlenia. Bardziej wyrafinowana kolorystyka wnętrza łącząca szarość Quartz Grey i lśniącą czerń Piano Black komponuje się z nowymi wzorami tapicerek.
Wersje wyposażenia
Nowa paleta wersji wyposażenia została opracowana z myślą o wymagających klientach. AYGO będzie dostępne w wersjach x oraz x-play. Każda konfiguracja wyróżnia się własnymi elementami stylistycznymi – wykończeniem przedniego zderzaka, obręczami kół oraz aranżacją wnętrza.
Wersja x-play daje największe możliwości dostosowania wyglądu samochodu do indywidualnego gustu właściciela. Ma też dobry stosunek jakości do ceny, oferując w standardzie klimatyzację oraz system multimedialny x-touch z 7-calowym ekranem dotykowym.
Toyota opracowała ponadto edycje specjalne Selection w dwóch wersjach. x-cite to najbardziej charakterystyczny wariant tego modelu, wyróżniający się dwukolorowym nadwoziem z nowym lakierem Magenta, 15-calowymi, aluminiowymi obręczami kół o czarnym wykończeniu, tapicerką ze specjalnej tkaniny Manhattan z przeszyciami w kolorze Magenta, kolorowym wykończeniem wentylatorów i dźwigni zmiany biegów oraz tablicą rozdzielczą w kolorze Piano Black.
Najbardziej dynamiczną stylizacją wyróżnia się x-trend. Czarne nadwozie z czarnym obramowaniem przednich reflektorów kontrastuje z lusterkami bocznymi w kolorze Cyan, sportowym oklejeniem i 15-calowymi, aluminiowymi kołami o 10 ramionach. We wnętrzu znajdziemy ozdobne elementy wykończenia w kolorze Cyan oraz skórzano- materiałowe obicia siedzeń.
Większa dynamika i oszczędność
Pojazd został udoskonalony pod względem osiągów i dynamiki jazdy. 3-cylindrowy, 12-zaworowy silnik DOHC VVT-i o pojemności 998 ccm po rewizji jest zgodny z najnowszą normą emisji spalin Euro 6.2. Silnik został udoskonalony pod względem mocy i zużycia paliwa, ma także lepszą charakterystykę momentu obrotowego.
Unowocześniona jednostka 1,0 l VVT-i ma nowy podwójny układ wtryskiwaczy paliwa, wyższy stopień sprężania, szereg nowych elementów o niskim tarciu, chłodzony system recyrkulacji spalin (EGR) oraz ulepszony wałek wyrównawczy, obniżający drgania na biegu jałowym.
Moc silnika została zwiększona do 72 KM (53 kW) przy 6 000 obr./min., zaś moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 4 400 obr./min. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 sek. (o 0,4 sek. szybciej) i rozpędza się do 160 km/h.
Średnie zużycie paliwa dla standardowej wersji zostało ograniczone z 4,1 do 3,9 l/100 km (NEDC), co przekłada się na niższą o 5 g/km emisję CO2, która wynosi teraz 90 g/km. Wersja Eco przynosi dodatkowe oszczędności – zużywa tylko 3,6 l/100 km (NEDC) i emituje 83 g/km CO2.
Pokazywane na salonie samochodowym w Genewie nowe AYGO otrzymało udoskonalone zawieszenie oraz zoptymalizowane oprogramowanie układu sterowania, co zwiększa szybkość i precyzję reakcji samochodu na działania kierowcy. Komfort jazdy poprawiają także dodatkowe materiały izolujące w desce rozdzielczej, przednich słupkach, drzwiach i klapie bagażnika.
Toyota Safety Sense
Nowa Toyota jest wyposażona w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Safety Sense, który zapobiega kolizjom lub ogranicza ich skutki. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) wykrywa inne pojazdy przed samochodem i w przypadku niebezpieczeństwa kolizji zwiększa siłę hamowania, a jeśli kierowca nie zareaguje, uruchamia automatyczne hamowanie awaryjne, które redukuje prędkość o 30 km/h. System działa w zakresie prędkości 10-80 km/h.
Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) pomaga zapobiec zderzeniom czołowym lub zajechaniu drogi pojazdowi na sąsiednim pasie. System wykrywa białe i żółte oznakowania poziome na drodze. Kiedy samochód zaczyna opuszczać swój pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i świetlnym.