Podczas salonu samochodowego Geneva Motor Show 2017 Honda, myśląc o przyszłości, zaprezentuje gamę nowoczesnych modeli z innowacyjnymi układami napędowymi.
Na stosiku zobaczymy nowe modele: od legendarnego Civica Type R po model koncepcyjny, który potrafi rozpoznawać emocje kierującego.
Zobacz także:
Centralne miejsce stoiska Hondy zajmie Civic Type R nowej generacji, który ma być jednym z najbardziej dynamicznych i przyjaznych w prowadzeniu hot hatchy w segmencie. Nowy model został opracowany w tym samym czasie, co standardowy Civic hatchback, dzięki czemu oba modele wyróżniają się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i wysokim poziomem zaawansowania technicznego. Civic Type R zostanie wyposażony w najnowszy, opracowany przez Hondę silnik benzynowy 2,0 litra VTEC Turbo.
Produkcja nowego Civica Type R rozpocznie się latem 2017 roku w fabryce Honda of the UK Manufacturing (HUM) w Swindon. Samochód będzie eksportowany na rynki całego świata, włączając w to Europę, Japonię i Stany Zjednoczone, co oznacza, że będzie to pierwszy Type R ze znaczkiem Hondy oficjalnie sprzedawany w Ameryce Północnej.
Światowa premiera produkcyjnej wersji nowego Civica Type R odbędzie się na stoisku Hondy zlokalizowanym w hali nr 4.
Clarity Fuel Cell
Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Honda zaprezentuje również model Clarity Fuel Cell, którego pierwsze egzemplarze dotarły do Europy pod koniec ubiegłego roku. To najnowocześniejszy na świecie samochód na ogniwa paliwowe, uzyskujący wiodący w klasie zasięg 620 kilometrów (385 mil).
Pojawienie się nowego modelu Clarity w Europie, w ramach demonstracyjnego projektu HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles), jest ważnym krokiem w dążeniu Hondy do promocji samochodów na ogniwa paliwowe oraz stworzenia sieci rentownych stacji tankowania wodoru w tym regionie.
Honda NeuV
Debiutująca w Europie Honda NeuV to w pełni elektryczny samochód koncepcyjny, oferujący unikatowy model użytkowania oraz najnowocześniejszy układ „emotion engine”, który potrafi uczyć się zachowań kierowcy.
Ten w pełni elektryczny concept car zapewnia korzystny finansowo model użytkowania dla przedsiębiorczych klientów, funkcjonując jako zautomatyzowany pojazd do wspólnych przejazdów (ride sharing) w momencie, gdy jego właściciel nie korzysta ze swojego samochodu. Nowe autop mogłoby dowozić klientów w wybrane miejsce w obrębie lokalnych punktów docelowych.
Tymczasem w czasie, w którym nie był by używany, NeuV mógłby także odsprzedawać energię do sieci elektrycznej w okresach wysokiego zapotrzebowania.
NeuV funkcjonuje również jako roztropny i przydatny asystent obdarzony sztuczną inteligencją. Wykorzystuje on układ „emotion engine”, który potrafi uczyć się zachowań kierowcy poprzez wykrywanie emocji stojących za dokonywanymi przez niego wyborami. Na tej podstawie samochód samodzielnie dokona wyborów lub przedstawi stosowne rekomendacje.