GENEWA 2017: ŚWIATOWA PREMIERA MITSUBISHI ECLIPSE CROSS

mitsu-escl-ge1

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) prezentuje światu nowy, kompaktowy SUV o nazwie Eclipse Cross podczas 87. edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego Geneva Motor Show.

Dla marki to model o znaczeniu strategicznym w skali globalnej. Dostawy do Europy rozpoczną się jesienią bieżącego roku a w następnej kolejności model zadebiutuje w Japonii, Ameryce Północnej, Australii i pozostałych regionach.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2017


 

Zupełnie nowy, kompaktowy SUV o sylwetce coupe Mitsubishi Eclipse Cross dołączy gamy SUV-ów i crossoverów: kompaktowego ASX oraz średniej wielkości Outlandera, wreszcie – Outlandera PHEV. Nowe auto stanowi kombinację wyrazistego wyglądu auta typu coupe, dynamicznej mobilności SUV-a oraz najlepszej stylistyki i osiągów producenta.

Dynamiczny design

Ostre i dynamiczne kształty nadwozia Mitsubishi- coupe zwracają uwagę m.in. klinowatym profilem z wyraźnie zaznaczoną linią biegnącą pośrodku oraz wyrazistym profilem, mocno pochyloną do przodu tylną szybą, ostro przyciętą tylną klapą i krótkim tylnym zwisem a także wydatnymi błotnikami nadającymi autu atletycznego, muskularnego wyglądu. Koncepcja wizualna przedniej części pojazdu Dynamic Shield nawiązuje do tarczy ochronnej, na którą optycznie składa się czarny środkowy fragment przedniej części nadwozia wraz z czarną atrapą chłodnicy, podkreślającą osiągi samochodu.

mitsu-escl-ge2

Wspomniany czarny fragment otaczają przetłoczenia z prawej i lewej strony oraz z dołu. Wygląd tylnej części auta podkreślają kanciaste elementy wokół wysoko zamontowanych tylnych lamp oraz pochylona do przodu tylna szyba przedzielona na pół w poziomie. Kiedy LED-owe światła stopu w kształcie tuby oraz centralne, wysoko zamontowane światło stopu (również LED-owe) są podświetlone, tworzą pojedynczy pas świetlny przebiegający przez tył nadwozia. Paleta kolorów lakieru zostanie wzbogacona od nowy odcień czerwieni.

Pozioma deska rozdzielcza, srebrne, metalowe obramowania oraz czarno-srebrna, monochromatyczna kolorystyka tworzą eleganckie wnętrze – dynamiczne i sportowe. Futurystyczny kokpit wraz ze smukłym wyświetlaczem systemu audio i wyświetlaczem przeziernym typu Head Up spodobają się kierowcom.

Dla uzyskania maksymalnej przestrzeni bagażowej bez zaburzenia stylowego kształtu nadwozia stanowiącego połączenie SUV-a i coupe, tylne siedzenie jest dzielone w proporcji 60:40 z szerokim zakresem regulacji pochylenia oparć i możliwością przesuwania siedziska. Zapewnia to pasażerom tylnej kanapy znaczną ilość miejsca na nogi. Wystarczająca przestrzeń nad głową, uzyskana pomimo opadającej linii dachu, pozwala czerpać przyjemność z długich podróży.

Łączność

Eclipse Cross został wyposażony w system pokładowy Smartphone Link Display Audio, kontroler dotykowy oraz wyświetlacz przezierny typu Head Up. Kierowca może za pomocą Siri lub ekranu dotykowego wyświetlać wskazówki nawigacji zoptymalizowane pod kątem natężenia ruchu, wykonywać i odbierać połączenia, uzyskać dostęp do wiadomości, słuchać muzyki. Umieszczenie kontrolera dotykowego na konsoli środkowej pozwala kierowcy na łatwą obsługę interfejsu łączności smartfona z wyświetlaczem systemu audio bez konieczności zmiany pozycji.

mitsu-escl-ge3

Technologie, napędem na cztery koła i silniki

Prezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie Eclipse Cross wykorzystuje układ napędu na cztery koła przekazujący optymalną ilość momentu obrotowego do tylnych kół w zależności od warunków panujących na drodze i rodzaju nawierzchni. System opiera się m.in. na zintegrowanym układzie sterującym dynamiką pojazdu Super All-Wheel Control (S-AWC), który w obecnej wersji zawiera również system AYC (aktywny system kontroli pokonywania zakrętów) aktywowany za pośrednictwem hamulców.

Zastosowanie 3-punktowej rozpórki z przodu oraz przemyślane użycie łączeń strukturalnych, szczególnie w tylnej części nadwozia, pozwoliło zwiększyć sztywność nadwozia. Bardziej wytrzymałe nadwozie oraz drobiazgowe dostrojenie nastawów zawieszenia przekłada się na precyzyjne prowadzenie oraz stabilność pojazdu.

Nowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,5 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest skojarzony z nową przekładnią bezstopniową CVT, oferującą możliwość manualnego wyboru jednego z 8 przełożeń dzięki funkcji Sport Mode. Turbodoładowany silnik diesla o pojemności 2,2 l z bezpośrednim wtryskiem i zasilaniem common rail został opracowany specjalnie dla modelu Eclipse Cross i współpracuje z nową automatyczną skrzynią o 8 przełożeniach.

Wymiary (dł. x szer. x wys. w mm): 4405 x 1805 x 1685, rozstaw osi (mm): 2670, rozstaw kół P/T (mm): 1545 / 1545.