Zaprezentowane podczas Salonu Samochodowego Geneva Motor Show Renault ZOE e-Sport Concept stanowi ilustrację zaangażowania francuskiej marki w rozwój samochodów elektrycznych.
Nowy model wyróżnia sportowy design i kolor nadwozia identyczny z barwami bolidów Renault e.dams Formuły E. Jest samochodem koncepcyjnym o masie zaledwie 1 400 kg (z czego 450 kg przypada na akumulatory), wykonanym w całości z karbonu. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy.
Zobacz także:
Nowe, unikatowe auto powstało na bazie seryjnego ZOE przekształconego w samochód wyścigowy. Przy jego tworzeniu wykorzystano doświadczenie zdobyte przez Renault w ciągu ostatnich trzech lat w mistrzostwach Formuły E. Dyscyplina ta, rozgrywana w sercach miast całego świata, pozwala odkryć szerokiej publiczności supermocne, w 100-procentach elektryczne i jednomiejscowe bolidy.
Samochody elektryczne są zeroemisyjnym środkiem transportu. Renault pierwsze uwierzyło w ten napęd, wprowadzając pełną gamę aut elektrycznych już w 2012 roku i do dziś pozostaje liderem na tym rynku. Firma kontynuuje badania nad wszelkimi możliwościami wykorzystania transportu elektrycznego, zwłaszcza wiodącego modelu ZOE.
Renault ZOE zaprojektowane w zgodzie z zasadami poszanowania środowiska, zapewnia dynamiczną i płynną jazdę. Oferuje wyjątkową przyjemność prowadzenia. Nowe Renault ZOE zaprezentowane po raz pierwszy na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu w 2016 roku, stanowi kluczowy etap w rozwoju wielkoseryjnej produkcji samochodów elektrycznych. Auto ma dwukrotnie zwiększony, wynoszący 400 km zasięg w cyklu NEDC, czyli około 300 km w warunkach rzeczywistych.
Jego akumulator – Z.E. 40 – eliminuje problem doładowywania, zwiększając wszechstronność zastosowań tego auta. Nowe ZOE oferuje także stale rozbudowywaną, ułatwiającą użytkowanie aut elektrycznych gamę usług mobilnych, takich jak Z.E. Trip czy Z.E. Pass. Zero emisji w trakcie użytkowania: brak emisji CO2 i innych określonych przepisami zanieczyszczeń atmosferycznych podczas jazdy, zgodnie z cyklem homologacji NEDC (bez uwzględnienia części eksploatacyjnych).