Renault zapowiedziało wprowadzenie Alaskana na rynek europejski pod koniec 2017 roku. Sprzedaż pick-upa o ładowności użytecznej jednej tony rozpoczęła się pod koniec 2016 roku w Ameryce Łacińskiej.
Marka wprowadziła wcześniej na te rynki Dustera Orocha, który stał się przebojem w segmencie o półtonowej ładowności użytecznej.
Zobacz także:
Duster Oroch, lider segmentu pod względem wielkości sprzedaży w krajach gdzie jest dostępny, zbudowany jest na bazie płyty podłogowej SUV-a. Jest dużym pick-upem z podwójną kabiną, czworgiem drzwi i pięcioma miejscami.
Podczas marcowego Salonu Samochodowego Geneva Motor Show, Renault zaprezentowało wersję Alaskana z pełnym osprzętem. Ten solidny, muskularny nowy samochód jest wprost stworzony do sportowej rekreacji na śnieżnych bezdrożach.
W świecie pick- upów Alaskan wyróżnia się designem. Wersja z pełnym osprzętem, zaprezentowana podczas targów samochodowych w Genewie, podkreśla jego atletyczny i imponujący styl.
Cechy charakterystyczne designu nowego auta:
– przód auta zdobi obszerna osłona chłodnicy z chromowanymi akcentami, podkreślająca stylistykę marki Renault;
– pokaźne wymiary dodają pick-upowi wyrazu siły i mocy;
– solidny przedni zderzak zwraca uwagę dopracowaniem szczegółów;
– maska z widocznymi przetłoczeniami podkreśla wrażenie solidności auta;
– charakterystyczny układ świateł full-LED w kształcie litery „C” wyróżnia auto wizualnie;
– nieodzowny w tym segmencie dwukolorowy hard top pozwala chronić sprzęt niezbędny podczas wypraw i górskich wspinaczek;
– poszerzone nadkola obramowują wyraźnie odcinające się na ich tle obręcze kół z oponami śniegowymi;
– kolor nadwozia Biały Satynowy przywodzi na myśl bezkresne śnieżne przestrzenie;
– w prezentowanej wersji wnętrze zostało zmodyfikowane, zyskując specyficzny kolor i skórzane siedzenia.
Alaskan w szczegółach:
– samochód został wyposażony w tylne wielowahaczowe zawieszenie, zapewniające mu zwrotność, doskonałe zachowanie na drodze i najwyższy komfort podróżowania wszystkim pasażerom, z zachowaniem właściwości terenowych;
– wzmocniona rama podwozia, nadzwyczaj wytrzymała, umożliwia przewóz ładunków o masie ponad jednej tony;
– rama podwozia zapewnia znaczny prześwit oraz możliwość holowania przyczep o masie do 3,5 tony;
– cztery koła ze stałym napędem 4×4 do standardowego użytkowania w terenie;
– krótkie przełożenia skrzyni biegów do ekstremalnej jazdy terenowej;
– tryb z napędem na dwa koła do jazdy po drogach;
– zwiększający bezpieczeństwo jazdy, elektronicznie sterowany i samoblokujący mechanizm różnicowy (eLSD) na cztery koła;
– samoblokujący mechanizm różnicowy tylnego mostu, zwiększający skuteczność napędu w skrajnie trudnych warunkach jazdy;
– elektroniczne systemy wspomagania prowadzenia zwiększające komfort i bezpieczeństwo jazdy: wspomaganie ruszania pod górę (HSA) i ogranicznik prędkości na zjeździe (HDC).