Podczas 87. Międzynarodowego Salonu Samochodowego Geneva Motor Show koreański Show SsangYong pokazuje nowego Korando, który zaprojektowany został z myślą o młodych rodzinach, wybierających aktywny styl życia.
SUV otrzymał w tym roku wiele ulepszeń, m.in. nowy, stylowy wygląd, więcej wyposażenia i dodatkowe funkcje bezpieczeństwa. Rozpoczęcie sprzedaży w Europie planowane jest na drugi kwartał br.
Zobacz także:
Dużej przeróbce poddany został przód samochodu, szczególnie maskownica i reflektory, które mają za zadanie wyrażać wigor nowego Korando. Oferując dużo przestrzeni dla dorastających dzieci oraz ich sprzętu sportowego, samochód trafi do tych osób, które potrzebują pojazdu zdolnego podołać wszystkim wyzwaniom rodzinnego życia.
W swym ogólnym wyrazie konstrukcja nowego Korando wyraża siłę i męskość, zaś nowy, współczesny styl przydaje mu pewnego siebie, dumnego i oryginalnego wyglądu zarówno na szosie, jak i na bezdrożach. Projekt przodu emanuje energią i siłą, wąska maskownica rozciągająca szeroko na boki swoje skrzydła tworzy wraz ze stylowymi reflektorami harmonijnie przyjemną linię.
Światła do jazdy dziennej składające się z 11 lamp LED o wysokiej luminescencji z osobnymi soczewkami wyróżniają się i poprawiają widoczność oraz dopełniają wygląd charakterystyczny dla aut SsangYonga. Tył samochodu podkreślony został poprzez wyróżnienie zderzaka przy pomocy dwukolorowego malowania i podwójną końcówką rury wydechowej, charakterystyczną dla samochodów mniej grzecznych, lubiących jazdę po wertepach oraz sportową.
Stylowy wygląd uzupełniają nowe 18-calowe felgi typu „diamond”, dobrze współgrające z ciemnym wykończeniem boków pojazdu.
W modelu przygotowanym na 2017 r. ulepszono także wnętrze. Do dyspozycji kierowcy oddano nową, ergonomiczną kierownicę. Umieszczono na niej przyciski do sterowania systemem audio i tempomatem. Nowe zegary o wysokiej klarowności dają kierowcy możliwość przełączania pomiędzy sześcioma kolorami podświetlenia w zależności od preferencji. Cała tablica rozdzielcza otrzymała bardziej luksusowy i sportowy wystrój, nowe materiały i chromowe akcenty. Podczas gdy faktura tablicy rozdzielczej wykonana została we wzorze geometrycznym, to wykończenia drzwi – węglowym.
Aby znacząco polepszyć bezpieczeństwo, samochód posiada kamerę z tyłu, co pozwala kierowcy monitorować “martwe punkty” podczas parkowania lub powolnej jazdy. Do wyboru klientów oddano 7-calowy wyświetlacz kolorowy z funkcją wyświetlania ekranu smartfona lub innego urządzenia przenośnego przy pomocy kabla HDMI lub 7-calowy system nawigacji TomTom: oba wspierają wyświetlanie obrazu z kamer, system głośnomówiący Bluetooth oraz mają możliwość podłączenia iPoda.
W swojej klasie Korando dysponuje jedną z największych przestrzeni wewnętrznych, a oprócz wygodnego układu foteli dla pięciu dorosłych osób, posiada również całkowicie płaską podłogę w drugim rzędzie, gdzie fotele także są wychylane do tyłu i podgrzewane. Fotele składają się w proporcji 60:40 zupełnie płasko, ułatwiając załadunek jak największej ilości bagażu.
Korando napędzane jest jednym z dwóch silników. Pierwszy z nich to 2,2-litrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem spełniający normę Euro 6, drugi zaś to 2-litrowy silnik benzynowy (w zależności od rynku). Klienci mogą także wybrać pomiędzy 6-biegową skrzynią ręczną oraz opcjonalną 6-biegową automatyczną skrzynią Aisin, zapewniającą płynną i dynamiczną zmianę biegów, komfortową jazdę i dynamiczne przyspieszenie.
Pokazywany na targach motoryzacyjnych w Genewie samochód może mieć napęd na przednią oś, bądź inteligentny napęd na cztery koła umożliwiający przełączanie w czasie jazdy.
WYBRANE DANE TECHNICZNE I WYPOSAŻENIE
Mechaniczne
– 2,2-litrowy silnik Diesla e-XDi 220 o mocy 178 KM z filtrem cząstek stałych CDPF;
– 2,0-litrowy silnik benzynowy e-XGi 200 o mocy 149 KM;
– Aktywny napęd na cztery koła (AWD) ze sztywnym rozdziałem dopływu mocy;
– 6-stopniowa ręczna skrzynia biegów ze wskaźnikiem zmiany biegów;
– 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów Aisin z łatwym wyborem trybu ręcznej zmiany biegów;
– Kolumny Macphersona w zawieszeniu przednim;
– Zawieszenie wielowahaczowe z tyłu;
– Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS);
– Zarządzanie energią elektryczną (EEM) dostępne z silnikiem Diesla, napędem 2WD i ręczną skrzynią biegów.
Wnętrze: 6-stopniowa wspomagana regulacja wentylowanego fotela kierowcy, dostępna luksusowa tapicerka skórzana (w opcji także w kolorze czerwonym), siedzenia podgrzewane z przodu i z tyłu, skórzana i podgrzewana kierownica, system audio z MP3, 7-calowy ekran dotykowy, wejścia USB, Aux i HDMI, podgrzewana szyba tylna z czasomierzem, przesuwno- uchylny szyberdach, bezpieczne domykanie szyb, podwójne spryskiwacze dla szyby z przodu, komputer pokładowy, uchwyty na kubki z przodu i z tyłu, Immobiliser, ISOFIX.
Systemy: pomocy w parkowaniu z przodu (PAS), pomocy w parkowaniu z tyłu, 4-kanałowy ABS, elektroniczny program stabilizacji (ESP) ze awaryjnym wspomaganiem hamowania, asystent ruszania na wzniesieniu (HSA) i aktywna ochrona przed dachowaniem (ARP), monitorujący ciśnienie w oponach (TPMS).