GENEWA 2017: NOWE PORSCHE PANAMERA Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM

pors-pana-hy1

Podczas Salonu Samochodowego Geneva International Motor Show Porsche kontynuuje długofalową politykę coraz lepszych osiągów dla swoich pojazdów.

Wraz z modelem Panamera Turbo S E-Hybrid producent sportowych aut po raz pierwszy wprowadza flagowy wariant jednej ze swoich linii modelowych z hybrydowym napędem plug-in.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2017


 

4-litrowy silnik V8 z odmiany Turbo łączy się tu z jednostką elektryczną, co skutkuje mocą systemową 500 kW (680 KM) i imponującym zapasem siły napędowej: już przy obrotach nieznacznie powyżej biegu jałowego Panamera Turbo S E-Hybrid zapewnia 850 Nm momentu obrotowego. W rezultacie od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,4 sek., a jej prędkość maksymalna wynosi 310 km/h.

pors-pana-hy2

Strategia doładowania czteronapędowego gran turismo pochodzi z supersamochodu 918 Spyder. W europejskim cyklu pomiarowym (NEDC) flagowa Panamera zużywa średnio 2,9 l/100 km. Zasięg modelu w trybie czysto elektrycznym sięga 50 km. Nowa Panamera Tpodkreśla duże znaczenie elektromobilności w strategii Porsche.

Unikalna koncepcja napędu

Po udanym debiucie wariantu Panamera 4 E-Hybrid, który korzysta z silnika V6 i motoru elektrycznego, Porsche po raz kolejny pokazuje, że technologia hybrydowa ma ogromny potencjał w zakresie osiągów. Nowa Panamera Turbo S E-Hybrid łączy jednostkę elektryczną (100 kW/ 136 KM) z silnikiem V8 (404 kW/ 550 KM). Zamontowane w module hybrydowym sprzęgło rozłączne jest sterowane elektromechanicznie za pośrednictwem elektrycznego siłownika sprzęgła (ECA), tak samo jak w przypadku modelu Panamera 4 E-Hybrid.

Efekt: krótkie czasy reakcji i wysoki poziom komfortu. Podobnie jak we wszystkich pozostałych modelach Panamera drugiej generacji, za transfer siły napędowej do kół odpowiada błyskawicznie pracująca przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK) o 8 przełożeniach. Standardowo model wyposażony jest w adaptacyjny napęd na cztery koła Porsche Traction Management (PTM). Układ napędowy E-Performance rozpędza gran turismo do 100 km/h w zaledwie 3,4 sek. i zapewnia niezwykłą siłę ciągu przy wyższych prędkościach.

pors-pana-hy3

Nowe auto jest standardowo oferowane z zawieszeniem pneumatycznym, zapewniającym balans wyjątkowy w skali swojego segmentu: komfort luksusowej limuzyny łączy z osiągami aut sportowych.

Do zasilania silnika elektrycznego służy energia z chłodzonego wodą akumulatora litowo- jonowego o pojemności 14,1 kWh. Ładowanie zamontowanej z tyłu baterii prądem z gniazdka 230 V (10 A) zajmuje 6 godzin. Przy korzystaniu z opcjonalnej ładowarki pokładowej o mocy 7,2 kW zamiast standardowej 3,6 kW i gniazda 230 V (32 A) czas ten zostaje skrócony do 2,4 godziny.

Proces ładowania może zostać rozpoczęty za pomocą włącznika czasowego systemu Porsche Communication Management (PCM) lub aplikacji Porsche Connect na smartfony i Apple Watch. Co więcej, nowa Panamera jest wyposażona w klimatyzację postojową, pozwalającą schłodzić lub podgrzać kabinę nawet podczas ładowania.

Sportowe osiągi, komfort i efektywność

Panamera Turbo S E-Hybrid standardowo uruchamia się w czysto elektrycznym trybie E-Power. Czterodrzwiowy samochód sportowy może bezemisyjnie pokonać odległość do 50 km w ruchu lokalnym. Po przekroczeniu specyficznego punktu oporu pedału gazu lub gdy poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej wartości minimalnej, Panamera przełącza się w tryb Hybrid Auto, w którym dostępna jest siła napędowa obu silników. Zużycie modelu w europejskim cyklu pomiarowym (NEDC) wynosi 2,9 l/100 km dla benzyny wysokooktanowej (66 g/km of CO2) i 16,2 kWh/100 km dla energii elektrycznej.

pors-pana-hy4

Premiera z dwoma rozstawami osi

Nowy flagowiec drugiej generacji modelu Panamera zadebiutuje w Europie w lipcu 2017 r., a na kolejnych rynkach – w późniejszych miesiącach. Swoją światową premierę Panamera Turbo S E-Hybrid świętuje podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Od samego początku czterodrzwiowe gran turismo będzie dostępne również w wersji Executive, z rozstawem osi wydłużonym o 150 mm.

W ramach wyposażenia standardowego nowy pojazd oferuje Ceramic Composite Brake (PCCB), Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) wraz z Torque Vectoring Plus (PTV Plus), wspomaganie kierownicy Plus oraz 21-calowe obręcze z lekkich stopów o wzorze 911 Turbo.

Specyfikacja podstawowa obejmuje także postojowy układ klimatyzacji, elementy adaptacyjnej aerodynamiki i trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne z systemem Active Suspension Management (PASM). Przedłużona odmiana jest seryjnie wyposażona w skrętną tylną oś.

Cena modelu Panamera Turbo S E-Hybrid to 903 630 złotych. Za Panamerę Turbo S E-Hybrid Executive trzeba będzie zapłacić 968 780 zł.