GENEWA 2017: NOWE MODELE SEAT-A W TYM LEON CUPRA EVO 17

sea-gene1

Międzynarodowy debiut piątej generacji modelu Ibiza oraz prezentacja SEAT-a CUPRA Evo 2017 i nowy Leon CUPRA o mocy silnika 300 KM – czekają na odwiedzających targi motoryzacyjne Geneva Motor Show.

Hiszpański producent kontynuuje największą ofensywę produktową w swojej historii, popartą ciągłym wzrostem sprzedaży samochodów.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2017


 

– SEAT jest w fazie rozwoju; pracujemy nad tym, by stać się jedną z najbardziej dynamicznych firm w branży. Premiera nowego SEAT-a Ibizy to kolejny krok największej ofensywy produktowej prowadzonej przez markę. Po udanym debiucie pierwszego SUV-a – modelu Ateca – na rynek wjechał odświeżony, jeszcze lepszy Leon. Teraz kolej na nową Ibizę, która zakończy proces umacniania trzech podstawowych filarów marki. To jednak nie koniec nowych modeli: wkrótce pojawi się np. kompaktowy crossover Arona – mówi Luca de Meo, prezes SEAT-a.

Gwiazdą SEAT-a podczas targów motoryzacyjnych Geneva International Motor Show jest piąta generacja modelu Ibiza – najlepiej sprzedającego się samochodu marki, który od swojej premiery znalazł już ponad 5,4 miliona nabywców.

sea-gene2

– Nowy SEAT Ibiza spowoduje olbrzymi skok w rozwoju marki, ma także wszelkie zadatki, by dokonać prawdziwej rewolucji w swoim segmencie – twierdzi Luca de Meo.

Nowa Ibiza, zaprojektowana w Barcelonie, to ikona marki w nowym stylu.

– Nowy SEAT Ibiza jest ucieleśnieniem wszystkich wartości marki i zapewnia fantastyczne wrażenia z jazdy. Dzięki nowej platformie MQB A0 SEAT Ibiza wznosi się na poziom technologii z wyższych segmentów pod względem komfortu oraz znacząco zyskuje na wielkości wnętrza – mówi Matthias Rabe, wiceprezes Działu Badań i Rozwoju SEAT-a.

Kierowcy będą mogli skorzystać z wyposażenia oferowanego do tej pory w modelach Leon i Ateca. Są to między innymi: system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, aktywny tempomat, a także system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu Kessy.

Najmocniejszy silnik w historii SEAT-a

Podczas genewskich targów SEAT zaprezentuje również swój najmocniejszy model. Silnik o mocy 300 KM, maksymalny moment obrotowy 380 Nm, przyspieszenie do 100 km/h w ciągu 4,9 sekundy – to właśnie nowy SEAT Leon CUPRA ST. Model jest wyposażony w system kontroli trakcji przy napędzie na cztery koła oraz w dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG. Wyraźnie polepszyły się osiągi, do tego dochodzą liczne systemy z zakresu Connectivity, bezpieczeństwa oraz technologii multimedialnych.

sea-gene3

CUPRA gotowa do wyścigu

Razem z Leonem CUPRA z silnikiem 300 KM na salonie samochodowym w Genewie zaprezentowany zostanie spektakularny model z szarym matowym lakierem na zewnątrz, włóknem węglowym wewnątrz oraz miedzianymi detalami w środku i na zewnątrz. To SEAT Leon CUPRA Evo 17 – wyścigowa wersja, która będzie wprowadzona podczas TCR International Series. Samochód jest dostępny w dwóch wersjach: jedna z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG, druga wyposażona w sekwencyjną ręczną skrzynię biegów.

Leon CUPRA Evo 17 ma ten sam silnik jak wersja dostępna na rynku, ale moc aż 350 KM (o 20 KM więcej niż wersja z 2016 roku) oraz moment obrotowy 420 Nm. W oczekiwaniu na nowy sezon wprowadzono usprawnienia w systemie hamowania (w tym w systemie kontroli) oraz udoskonalono układy ABS i ESC, by poprawić wyczucie samochodu i jego prowadzenie.

Nowe auto ma napęd na przednie koła, samoblokujący elektrohydrauliczny mechanizm różnicowy, przednie hamulce tarczowe o średnicy 378 mm z 6-tłokowymi zaciskami oraz tarczami 272 mm z tyłu pojazdu. Wszystko to, by dostosować się do potrzeb kierowcy lub toru wyścigowego. Rozdział sił hamowania i stabilizator poprzeczny można regulować, podobnie jak kąt nachylenia i stopę wału przedniego zawieszenia (McPherson) oraz wysokość i kąt nachylenia tylnego zawieszenia (wieloramiennego).