GENEWA 2017: NOWE BMW SERII 5 TOURING W BLASKU REFLEKTORÓW

bmw-5-t1

Światowa premiera nowego BMW serii 5 Touring będzie miała miejsce w marcu Międzynarodowym Salonie Samochodowym Geneva International Motor Show.

Sprzedaż modelu rozpocznie się w czerwcu, a dostępne będą cztery silniki aktualnej generacji oraz napęd na cztery koła BMW xDrive, który oferowany będzie w dwóch modelach. Inne warianty, zarówno z klasycznym napędem tylnym, jak i napędem na cztery koła, pojawią się w ciągu tego roku.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2017


 

Podobnie jak nowe BMW serii 5 Limuzyna również drugi wariant karoserii wyposażony jest w unikalny system wskazań i obsługi oraz nowatorskie systemy wspomagające kierowcę i oferuje znaczący postęp w zakresie skomunikowania pojazdu.

bmw-5-t2

Sportowe właściwości jezdne nowego BMW serii 5 Touring to efekt układu jezdnego nowej konstrukcji oraz konsekwentnej redukcji masy. Wyposażenie standardowe obejmuje pneumatyczne zawieszenie tylnej osi z automatyczną regulacją poziomu. Opcjonalnie oferowany jest układ Dynamic Damper Control, Adaptive Drive z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych, zintegrowany aktywny układ kierowniczy, teraz dostępny również w połączeniu z xDrive, oraz obniżone o 10 mm sportowe zawieszenie M.

Belki podłużne zawieszenia i pokrywa bagażnika wykonane są teraz z aluminium. W połączeniu z wydajnym napędem i poprawioną aerodynamiką udało się przez to obniżyć zużycie paliwa i emisję spalin.

Atletyczna stylistyka

Stletyczne kształty karoserii i dynamiczne linie odzwierciedlają połączenie sportowego charakteru i wszechstronności. Standardowe reflektory diodowe sięgają aż do wysuniętego mocno do przodu grilla. Z boku oryginalna geometria auta łączy się z harmonijnymi proporcjami. Sportowy wygląd nowe auto zawdzięcza również długiej linii dachu zakończonej mocno nachylonymi słupkami D. Tylną szybę okala spojler dachowy z wbudowanym trzecim światłem stop oraz boczne krawędzie aerodynamiczne. W dolnej części mocno nakreślone poziome linie i zachodzące mocno na boki lampy tylne w kształcie L podkreślają szerokość karoserii.

bmw-5-t3

Wnętrze

Nowy model oferuje kokpit zorientowany na kierowcę oraz atmosferę premium wyróżniającą się nowoczesną elegancją, wysoką jakością materiałów i precyzyjnym wykonaniem. Niższa w porównaniu z poprzednim modelem jest deska rozdzielcza. Monitor pokładowy ma teraz postać wolnostojącego, płaskiego ekranu. Wszystkie siedzenia oferują odczuwalnie więcej miejsca nad głową, na wysokości ramion i na nogi. Zoptymalizowane kształty oparć, dłuższe siedziska i więcej miejsca na nogi zwiększają komfortem podróżowania na tylnej kanapie.

Lepsze wytłumienie przedniej szyby, podsufitki oraz bagażnika zwiększa komfort akustyczny. Większa szerokość wnętrza umożliwia bezpieczne i komfortowe zamocowanie z tyłu nawet trzech fotelików dziecięcych. Pojemność bagażnika zwiększono do 570- 1700 l, a ładowność w zależności od modelu nawet o 120 kg do 720- 730 kg. Oparcia tylnej kanapy dzielone są w proporcjach 40: 20: 40.

Inne dogodności to m.in. zdalne odblokowywane oparć przyciskiem z bagażnika, oddzielnie otwierana tylna szyba oraz automatyczne, a opcjonalnie również bezdotykowe otwieranie i zamykanie i otwieranie pokrywy bagażnika. Osłona przestrzeni bagażowej i siatka oddzielająca bagażnik umieszczone są w oddzielnej kasecie, którą można schować pod podłogą bagażnika.

bmw-5-t4

Nna starcie cztery silniki i BMW xDrive

Nowa seria 5 Touring wejdzie na rynek z silnikami TwinPower Turbo oferującymi wyższe osiągi oraz niższe parametry zużycia paliwa i emisji spalin. W nowym 530i Touring czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 l osiąga moc 185 kW / 252 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Pojazd wyposażony jest standardowo w 8-stopniową skrzynię automatyczną i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sek. Jego średnie zużycie paliwa wynosi 6,3-5,8 l na 100 km, a emisja CO2 143-133 g/km.

Pokazane na targach motoryzacyjnych w Genewie, nowe 540i xDrive Touring ma sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3,0 l, 8-stopniową skrzynię automatyczną oraz inteligentny napęd na cztery koła. Moc maksymalna 250 kW / 340 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm umożliwiają przyspieszenie do setki w 5,1 sek. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,7- 7,3 l na 100 km, a emisja CO2 na poziomie 177-167 g/km.

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny nowego BMW 520d Touring o pojemności 2,0 l generuje moc 140 kW / 190 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Samochód wyposażony jest standardowo w 6-biegową skrzynię manualną, a opcjonalnie w 8-stopniową skrzynię Steptronic, a do setki przyspiesza w 8,0 s (skrzynia automatyczna: 7,8 s). Wzorcową wydajność tego napędu demonstruje zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynoszące 4,9-4,5 l (4,7-4,3 l) na 100 km oraz emisja CO2 129-119 g/km (124 -114 g/km).

bmw-5-t5

Ofertę silników dostępnych na początku sprzedaży uzupełnia sześciocylindrowy rzędowy diesel o pojemności 3,0 l, który oferuje moc 195 kW / 265 KM i maksymalny moment obrotowy 620 Nm. Dostępny on będzie zarówno z napędem tylnym, jak i napędem na cztery koła i będzie miał 8-stopniową skrzynię Steptronic. Przyspiesza do setki w 5,8 sek., natomiast 530d xDrive Touring – w 5,6 sek (średnie zużycie paliwa odpowiednio: 5,1-4,7 l oraz 5,7-5,3 l na 100 km; emisja CO2: 134-124 g/km oraz 149-139 g/km).

Systemy obsługi i wspomagające

Wysokiej rozdzielczości monitor pokładowy systemu obsługi iDrive o przekątnej 10,25 cala ma w nowym BMW serii 5 Touring postać płaskiego ekranu dotykowego. Funkcje pojazdu, nawigacji, komunikacji oraz inforozrywki można jak dotychczas obsługiwać kontrolerem dotykowym – odpowiednio do indywidualnych preferencji kierowcy. Nowe menu w formie „kafelków” sprzyja intuicyjnej obsłudze przy mniejszym odciąganiu uwagi prowadzącego. Możliwe jest sterowanie za pomocą gestów. Kolejną nowością jest wyświetlacz Head-Up najnowszej generacji o powierzchni projekcji większej o 70 procent niż w poprzednich modelach.

Nowe systemy wspomagające kierowcę i rozszerzone funkcje w nowym aucie torują drogę dla zautomatyzowanej jazdy: ostrzeganie przed ruchem poprzecznym i pierwszeństwem przejazdu, asystent zmiany pasa ruchu i toru jazdy z aktywną ochroną przed kolizją boczną oraz asystent omijania. Systemy oferują wsparcie w kierowaniu i utrzymywaniu toru jazdy od prędkości pieszego po 210 km/h. Przy korzystaniu z aktywnego regulatora prędkości z funkcją Stop & Go wystarczy nacisnąć przycisk, aby układ uwzględniał ograniczenia prędkości rozpoznane przez Speed Limit Info.

bmw-5-t6

BMW Connected zapewnia sprawną komunikację pomiędzy pojazdem i smartfonem kierowcy. Dzięki temu zarówno w aucie, jak i w domu czy w pracy kierowca może korzystać z funkcji ułatwiających indywidualne planowanie terminów i mobilności. Może na przykład przesyłać do auta cele nawigacyjne ze smartfonu oraz obliczać idealną porę wyjazdu na podstawie Real Time Traffic Information. Oprócz asystenta parkowania dostępna jest funkcja zdalnego parkowania.

Modele oferowane od dnia premiery:

* BMW 530i Touring
4-cylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic; pojemność: 1998 cm3, moc: 185 kW / 252 KM przy 5200- 6500 obr./ min.; maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1450- 4800 obr./min.; przyspieszenie (0-100 km/h): 6,5 sek.; prędkość maksymalna: 250 km/h; zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,3- 5,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 143- 133 g/km.

* BMW 540i xDrive Touring: 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic;;pojemność: 2998 cm3, moc: 250 kW / 340 KM przy 5500- 6500 obr./ min.; maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 1380- 5200 obr./min.; przyspieszenie (0-100 km/h): 5,1 sek.; prędkość maksymalna: 250 km/h; zużycie paliwa: 7,7- 7,3 l/100 km; emisja CO2: 177- 167 g/km.

bmw-5-t7

* BMW 520d Touring: 4-cylindrowy silnik wysokoprężny, 6-biegowa skrzynia manualna (8-stopniowa skrzynia Steptronic); pojemność: 1995 cm3, moc: 140 kW / 190 KM przy 4000 obr./ min; maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1750- 2500 obr./min.; przyspieszenie (0-100 km/h): 8,0 sek. ( 7,8 sek.); prędkość maksymalna: 230 km/h (225 km/h); zużycie paliwa: 4,9- 4,5 l/100 km (4,7- 4,3 l/100 km); emisja CO2: 129- 119 g/km (124- 114 g/km).

* BMW 530d Touring / BMW 530d xDrive Touring: 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, 8-stopniowa skrzynia Steptronic; pojemność: 2993 cm3, moc: 195 kW / 265 KM przy 4000 obr./ min.; maks. moment obrotowy: 620 Nm przy 2000- 2500 obr./min.; przyspieszenie (0-100 km/h): 5,8 / 5,6 sek.; prędkość maksymalna: 250 km/h / 250 km/h; zużycie paliwa: 5,1- 4,7 / 5,7- 5,3 l/100 km; emisja CO2: 134- 124 g/km / 149- 139 g/km.