Podczas salonu samochodowego Geneva International Motor Show Mercedes zaprezentuje nowe modele AMG: E 63 4MATIC+ Kombi oraz E 63 S 4MATIC+ Kombi.
Podobnie jak w limuzynie, 4-litrowy silnik V8 biturbo i w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ zapewniają samochodom niezrównaną dynamikę jazdy.
Zobacz także:
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3,5 sek. to nowy rekord w segmencie. Równocześnie jednostka legitymuje się wzorową efektywnością – w czym zasługa m.in. montowanego standardowo systemu dezaktywacji cylindrów. Nowe auta oferują innowacyjną technologię układu napędowego i znakomite osiągi, połączone z ciekawym designem, ekskluzywnym wykończeniem oraz najnowszymi funkcjami informacyjno- rozrywkowymi.
Nowy E 63 Kombi wyróżnia się jeszcze bardziej spontanicznymi reakcjami od poprzednika: 9-stopniowa sportowa przekładnia AMG Speedshift MCT (Multi Clutch Technology) współpracuje teraz z mokrym sprzęgłem. Kolejną nowością jest napęd na cztery koła, łączący zalety różnych konfiguracji układu napędowego. W pełni zmienny – po raz pierwszy – rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną osią zapewnia optymalną trakcję we wszystkich warunkach drogowych.
Silnik AMG V8 biturbo pod maską E 63 S 4MATIC+ Kombi osiąga nowy szczyt mocy – 450 kW (612 KM). Także maksymalny moment obrotowy o wartości 850 Nm reprezentuje zupełnie nowy poziom. Generowany w szerokim zakresie obrotów, od 2500 do 4500 obr./min., zapewnia wyśmienitą siłę ciągu.
Model E 63 4MATIC+ Kombi legitymuje się mocą 420 kW (571 KM) i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wariant S kończy sprint od 0 do 100 km/h po 3,5 sek., a E 63 4MATIC+ potrzebuje na to 3,6 sek. Prędkość maksymalna ograniczono do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa to 9,1 l/100 km i średniej emisji CO2 na poziomie 206 g/km.
Oba modele E 63 Kombi są standardowo wyposażone w innowacyjny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+. Ten nowo opracowany, inteligentny system łączy zalety różnych konfiguracji układu napędowego. Po raz pierwszy oferuje całkowicie płynną dystrybucję momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną osią, zapewnia więc optymalną trakcję na każdej nawierzchni. Elektromechanicznie sterowane sprzęgło łączy stale napędzaną oś tylną ze zmiennie napędzaną osią przednią. Najlepszy możliwy rozkład momentu obrotowego jest kalkulowany na bieżąco.
Kierowca ma do wyboru cztery różne programy wpływające na zachowanie E 63 Kombi: Comfort, Sport, Sport Plus oraz Individual. W każdym z nich modyfikowane są kluczowe parametry pojazdu, takie jak reakcja silnika i skrzyni biegów oraz charakterystyka pracy zawieszenia, układu kierowniczego, ESP i napędu na obie osie. Niezależnie od wybranego programu do dyspozycji jest tryb ręcznej zmiany biegów (przycisk M), obsługiwany za pomocą manetek przy kierownicy. Osobno można ustawiać także tryb pracy zawieszenia. Odmiana S oferuje też program Race, przeznaczony do agresywnej jazdy po zamkniętych torach.
Aby dodatkowo poprawić przyczepność i dynamikę jazdy, model E 63 4MATIC+ Kombi został wyposażony w mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału (tzw. szperę), a w wersji S blokada ta ma sterowanie elektroniczne. Elektromechaniczny, progresywny układ kierowniczy E 63 z przekładnią o zmiennym przełożeniu oferuje trzy tryby pracy do wyboru: Comfort, Sport oraz Sport Plus, aktywowane wraz ze zmianą programu jazdy Dynamic Select lub osobno, w trybie Individual.
Z przodu zamontowano wewnętrznie wentylowane, perforowane bimetalowe tarcze hamulcowe w rozmiarze 360 x 36 mm z przodu (6-tłoczkowe zaciski) oraz 360 x 24 mm z tyłu (1-tłoczkowe zaciski pływające). Wariant S ma z przodu jeszcze większe bimetalowe tarcze o wymiarach 390 x 36 mm, a opcjonalnie dostępny jest z karbonowo- ceramicznymi hamulcami AMG (402 x 39 mm i 360 x 32 mm).
Nowe modele E 63 Kombi są oferowane z kompletem inteligentnych funkcji łączności oraz systemów z rodziny Intelligent Drive, znanych już z nowej Klasy E. Ich lista obejmuje częściowo autonomiczny Pilot Jazdy, który może odciążać kierowcę w korkach lub podczas rutynowych podróży. Poza standardowymi funkcjami me connect kierowca ma do dyspozycji usługi zdalne (standard w połączeniu z Comand Online), oferujące wygodne sterowanie wybranymi funkcjami pojazdu za pomocą smartfona.
Przez około rok od chwili debiutu E 63 S 4MATIC+ Kombi oferowany będzie w ekskluzywnej serii specjalnej „Edition 1”. Lakier szary selenit designo magno lub, opcjonalnie, czerń nocy designo magno oraz pakiet AMG Night dodatkowo podkreślają mocarny charakter auta, a jaśniejsze pasy biegnące nad progami optycznie wydłużają jego sylwetkę. Całość dopełniają 20-calowe kute obręcze AMG z siedmioma podwójnymi ramionami w kolorze matowej czerni i polerowanymi rantami.
Światowa premiera nowych kombi AMG o wysokich osiągach nastąpi podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu, ich sprzedaż ruszy w kwietniu, a rynkową premierę zaplanowano na czerwiec.