GENEWA 2017: LIMITOWANA DACIA DUSTER OUTDOOR I NOWY SILNIK

dacia_dus-d1

Salon samochodowy Geneva Motor Show to dla Dacii okazja do zaprezentowania nowej serii limitowanej Outdoor, dostępnej do tej pory w modelach Sandero, Dokker, Lodgy, a obecnie również w Loganie MCV i Dusterze.

Seria ta została opracowana na bazie najlepiej wyposażonej wersji. Wyróżnia się dwoma kolorami nadwozia dostępnymi tylko w tej edycji.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2017


 

Pierwszy z nich to szary Islande, drugi – pomarańczowy Ocre – jest dostępny wyłącznie w Sandero Stepway Outdoor. Oprócz nowych kolorów nadwozia charakterystycznym elementem wyposażenia tej serii są 16-calowe koła Flexwheel w specjalnym kolorze szary Erbe.

dacia_dus-d2

W Dusterze pojawiają się natomiast aluminiowe obręcze kół 16’’ Cyclades w czarnym diamentowanym kolorze. W zależności od krajów oferta może obejmować nowe aluminiowe obręcze kół Altica 16’’, dostępne w opcji w mowym Lodgy i Dokkerze.

W kabinie Dustera pojawia się tapicerka łączona z dwóch materiałów, dostępna wyłącznie w tej wersji limitowanej. Siedzenia zostały podkreślone lamówką i przeszyciami w kolorze pomarańczowym Cuivré oraz wyhaftowanym oznaczeniem „Duster” w tym samym kolorze. Takie same przeszycia pojawiają się na dywanikach podłogowych. Akcenty w tym kolorze zobaczymy również na kołpakach, panelu czołowym konsoli i dyszach nawiewu.

dacia_dus-d3

Bogato wyposażona seria limitowana oferuje wszystkie elementy wyposażenia niezbędne w codziennym życiu, a zwłaszcza klimatyzację, system Media NAV Évolution, wspomaganie parkowania tyłem i regulator- ogranicznik prędkości. W Dusterze Outdoor pojawia się także pakiet terenowy (w zależności od kraju), obejmujący nakładki poszerzające nadkola i osłony dolnej części drzwi.

W Polsce seria limitowana Duster Outdoor będzie również dostępna z automatyczną skrzynią biegów EDC.

dacia_dus-d4

NOWY SILNIK SCe 75

Dacia jest pierwszą z marek Grupy, w modelach której pojawi się najnowszy – zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie – benzynowy silnik wolnossący SCe 75, spełniający normy Euro 6. Ta 3-cylindrowa jednostka o pojemności skokowej 1,0 l rozwija moc 75 KM przy 6 300 obr./min. i osiąga moment obrotowy 97 Nm przy 3 500 obr./min. Będzie dostępna w podstawowych wersjach nowego Sandero, Logana i Logana MCV.

Jest bardzo oszczędna pod względem zużycia paliwa i wyróżnia się niską emisją CO2, o blisko 10 proc. mniejszą niż silnik 1.2 16V 75 KM, który zastąpiła. W Sandero i Loganie zużywa zaledwie 5,2 l/100 km paliwa (w cyklu mieszanym) i emituje jedynie 117 g CO2/km. W Loganie MCV zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 5,4 l/100 km (120 g CO2/km). Silnik ten jest wyposażony w łańcuch rozrządu, co również zwiększa oszczędność.

dacia_dus-d5

W celu uzyskania tak niskiego spalania i emisji CO2 konstruktorzy uwzględnili liczne parametry. Dzięki zastosowaniu aluminiowego bloku silnika zyskano 20 kg w porównaniu do poprzedniej jednostki 1.2 16V. Zastosowano również liczne technologie zmniejszające zużycie paliwa. Ten nowoczesny silnik został wyposażony w pompę oleju o zmiennej pojemności. Pozwala ona na dostosowanie wydatku oleju do obrotów silnika. Dźwignie zaworów
z powłoką DLC (Diamond Like Carbon) i grafitowe płaszcze tłoków umożliwiają zmniejszenie oporów tarcia.

Podwójny wałek rozrządu (podwójny VVT) i odpowiednie zestopniowanie skrzyni biegów zapewniają znacznie większą przyjemność prowadzenia i znacznie wyższą dynamikę reakcji na niskich obrotach.

Silnik SCe 75 spełnia wszystkie standardy jakości Aliansu Renault Nissan – jest nowoczesną, oszczędną i przystępną cenowo jednostką, zgodną z wartościami Dacii.