Napęd hybrydowy Multi Stage z przekładnią stopniującą zadebiutują w nowym flagowym sedanie LS 500h na salonie samochodowym Geneva International Motor Show.
Nowej generacji napęd w Lexusie jest przełomowym rozwiązaniem w zakresie wykorzystania możliwości połączonych źródeł energii.
Zobacz także:
Układ napędowy, który zadebiutował w nowym luksusowym coupe LC 500h, łączy w sobie szereg zalet, takich jak szybsza reakcja na otwarcie przepustnicy, uzyskiwanie większych prędkości samochodu przy niższych prędkościach obrotowych silnika oraz możliwość rozwijania większej prędkości jazdy z niepracującym silnikiem spalinowym – do 140 km/h.
Równocześnie mniejsze jest zużycie paliwa, a co za tym mniejsza emisja spalin, przy zachowaniu charakterystycznej dla napędu hybrydowego Lexusa płynności i cichość pracy oraz wyrafinowanych własności jezdnych.
W hybrydowym układzie napędowym LS 500h, obejmującym 3,5-litrową jednostkę benzynową V6 z podwójnym układem zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz dwa silniki elektryczne, wprowadzona została dodatkowo czterostopniowa przekładnia. Efektem jest bardziej bezpośrednia reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszania, szczególnie odczuwalna przy ruszaniu z miejsca.
Choć zastosowana w układzie przekładnia jest czterostopniowa, swoim działaniem odzwierciedla odczucia towarzyszące jeździe z 10-stopniową skrzynią biegów, jak ta zastosowana w LS 500 z 3,5-litrową V6 z podwójnym turbodoładowaniem, zapewniając równomierne przyspieszanie, osiągi i wysmakowane doznania z jazdy.
Światowa premiera nowego Lexusa LS 500h będzie miała miejsce na targach motoryzacyjnych w Genewie na stoisku numer 4211 w hali nr 4 „Palexpo”.