Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego Geneva Motor Show koreański SsangYong prezentuje model koncepcyjny SUV-a o nazwie XAVL (eXciting Authentic Vehicle Long).
Samochód stworzony został w oparciu o filozofię projektową znaną pod nazwą „Robust, Specialty, Premium” (Krzepki, Wyspecjalizowany, Najlepszy).
Zobacz także:
XAVL ze swoim twardym, męskim wyglądem jest koncepcją SUV-a, który pragnie nawiązać emocjonalną więź ze swoimi użytkownikami. To kolejny model strategiczny, który stymulować ma przyszły wzrost marki. To kolejna odsłona koncepcji, którą firma zaprezentowała podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 roku. Nowy samochód łączy zaawansowaną wygodę i praktyczność z rozwiązaniami przyjaznymi dla użytkownika.
Dzięki siedmiu niezależnym fotelom oraz dużej przestronności XAVL łączy zdolność do jazdy terenowej z uniwersalnością i praktycznością wielofunkcyjnego MPV. Wnętrze samochodu jest wygodne i pełne wrażliwości, a uczucie to potęguje szeroka, nowoczesna przestrzeń wraz z wyszukanym i subtelnym oświetleniem. Dodatkowo inteligentny system interfejsu umożliwia darmową komunikację między pasażerami, samochodem i domem.
KONCEPCJA STYLIZACJI
Koncepcja XAVL to SUV średniej wielkości. Samochód czerpie inspirację z drugiej generacji klasycznego Korando z 1990 r. Dynamiczne linie charakterystyczne i większa masywność z tyłu samochodu tworzą krzepki i silny wygląd, podczas gdy szczupła lecz szeroka maskownica przednia wraz z maskownicami bocznymi rozciągającymi się do reflektorów dopełniają charakterystycznego wyrazu samochodów SsangYonga, który firma wprowadza w swoich najnowszych modelach.
W kontraście do gładkiej maski i prostej maskownicy dolny zderzak nadaje pojazdowi siły i zdecydowania. Boczne światła LED z przodu i z tyłu tworzą rytmiczną ciągłość wzdłuż boków samochodu i uwypuklają ich charakterystyczne wzornictwo. Lampy przeciwmgielne z przodu i z tyłu są reinterpretacją klasycznych sygnalizatorów bocznych oryginalnego Korando. Tylne lampy rozmieszczone zostały symetrycznie i zintegrowane z czarnym komponentem.
Wnętrze nowego samochodu jest powściągliwe, acz solidne. Fotele umieszczone są w trzech rzędach w konfiguracji dwa- trzy- dwa. Pięć foteli drugiego i trzeciego rzędu jest składanych. Ciemny i dostojny brąz użyty został w całej przestrzeni wnętrza, podczas gdy tkanina Geonic użyta w tapicerce uwydatnia przywiązanie do wysokiej jakości detali.
SILNIK
Nowy XAVL oferuje wybór spośród dwóch silników: spełniającego normę Euro 6d-Temp 1,5-litrowego silnika benzynowego i 1,6-litrowego silnika Diesla, do których dopasowano opcję wyboru 6-biegowych skrzyni biegów ręcznej lub automatycznej i system 2WD.
Utrata mocy zmniejszona została do minimum dzięki zastosowaniu elektrycznego wspomagania kierownicy, a dzięki systemowi stop/ start osiągnięto redukcję emisji CO2. 1,6-litrowy silnik wysokoprężny celuje przede wszystkim w rynek europejski. Osiąga emisję CO2 na poziomie 120- 150 g/km (wersja 2WD, MT/AT, system stop/ start). 1,5-litrowy silnik benzynowy przeznaczony jest na te rynki, które preferują wydajną jazdę przy niskich i średnich prędkościach, jak również oszczędność zużycia paliwa. Jego emisja CO2 wynosi 150- 170 g/km (2WD, MT/AT, system stop/start).
BEZPIECZNY I INTELIGENTNY
Dla wygody i bezpieczeństwa podróżujących XAVL wyposażony został w szereg nowoczesnych elektronicznych systemów bezpieczeństwa. To między innymi:
• AEBS (Zaawansowany System Hamowania Awaryjnego);
• HBA (Asystent Świateł Drogowych);
• Asystent Utrzymania Pasa Ruchu (LKAS);
• Wykrywanie Martwego Punktu (BSD) i Asystent Zmiany Pasa Ruchu (LCA). Niebezpieczeństwo zderzenia bocznego lub z tyłu redukowane jest przy pomocy systemu Ostrzeżenia o Ruchu Poprzecznym z Tyłu (RCTA).
Dla SsangYonga bezpieczeństwo ma pierwszorzędne znaczenie, a XAVL może się pochwalić zewnętrzną poduszką powietrzną oferującą dodatkową ochronę pieszym, zaś dla podróżujących samochodem bezpieczeństwo zapewnia dodatkowo centralna poduszka powietrzna umieszczona pomiędzy kierowcą a pasażerem siedzącym obok niego, jak również poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy.
Samochód został także wyposażony w Inteligentnego Asystenta Parkowania, który wykrywa obszar parkowania korzystając z czujników ponaddźwiękowych i automatycznie kontroluje kierownicę, dzięki czemu kierowca skupić się może jedynie na korzystaniu z dźwigni zmiany biegów i pedału hamulca.
XAVL to samochód zorientowany na pasażera i jego potrzebę utrzymywania łączności. 10,25-calowy wyświetlacz LCD zapewnia kierowcy łatwość użytkowania, podczas gdy hotsport wi-fi umożliwia pasażerom z drugiego i trzeciego rzędu korzystanie z urządzeń elektronicznych za pośrednictwem prostego połączenia internetowego.
Dodatkowo nawigacja samochodu, ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja, jak również system multimedialny umieszczony w podsufitce mogą być sterowane smartfonem, podczas gdy technologia Link to Home IOT (połączenie z domem w ramach internetu) umożliwia podróżującym połączenie z domem i zarządzanie kamerami fabrycznymi, bezpieczeństwem, sprzętem domowym i regulacją temperatury.
Wymiary: długość – 4 630 mm, szerokość – 1 866 mm, wysokość – 1 640 mm, rozstaw osi – 2 775 mm.
Silnik Diesel 1.6 l
– pojemność: 1597 ccm;
– moc maksymalna: 135 KM;
– maks. moment obrotowy: 320 Nm.
* Silnik benzynowy 1.5 l
– przemieszczenie: 1497 ccm;
– moc maksymalna: 163 KM przy 5.000 ~ 5500 obr./ min.;
– maks. Moment obrotowy: 260 Nm przy 1500 ~ 4500 obr./ min.