GENEWA 2017: KONCEPCYJNA KLASA X W PRODUKCJI W TYM ROKU

merced-x-gen1

Na zakończonych targach motoryzacyjnych Geneva Motor Show, dział samochodów dostawczych Mercedes-Benz pokazywał samochód koncepcyjny Klasy X.

Studium, zaprezentowane po raz pierwszy w zeszłym roku w Sztokholmie, pozwala na zapoznanie się z wizją marki na pierwszego pickupa w segmencie premium. Produkcyjna wersja trafi do salonów pod koniec 2017 roku.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2017


 

Kluczowymi rynkami zbytu nowego modelu będą: Argentyna, Brazylia, RPA, Australia i Europa. Wizja nowej Klasy X „stylish explorer” to pojazd polakierowany metalicznym, eleganckim białym lakierem. Atletyczne przetłoczenia podkreślają jego dynamiczny charakter. Wyrazisty przedni pas reprezentuje ewolucję typowej stylistyki znanej z SUV-ów marki – z jeszcze bardziej muskularnym przetłoczeniem pokrywy silnika i reflektorami, których kształt sięga daleko aż po błotniki.

merced-x-gen2

Utrzymany w podobnym stylu przedni zderzak oraz mocno wyprofilowane błotniki dodatkowo podkreślają optyczną szerokość nadwozia. Równocześnie wlot powietrza z pojedynczą listwą i umieszczoną centralnie gwiazdą nawiązuje do eleganckich coupé Mercedes- Benz. Poszerzone przednie i tylne nadkola robią miejsce dla szeroko rozstawionych, dużych kół, odpowiednich do jazdy poza utwardzonymi drogami.

22-calowe obręcze z lekkich stopów z kontrastującym, lśniącym wykończeniem w kolorze antracytowym nadają prototypowej Klasie X „stylish explorer” silną prezencję. Zintegrowane stopnie boczne podkreślają atletyczną rzeźbę nadwozia, podobnie jak specjalnie opracowany dla prototypu odcień lakieru.

Wyjątkowo krótki przedni zwis, długi tylny zwis i dwie linie biegnące po bokach akcentują dynamiczne walory nowego pick-upa. Charakterystycznym elementem tylnego pasa jest diodowy pas świetlny z subtelnym, chromowanym wykończeniem. Stylistyka dolnej partii nadwozia nawiązuje z kolei do stylizacji nowych SUV-ów z gwiazdą.

merced-x-gen4

Wnętrze wyróżnia się kontrastem ciepłych i chłodnych barw oraz zastosowaniem wysokiej jakości materiałów. Brązowa tapicerka z nubukowej skóry tworzy przytulną atmosferę. Ten sam kolor ma deska rozdzielcza, dodatkowo ozdobiona elementami z białej skóry nappa. Elementy dekoracyjne z wędzonego dębu o otwartych porach kontrastują z listwami z polerowanego aluminium. Okrągły jest kształt otworów wentylacyjnych, ekran o wysokiej rozdzielczości oraz centralny kontroler i panel dotykowy. Podobnie jak w przypadku smartfonów, wszystkimi funkcjami pokładowej telematyki można zawiadywać dotykowo.

Concept Klasy X „powerful adventurer”

Obok prototypowej Klasy X „stylish explorer” wyprodukowany został drugi prototyp – Concept Klasy X „powerful adventurer” z metalicznym lakierem lemonax, który koncertuje się na klasycznych cechach pick- upów. Auto mierzy 1,90 m wysokości. Ma duże opony w rozmiarze 35 x 11,5, wysoki prześwit i atletyczny wygląd. To zasługa m.in. wlotu powietrza przedzielonego dwiema listwami – wizytówki SUV-ów, osłon podwozia i błotników oraz matowych, karbonowych nadkoli.

merced-x-gen5

We wnętrzu matowe, karbonowe elementy, lakierowane powierzchnie i odważna, współgrająca z lakierem kolorystyka podkreślają siłę, jaka drzemie w Klasie X. Czarna tapicerka ze skóry nappa oraz skórzane elementy deseniem przypominające włókno węglowe nadają elegancji. Wykończone czarną skórą boczki foteli zapewniają odpowiednie podparcie w każdym terenie.

Właściwości jezdne

Tradycyjnie w przypadku samochodów Mercedes- Benz, nabywcy Klasy X będą mogli wybierać spośród różnych zakresów wyposażenia, pozwalających na indywidualizację nadwozia oraz wnętrza samochodu. Producent oferuje gamę specjalnych akcesoriów, takich jak osłony przestrzeni ładunkowej czy dodatki stylizacyjne. Dzięki modułowi komunikacji z pokładową kartą SIM jego użytkownik będzie mógł korzystać z wszechstronnych usług Mercedes me connect.

Pokazywana na salonie samochodowym w Genewie Klasa X będzie dostępna w zróżnicowanej gamie silników. Topowy model otrzyma wysokoprężną jednostkę V6 połączoną ze stałym napędem na cztery koła 4MATIC. Potężny moment obrotowy silnika zapewnia wysoką dynamikę jazdy. Układ napędowy korzysta z elektronicznego systemu trakcji, skrzyni rozdzielczej z przekładnią redukcyjną oraz dwóch blokad dyferencjałów.

merced-x-gen3

System kontroli trakcji i elektronicznie sterowane, uruchamiane w razie potrzeby blokady dyferencjałów kierują siłę napędową tam, gdzie przyczepność jest najlepsza. Aby bezpiecznie pokonać trudne przeszkody i wzniesienia w ekstremalnych warunkach terenowych, można zablokować tylny i centralny dyferencjał.

Układ napędowy i wytrzymała rama sprawiają, że ładowność nowego pick-upa będzie przekraczać 1,1 tony, a uciąg przyczepy sięgnie 3,5 tony. Specjalnie skonstruowane zawieszenie z szerokimi osiami, pięciodrązkową tylną osią i sprężynami śrubowymi oraz precyzyjnie dobrana konfiguracja amortyzatorów i sprężyn zapewnią wysoki komfort jazdy, zarówno na drodze, jak i w terenie. Model zaoferuje nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, które w oparciu o dane z kamer, radarów oraz czujników ultradźwiękowych zwiększają komfort i bezpieczeństwo. Liczne z nich są wyposażeniu standardowym.

Rynkowa premiera Mercedesa Klasy X w Europie nastąpi pod koniec 2017 roku. Nowa seria modelowa będzie pozycjonowana w atrakcyjnej cenie, a jej produkcja będzie odbywać się we współpracy z aliansem Renault- Nissan. Produkcja Klasy X odbywać sie będzie w fabryce Nissana w Barcelonie w 2017 roku.

merced-x-gen6