Debiutująca w Europie Honda NeuV – w pełni elektryczny samochód koncepcyjny – została pokazana na salonie samochodowym Geneva International Motor Show.
Nowy pojazd posioada najnowocześniejszy układ „emotion engine”, który potrafi uczyć się zachowań kierowcy. NeuV (wymawiać „nju-wi”) to skrót od „New Electric Urban Vehicle” (nowy elektryczny samochód miejski).
Zobacz także:
Model powstał w oparciu o założenie, że przez 96 procent czasu prywatne samochody nie są wykorzystywane przez swoich właścicieli. Ten elektryczny concept car zapewnia korzystny finansowo model użytkowania dla przedsiębiorczych klientów, funkcjonując jako zautomatyzowany pojazd do wspólnych przejazdów (ride sharing) w momencie, gdy jego użytkownik nie korzysta z własnego samochodu.
NeuV mógłby dowozić klientów w wybrane miejsce w obrębie lokalnych punktów docelowych, a w czasie, w którym nie byłby używany, mógłby także odsprzedawać energię do sieci elektrycznej w okresach wysokiego zapotrzebowania. Nowe “autko” funkcjonuje również jako roztropny i przydatny asystent obdarzony sztuczną inteligencją. Wykorzystuje on układ „emotion engine” zwany HANA (Honda Automated Network Assistant), który potrafi uczyć się zachowań kierowcy poprzez wykrywanie emocji stojących za dokonywanymi przez niego wyborami.
Na tej podstawie prezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie samochód samodzielnie dokona wyborów lub przedstawi stosowne rekomendacje.
Pokładowy interface w formie dotykowego panelu daje kierowcy i pasażerowi łatwy dostęp do przydatnych funkcji NeuV. Doskonałą widoczność do przodu zapewnia panoramiczna przednia szyba, natomiast manewrowanie pojazdem ułatwiają duże szyby boczne, których linia biegnie ukośnie w kierunku przednich kół. Wsiadanie do auta i wysiadanie z niego również jest bardzo proste, nawet w ciasnych miejscach parkingowych – to zasługa bocznych paneli, które wysuwają się na zewnątrz i ku tyłowi, odsłaniając duży otwór wejściowy.
NeuV ma dwa fotele z przodu i bagażnik w tylnej części kabiny, w którym znajduje się koncepcyjny skuter elektryczny „Kick ’n Go” zaprojektowany do przemieszczania się na ostatnim odcinku trasy (last mile transport). Konstrukcja tego konceptu powstała na bazie oryginalnego projektu skutera Hondy o tej samej nazwie, zaprezentowanego w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku.
W nowej konstrukcji, miejsce mechanizmu łańcuchowego zajmuje demontowalny akumulator, który można ładować poprzez wejście umieszczone w bagażniku modelu NeuV. Nowy skuter „Kick ’n Go” demonstruje dążenie Hondy do uwzględnienia wszystkich aspektów przystępnej cenowo mobilności elektrycznej, która może wzbogacić życie ludzi.
Niedawno, podczas targów CES 2017 w Las Vegas, Honda przedstawiła model NeuV w ramach ekosystemu „Cooperative Mobility Ecosystem”, ukazując potencjalny wpływ, jaki sztuczna inteligencja, robotyka oraz przetwarzanie dużych zbiorów danych może mieć na przekształcenie koncepcji mobilności oraz poprawę jakości życia klientów.
Honda nie zamierza jednak poprzestawać wyłącznie na samochodach w zakresie badania potencjału elektryfikacji: intencją firmy jest opracowanie zelektryfikowanych, wydajnych rozwiązań dla wszystkich grup produktowych, włączając w to motocykle oraz elektronarzędzia.