Przemawiając podczas zakończonego salonu samochodowego Geneva Motor Show 2017, Katsushi Inoue, prezes zarządu i dyrektor generalny, Honda Motor Europe, zdradził szczegóły „Electric Vision”, czyli nowej strategii firmy Honda.
Plany zaangażowania producenta w przyszłość elektrycznej mobilności w Europie to cel na rok 2025, kiedy to dwie trzecie samochodów marki sprzedanych na Starym Kontynencie ma mieć przynajmniej częściowo elektryczny napęd.
Zobacz także:
Komunikat ten potwierdza, że Europa jest dla Hondy kluczowym rynkiem w procesie implementacji założeń globalnej strategii pojazdów elektrycznych.
– Wykorzystamy cały swój potencjał rozwojowo-badawczy, aby przyspieszyć wprowadzenie na rynek europejski kompletnego portfolio nowoczesnych układów napędowych opartych na energii elektrycznej – powiedział Inoue, ujawniając w Genewie szczegóły nowej strategii.
Wstępnym krokiem na drodze ku „elektryfikacji” Europy będzie udostępnienie napędu hybrydowego dla wszystkich modeli w ofercie japońskiego producenta. Pierwszy nowy model hybrydowy z dwusilnikowym układem hybrydowym, ma się pojawić w salonach sprzedaży w 2018 roku. Ponadto, Honda udostępni również swoim europejskim klientom modele z napędem hybrydowym typu plug-in, całkowicie elektrycznym napędem akumulatorowym oraz napędem opartym na technologii ogniw paliwowych.
Na targach motoryzacyjnych w Genewie Honda pokazała model Clarity Fuel Cell, którego pierwsze egzemplarze trafiły do Europy pod koniec ubiegłego roku. Jest to najbardziej zaawansowany technicznie pojazd na ogniwa paliwowe, który oferuje maksymalny zasięg 700 km (434 mile). Pojawienie się nowego auta w Europie, w ramach inicjatywy HyFIVE (ang. Hydrogen For Innovative Vehicles), potwierdza dążenie marki do promowania pojazdów z tym alternatywnym napędem.
Pokazuje taż ambicje firmy, dotyczące stworzenia niezbędnej infrastruktury do ich swobodnego użytkowania na Starym Kontynencie. Deklaracja dotycząca strategii dla pojazdów elektrycznych w Europie została złożona zaledwie kilka tygodni po tym, jak Hondę uznano za najszybciej rozwijającą się markę motoryzacyjną roku 2016 wśród największych graczy na rynku europejskim.
Jak wynika z całorocznego podsumowania przygotowanego przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (ACEA), całkowity wolumen sprzedaży pojazdów marki Honda na rynkach UE oraz ESWH w 2016 roku wyniósł 159 126 sztuk (dane na koniec grudnia), co oznacza wzrost o 20,8 proc. w porównaniu z rokiem 2015.
Tym samym, wzrost zanotowany przez firmę Honda wyraźnie przewyższał wyniki uzyskane w segmencie samochodów osobowych na rynku UE, gdzie w rozliczeniu rok do roku odnotowano wzrost o 6,8 proc.