GENEWA 2017: INNOWACJE W NOWYM OPLU INSIGNIA GRAND SPORT

opel-insig-gr1

Insignia Grand Sport — następca Samochodu Roku 2009, sprzedanego dotychczas w liczbie ponad 900 000 egzemplarzy — pokazana zostanie po raz pierwszy podczas salonu samochodowego Geneva Motor Show w 2017 roku.

Auto opiera się na zupełnie nowej architekturze pojazdu. Rozstaw osi wydłużono o 92 mm, co przekłada się na znacznie przestronniejsze wnętrze. Odczują to zwłaszcza pasażerowie podróżujący z tyłu.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

GENEWA 2017


 

Projektanci nadali nowej Insignii Grand Sport sportowe proporcje: optycznie wydaje się jeszcze dłuższy i szerszy niż jest w rzeczywistości, ma smukłą i dynamiczną sylwetkę coupé. Na uwagę zasługuje także współczynnik oporu aerodynamicznego CD wynoszący zaledwie 0,26. We wnętrzu Insignia Grand Sport posiada oszczędną w detalach deską rozdzielczą, która otacza kierowcę. Pozycja fotela obniżona o 3 centymetry.

opel-insig-gr2

Zoptymalizowana konstrukcja nadwozia oraz zastosowanie lżejszych materiałów pozwoliły zmniejszyć masę pojazdu aż o 175 kilogramów. Nowe rozwiązania techniczne, takie jak napęd na wszystkie koła z najnowocześniejszym w tym segmencie systemem wektorowania momentu obrotowego czy nowa ośmiobiegowa przekładnia automatyczna, pozwalają kierowcy w pełni wykorzystać atuty samochodu.

Ponadto Insignia Grand Sport jest wyposażona w szereg technologii najwyższej klasy, dzięki którym prowadzenie pojazdu jest znacznie bezpieczniejsze oraz jeszcze bardziej relaksujące i komfortowe. Wykorzystując doświadczenia z wysoko ocenianym matrycowym systemem oświetlenia adaptacyjnego LED zastosowanym w Astrze, inżynierowie firmy Opel opracowali drugą generację systemu LED IntelliLux przeznaczoną do Insignii.

Reflektory w tym samochodzie reagują jeszcze szybciej, działają z jeszcze większą precyzją i świecą z jeszcze większą mocą, a wiązka świateł drogowych ma zasięg do 400 metrów. Asystent pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, nowy wyświetlacz Head-up oraz kamery obserwujące otoczenie pojazdu, zapewniające widok 360°, wraz z funkcjami podnoszącymi komfort, takimi jak fotele premium z atestem AGR, maty grzejne w przednich i tylnych fotelach czy podgrzewana szyba czołowa, dodatkowo zwiększają wygodę użytkowania nowego auta.

opel-insig-gr3

Na pokładzie nie mogło oczywiście zabraknąć systemu multimedialnego i opcji łączności dostępnych za pośrednictwem systemu IntelliLink najnowszej generacji oraz osobistego opiekuna kierowcy Opel OnStar. Wraz z pojawieniem się na rynku nowego modelu doradcy centrum Opla zaczną też świadczyć nową usługę osobistego asystenta. Auto dba o bezpieczeństwo nie tylko pasażerów, ale i pieszych. W przypadku kolizji aluminiowa maska silnika w ciągu milisekund unosi się, aby zwiększyć odległość od twardych elementów, ograniczając w ten sposób ryzyko poważnych urazów u pieszego.

Wzornictwo inspirowane Monzą Concept

Nie bez powodu tak podziwiana Monza Concept była inspiracją dla stylistyki nadwozia i wnętrza nowej Insignii Grand Sport. Mimo że długość pojazdu (4897 mm) zwiększyła się minimalnie, samo nadwozie jest lżejsze o około 60 kilogramów. W sumie nowa generacja waży aż o 175 kilogramów mniej niż poprzednia. nsignia Grand Sport zyskała proporcje zbliżone do samochodu wyższej klasy z tylnym napędem. Wyrazisty grill i wąskie reflektory inspirowane Monzą Concept wizualnie poszerzają przód i nadają mu zdecydowany charakter.

Kontur szyb bocznych jest zaznaczony tylko górną, chromowaną listwą, bez pełnej oprawy, a typowa dla nadwozia coupé linia dachu optycznie obniża samochód, akcentując jego rozciągniętą sylwetkę. Nowo zaprojektowane centralne światło stop w technologii LED jest zintegrowane z krawędzią dachu.

Dbałość o najdrobniejsze szczegóły jest widoczna również we wnętrzu. Tablicę wskaźników cechują subtelnie rzeźbione powierzchnie, wyodrębniona przestrzeń dla kierowcy i szerokie poziome linie. Wydłużony rozstaw osi oraz zupełnie nowa koncepcja nadwozia zapewniły dodatkowe 32 milimetry miejsca na wysokości ud, 25 milimetrów na poziomie ramion i kolan oraz 8 milimetrów więcej nad głową. Bagażnik o pojemności 490 litrów z możliwością powiększenia do 1450 litów jest równie imponujący.

opel-insig-gr4

Kokpit został w pełni podporządkowany potrzebom kierowcy, który siedzi o 3 centymetry niżej w porównaniu z pierwszą generacją modelu. Wiele uwagi poświęcono elementom sterowania i interfejsowi systemu multimedialnego. Bezramkowy ekran dotykowy zaawansowanego systemu IntelliLink wyróżnia się estetyką. Wieloma funkcjami steruje się właśnie przez ekran dotykowy.

Technologie napędu

Samochód, którego oficjalną premierę zaplanowano na przyszły rok na targach motoryzacyjnych Geneva International Motor Show, a debiut rynkowy wkrótce potem, będzie dostępny z szeroką gamą turbodoładowanych silników i skrzyń biegów najnowszej generacji. Nowością w ofercie jest wysoce wydajna ośmiobiegowa przekładnia automatyczna o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym. Nowy inteligentny system napędu na cztery koła z wektorowaniem momentu obrotowego należy do najnowocześniejszych w tej klasie pojazdów. Zestawiono go z zupełnie nowym, pięciowahaczowym, zaawansowanym konstrukcyjnie tylnym zawieszeniem.

Dwa sterowane elektronicznie sprzęgła wielotarczowe w systemie napędu zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy w tylnej osi, zapewniając znacznie większą precyzję przekazywania mocy na każde z tylnych kół, niezależnie od rodzaju podłoża, w tym na nawierzchni szutrowej, mokrej, oblodzonej lub zaśnieżonej. W trakcie pokonywania zakrętu dodatkowy moment obrotowy trafia do tylnego zewnętrznego koła, aby subtelnie ograniczyć podsterowność i poprawić precyzję prowadzenia. System reaguje w ułamku sekundy na naciśnięcie pedału przyspieszenia, gwarantując zachowanie lepszej stabilności i ułatwiając zapanowanie nad kierunkiem jazdy w każdej sytuacji.

opel-insig-gr5

Udoskonalone zawieszenie FlexRide zapewnia optymalne właściwości jezdne w każdych warunkach. System dostosowuje charakterystykę amortyzatorów, układu kierowniczego, przepustnicy oraz punkty zmiany przełożenia (w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów) — niezależnie lub zgodnie z wybranym przez kierowcę trybem Standard, Sport lub Tour. W zależności od aktywnego trybu układ kierowniczy i przepustnica reagują mniej lub bardziej bezpośrednio, a ESP i system antypoślizgowy interweniują wcześniej lub później.

Nowe centralne oprogramowanie „Drive Mode Control” decyduje o charakterystyce i działaniu zawieszenia adaptacyjnego. Jego zadaniem jest nieprzerwane analizowanie danych pochodzących z czujników w powiązaniu z ustawionymi parametrami, a także rozpoznawanie stylu jazdy danego kierowcy.

Systemy wspomagania kierowcy

Insignia Grand Sport posiada zaawansowane systemy wspomagające kierowcę. Jednym z z nich jest druga generacja adaptacyjnych matrycowych reflektorów LED IntelliLux z innowacyjną funkcją aktywnego doświetlania łuku drogi. W porównaniu z laserowymi światłami drogowymi jest to rozwiązanie bardziej przystępne cenowo, a także bardziej funkcjonalne.

opel-insig-gr6

Dodatkowe systemy wspomagające kierowcę:
– wyświetlacz Head-up;
– kamera 360°, a dokładnie system czterech kamer umieszczonych z każdej strony pojazdu;
– adaptacyjny tempomat (ACC);
– asystent pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy i ostrzeżeniem o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW);
– system ostrzegania o pojeździe zbliżającym się z tyłu.

Opel jest jednym z wciąż nielicznych producentów oferujących fotele z atestem „Aktion Gesunder Rücken” (Kampanii na rzecz zdrowych pleców). W przednich fotelach Insignii zastosowano połączenie elektrycznego ustawiania bocznych segmentów fotela oraz funkcji masażu, pamięci i wentylacji. Pasażerowie podróżujący z tyłu również mogą liczyć na wyższy komfort dzięki opcjonalnemu ogrzewaniu skrajnych siedzeń. Z kolei elementy grzejne w przedniej szybie ułatwiają szybkie usunięcie szronu i lodu. Standardowym wyposażeniem wszystkich wersji jest bezkluczykowy system „Open & Start”.

Nowa Insignia zapewnia dostęp do rozrywki na wysokim poziomie i kompleksową łączność za pośrednictwem systemów multimedialnych IntelliLink z najnowszymi interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Oprócz integracji smartfona z pokładowym systemem multimedialnym można go teraz także ładować bezprzewodowo. Kierowca może korzystać również z asystenta Opel OnStar. Wprowadzona zostanie także nowa usługa osobistego asystenta, w ramach której doradca OnStar będzie mógł np. pomóc w rezerwacji pokoju w wybranym hotelu.