Podczas marcowych targów motoryzacyjnych Geneva International Motor Show Hyundai zaprezentuje i30 nowej generacji w wersji Wagon – drugi model z rodziny i30, po debiutującej właśnie w salonach wersji 5-drzwiowej.
Nowy Hyundai i30 utrzymuje ponadczasowy design widoczny w eleganckiej, a jednocześnie uniwersalnej linii nadwozia.
Zobacz także:
Opływowe nadwozie i30 Wagon nie wymusza kompromisu w zakresie pojemności przestrzeni bagażowej, która wynosi 602 l (VDA 211) oraz 1 650 l (VDA 214) przy rozłożonych siedzeniach i jest to jeden z wiodących wyników w segmencie. Dodatkowa przestrzeń zawierająca wygodne schowki znajduje się pod podłogą bagażnika. Wymiary to: długość – 4585 mm (wersji 5-drzwiowej: 4340 mm), wysokość – 1465 mm (1475 mm z relingami dachowymi), szerokość – 1795 mm, rozstaw osi – 2650 mm.
Wyposażanie w zakresie bezpieczeństwa
i30 Wagon Nowej Generacji oferuje najnowsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa oraz connectivity. W standardzie znajduje się m.in system autonomicznego hamowania, system kontroli poziomu uwagi kierowcy, inteligentne światła drogowe i system utrzymywania pasa ruchu.
Wykorzystujący radar przedni i kamery system AEB, działa w trzech fazach. Najpierw ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo, a następnie dozuje siłę hamowania zależnie od poziomu zagrożenia i maksymalnie ją zwiększa aby uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki, jeśli jest nieunikniona.
Opcjonalna funkcja wykrywania pieszego wykorzystuje przedni radar i pomaga zapobiegać kolizji z pieszym. Funkcja kontroli poziomu uwagi kierowcy, która na podstawie wzorców zachowania monitoruje jego czynności np. zmęczenie, również pomaga uniknąć potencjalnych wypadków. Inteligentny tempomat (ASCC) – wykorzystujący radar przedni, umożliwia automatyczne utrzymywanie ustawionej prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu bez potrzeby naciskania pedału przyspieszenia lub hamulca.
System działa przy prędkości od 0 do 180 km/h. Jeśli ruch całkowicie się zatrzymuje, system dozuje siłę hamowania do momentu zatrzymania samochodu, a po oczyszczeniu drogi przyspiesza do zadanej wcześniej prędkości.
System monitorowania martwego pola (BSD) z asystentem pasa ruchu monitoruje obszar z tyłu pojazdu, także przy użyciu radaru. W razie wykrycia innego pojazdu zapalają się lampki ostrzegawcze w zewnętrznych lusterkach. Jeśli kierowca włączy wtedy kierunkowskaz, emitowany jest sygnał akustyczny. Dotyczy to również sytuacji, w której podczas zmieniania pasa ruchu zostanie wykryty inny pojazd.
System ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCTA) zmniejsza ryzyko zderzenia z innym pojazdem podczas wyjeżdżania tyłem z miejsc o ograniczonej widoczności, informując kierowcę wizualnie i dźwiękowo o nadjeżdżających pojazdach. System utrzymywania pasa ruchu (LKAS) ostrzega kierowcę przed niebezpiecznymi manewrami przy prędkości powyżej 60 km//h, analizując położenie samochodu.
Funkcja SLIF rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości na podstawie obrazu z przedniej kamery i informacji z systemu nawigacyjnego. Informacje są wyświetlane zarówno na wyświetlaczu, jak i na zestawie wskaźników TFT. Inteligentne światła drogowe (HBA) wykrywają w trybie automatycznym samochody nadjeżdżające z naprzeciwka lub jadące tym samym pasem ruchu i w razie potrzeby zmieniają się na światła mijania, aby nie oślepiać innych uczestników ruchu.
Przestronne i eleganckie wnętrze modelu i30 Wagon zostało zaprojektowane w układzie horyzontalnym z intuicyjnym rozmieszczeniem przycisków poszczególnych funkcji. 8-calowy ekran dotykowy zaawansowanej nawigacji obsługuje funkcje z zakresu connectivity, takie jak Apple CarPlay, Android Auto i LIVE Services. Dostępny jest także system bezprzewodowego ładowania telefonów w standardzie Qi. Klienci mogą wybrać pomiędzy różnymi systemami audio, włączając system z 5-calowym ekranem dotykowym LCD ze zintegrowaną kamerą cofania, systemem Bluetooth oraz funkcjonalnością My Music.
Dynamiczne i wydajne jednostki napędowe
Gama silników oferowanych w i30 Wagon składa się z ekonomicznych jednostek turbo o zwiększonej wydajności i dynamice. Klienci mają do wyboru trzy silniki benzynowe i jeden silnik diesla 1.6 l o trzech mocach. i30 Wagon dostępny jest z nowymi, benzynowymi jednostkami napędowymi – czterocylindrowym silnikiem 1.4 T-GDI o mocy 140 KM oraz trzycylindrowym silnikiem 1.0 T-GDI o mocy 120 KM.
Inżynierowie z niemieckiego centrum badawczo- rozwojowego Hyundaia sprawdzali osiągi nowego i30 podczas wymagających testów na zróżnicowanych drogach europejskich a także na torze Nürburgring. Na komfort prowadzenia i dynamikę wpływa także sztywne i lekkie nadwozie, wykonane w 53 proc. ze stali o wysokiej wytrzymałości.
Wyprodukowany w Europie
Zaprojektowany w centrum R&D w niemieckim Rüsselsheim, produkowany w fabryce w Nošovicach – i30 trzeciej generacji powstał w oparciu o europejską strukturę Hyundaia. Nowy model ma być kontynuatorem sukcesu swoich poprzedników – od momentu rozpoczęcia produkcji w 2008 roku na rynek europejski trafiło ponad 800 000 sztuk i30.
Nowe auto w wersji Wagon światową premierę będzie miała miejsce podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie. Pierwsza prezentacja modelu i30 Wagon w Polsce odbędzie się 6 kwietnia, w trakcie targów motoryzacyjnych Poznań Motor Show 2017.