Studyjny Volkswagen I.D. Buzz został zaprezentowany, po raz pierwszy w Europie, podczas Salonu Samochodowego Geneva International Motor Show.
Nowy prototypowy van z napędem elektrycznym jest drugim modelem z rodziny I.D. i wyznacza drogę na przyszłość – pokazuje, że modułowa platforma do budowy samochodów elektrycznych (MEB) może być wykorzystywana do konstrukcji wielkogabarytowych pojazdów.
Zobacz także:
Akumulatory i układ napędowy umieszczono w podłodze auta, nad nimi znajduje się przestronna kabina zapewniająca wiele miejsca dla kierowcy i pasażerów.
Targi motoryzacyjne w Genewie to już trzeci przystanek dla Volkswagena I.D. Buzz. Premiera tego modelu miała miejsce na początku stycznia na salonie w Detroit, potem auto spotkało się na sesji zdjęciowej w Miami na Florydzie ze swoim protoplastą – modelem T1.
Mimo że różnica wieku między najstarszym i najmłodszym vanem Volkswagena wynosi 70 lat, I.D. Buzz bez wątpienia ma w sobie geny praprzodka – maksymalnie pojemne wnętrze w stosunku do powierzchni jaką zajmuje na drodze, równej samochodom osobowym średniej klasy. Dodatkowymi cechami auta są możliwość zmiany ustawienia foteli oraz interaktywna współpraca w ramach sieci.
Dzięki powiększonej płycie podłogowej MEB-XL studyjny model, którego wymiary to: długość – 4.942 mm, szerokość – 1.976 mm, a wysokość – 1.963 mm, ma niezwykle przestronne wnętrze jak na samochód tej klasy.