GENEWA 2017: CZAS NA NOWE AUDI A5 SPORTBACK I S5 SPORTBECK

audi_a5_spo1

Siedem lat po narodzinach Audi A5 Sportback, na drogi wyjeżdża jego nowa wersja. Oczywiście obejrzeć ją będzie można na salonie samochodowym Geneva International Motor Show.

Pięciodrzwiowe coupé łączy elegancką, pełną emocji stylistykę, z funkcjonalnością i dużym komfortem we wnętrzu. Rodzinne auto jest świetnie skomunikowane z otoczeniem i oferuje najnowsze funkcje systemów infotainment.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2017


 

Drugą generację A5 wyposażono w podwozie nowej konstrukcji, mocne jednostki napędowe oraz innowacyjne systemy wsparcia kierowcy. W modelu S5 zamontowano sześciocylindrowy silnik turbo o mocy 354 kW i momencie obrotowym 500 Nm.

Podczas projektowania nowego A5 Sportback, styliści Audi postawili sobie zadanie połączenia pełnych emocji linii pojazdu z atletycznie napiętymi powierzchniami. Wydłużony rozstaw osi, krótkie zwisy i długa, pełna maska silnika typu power dome, podkreślają dynamikę modelu. Trójwymiarowa osłona chłodnicy Singleframe jest wyraźnie bardziej płaska i szersza niż u poprzednika.

audi_a5_spo2

Płynnie przebiegająca linia ramion nadaje A5 Sportback emocjonalnej elegancji. Linia jest trójwymiarowa i jeszcze bardziej wyrazista niż w poprzednim modelu. W ten sposób, na powierzchniach auta pojawia się charakterystyczna gra świateł i cieni. Widoczne na pierwszy rzut oka przetłoczenia błotników nad wnękami kół dają do zrozumienia, że samochód wyposażony jest w napęd na cztery koła quattro. Linie w tyle pojazdu są również bardzo precyzyjnie poprowadzone. Długa pokrywa bagażnika kończy się charakterystycznym przetłoczeniem w formie małego spojlera.

Wymiary nowego auta to: długość – 4733 mm, szerokość – 1843 mm, wysokość 1386 mm, rozstaw osi 2824 mm, rozstaw kół z przodu 1587 mm i 1568 mm z tyłu.480 litrów pojemności bagażnika plasuje A5 Sportback pośród najlepszych w swojej klasie. Na życzenie, Audi dostarcza układ sterowania gestami do otwierania i zamykania pokrywy bagażnika, standardowo posiadającej elektryczny napęd.

Długość wnętrza zwiększyła się o 17 mm, strefa ramion kierowcy i pasażerów o prawie 11 mm, a strefa kolan z tyłu o 24 mm. We wnętrzu znajdziemy typowe dla Audi wysokiej wartości materiały, precyzyjne spasowanie i doskonale dobrane kolory. Pozioma architektura deski rozdzielczej daje duże odczucie przestrzeni. Opcjonalny system oświetlenia Ambiente oferujący trzydzieści różnych odcieni światła, rozświetla wnętrze w dopasowany do całości sposób.

Wskaźniki, obsługa i Infotainment

Zupełnie nowa koncepcja obsługi i wskaźników, uzupełniona m.in. o swobodne wyszukiwanie tekstowe, pozwala kierowcy nowego A5 Sportback łatwo i intuicyjnie sterować wszystkimi funkcjami. Alternatywą dla standardowych, okrągłych wskaźników analogowych, jest Audi virtual cockpit. Nabywca nowego A5 Sportback wybrać może różne opcje wyświetlaczy.

audi_a5_spo3

Duży ekran TFT (12,3 cala) o wysokiej rozdzielczości wyświetla bardzo szczegółowe grafiki. Opcjonalny wyświetlacz danych na szybie head- up display pokazuje wszystkie ważne informacje w postaci łatwo zrozumiałych symboli i cyfr rzucanych na przednią szybę i w ten sposób redukuje konieczność odrywania uwagi kierowcy od sytuacji na drodze.

Najbardziej rozbudowaną wersją oferowanych przez Audi opcji infotainment, jest nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. W skład tego systemu wchodzi m.in. pamięć flash 10 GB, napęd DVD, usługi Audi connect dostępne bezpłatnie przez okres trzech lat oraz monitor o przekątnej 8,3 cala i rozdzielczości 1024 x 480 pikseli. Maksymalnie pięć uaktualnień nawigacji jest również bezpłatnych. System MMI Navigation plus ściśle współpracuje z wieloma systemami wsparcia i bezpieczeństwa.

Aplikacja Audi smartphone interface integruje smartfony z systemem operacyjnym iOS i Android ze specjalnie dla nich stworzonym środowiskiem w Audi MMI. Audi Phone Box łączy smartfona z anteną samochodową i w ten sposób zapewnia lepszy zasięg oraz pozwala na jego bezprzewodowe ładowanie indukcyjne, zgodne z wymaganiami standardu Qi.

System muzyczny Bang & Olufsen Sound System odtwarzający dźwięk w wymiarze 3D, pozwala świetnie usłyszeć przestrzeń dźwięku. Wzmacniacz rozdziela moc do 19 głośników o łącznej mocy 755 W. Rozrywki pasażerom tylnych siedzeń dostarczy system Rear Seat Entertainment, czyli specjalny tablet, dostosowany do użytku zarówno w aucie, jak i poza nim.

Audi A5 Sportback


Systemy wsparcia kierowcy

Nowe Audi A5 Sportback wyposażono w szeroką gamę systemów wsparcia kierowcy. Inteligentne połączenie różnych rozwiązań technicznych zwiększa bezpieczeństwo, komfort i wydajność. Równocześnie Audi czyni kolejny krok w stronę autonomicznej jazdy.

Najważniejszym z systemów wsparcia kierowcy, jest adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC) z funkcją Stop&Go i z asystentem jazdy w korkach. Asystent manewru omijania uaktywnia się, gdy trzeba objechać przeszkodę, aby uniknąć wypadku.

Ofertę uzupełniają inne systemy wsparcia, takie jak asystent skręcania, asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu, ostrzeżenie przed wysiadaniem, działająca w oparciu o obrazy z kamery funkcja rozpoznawania znaków drogowych, aktywny asystent toru jazdy active lane assist czy asystent zmiany pasa ruchu side assist.

Bogate wyposażenie seryjne: m. in. reflektory ksenonowe z diodowymi światłami do jazdy w dzień, diodowe oświetlenie wnętrza, system wyboru dynamiki jazdy drive select, system ochrony bezpieczeństwa w ruchu ulicznym pre sense city.

audi_a5_spo5

Podwozie

Na przedniej osi zastosowano konstrukcję pięciowahaczową, natomiast na osi tylnej, konstrukcja zawieszenia pięciowahaczowa zastąpiła wahacze trapezowe montowane w poprzednim modelu. Adaptacyjne amortyzatory są dostępne opcjonalnie, a ich działanie reguluje się w dostępnym standardowo systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Dzięki nim, prowadzenie pojazdu jest wyjątkowo dynamiczne i bardzo komfortowe. Nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy poprawia reakcje pojazdu na nawierzchnię i precyzję manewrów. Opcjonalnie, na pokładzie Audi A5 Sportback znaleźć się może dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie dostosowuje się do prędkości i kąta skrętu koła kierownicy.

Silniki

Nowe Audi A5 Sportback wyposażane jest w jeden z sześciu silników: trzech benzynowych TFSI i trzech TDI. Silniki benzynowe to: 1.4 TFSI o mocy 110 kW (150 KM), 2.0 TFSI o mocy 140 kW (190 KM), 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM) i 3.0 TFSI o mocy 260 kW (354 KM), Diesle: 2.0 TDI o mocy 140 kW (190 KM), 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM) i 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 KM).

Sześciobiegowa, manualna skrzynia biegów, siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna S tronic lub ośmiostopniowa tiptronic – dla każdej jednostki napędowej dobrano odpowiedni układ przeniesienia mocy. Standardowo, moc silnika trafia na przednią oś, opcjonalnie jednak można zamówić jedną z dwóch wersji napędu na cztery koła quattro. Napęd na cztery koła quattro montowany jest seryjnie w zestawieniu z silnikiem 3.0 TDI o mocy 210 kW (286 KM).

Nowy model S5 Sportback z silnikiem V6 turbo (moc 354 kW, moment obr. 500 Nm), od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. W standardzie tej sportowej wersji znajdziemy napęd na cztery koła quattro i ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów tiptronic.

Karoseria nowego Audi A5 Sportback, które podziwiać (tuż przed nabyciem u dealera) będzie można wkrótce na targach motoryzacyjnych w Genewie, jest o 15 kg lżejsza niż karoseria poprzednika. Masa całkowita modelu nowej generacji zmniejszyła się do 1470 kg bez kierowcy.