GENEWA 2016: VOLKSWAGEN PRZEDSTAWIŁ PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ

Der neue Volkswagen up!

Podczas zakończonego Salonu Samochodowego Geneva Motor Show koncern Volkswagen zaprezentował swoje plany dotyczące motoryzacji przyszłości. Prezes Zarządu Matthias Müller zapowiedział powstanie trzech nowych „Volkswagen Group Future Center”.

Zostaną one utworzone w Europie, Azji i w Kalifornii. Styliści oraz specjaliści z dziedziny komputeryzacji będą w nich pracować wspólnie nad samochodami przyszłości.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2016


 

Obydwie strategiczne decyzje świadczą o przekonaniu koncernu, że cyfryzacja otwiera nowe pola do działalności biznesowej i pozwoli zwiększyć obroty.

– Dla koncernu Volkswagen transformacja cyfrowa staje z tego powodu na czele listy najważniejszych zadań do realizacji – powiedział Matthias Müller.

Przełomowe było wystąpienie Johanna Jungwirtha, który od listopada 2015 roku kieruje działem cyfryzacji. Powiedział on, że do 2025 roku koncern awansuje do rangi wiodącego producenta środków transportu. W tym celu koncern Volkswagen stanie się także „w pewnym stopniu producentem software’u oraz dostawcą usług”.

Volkswagen mocniej połączy obszary cyfryzacji i stylistyki. Trzy nowe instytucje „Volkswagen Group Future Center” będą się mieścić w Poczdamie, w Kalifornii oraz w Chinach. Będą w nich pracować styliści oraz specjaliści z dziedziny cyfryzacji. Kierownictwo działu stylizacyjnego przejął od stycznia Michael Mauer. Zmiany będą przebiegały w ścisłej współpracy z działem odpowiedzialnym za cyfryzację. Studio w Poczdamie podjęło już pracę w ramach tej nowej koncepcji.

Dla koncernu Volkswagen bieżący rok jest decydujący, bowiem firma chce rozwiązać problem diesli. Działania związane z rozwiązywaniem kwestii spalin w silnikach przebiegają pomyślnie, akcja przywoławcza w Europie rozpoczęła się zgodnie z planem. W niedługim czasie koncern przedstawi – jak zapowiedział prezes – merytoryczny raport na temat stanu dochodzenia w tej sprawie.

Koncern prowadzi też dynamiczne prace w dziedzinie samochodów elektrycznych. W tej chwili koncern Volkswagen oferuje dziewięć aut elektrycznych oraz hybryd typu plug-in. Do 2020 roku dołączy do nich 20 kolejnych. Możliwe jest uzyskanie przez pojazdy w trybie wyłącznie elektrycznym zasięgu przekraczającego 500 km.

– Czas ładowania nie będzie przy tym dłuższy niż przerwa na kawę. A w dłuższej perspektywie samochody elektryczne staną się tańsze, niż te z silnikami spalinowymi – stwierdził Müller.

Aby tak się stało potrzeby jest wspólny wysiłek przedstawicieli świata gospodarki i polityki, głównie w budowie gęstej sieci stacji ładowania, by auta elektryczne szybciej zyskały popularność na rynku. W drodze do tego celu przez jakiś czas współistnieć będą samochody z nowymi układami napędowymi oraz te z tradycyjnymi silnikami spalinowymi, stwierdził na targach motoryzacyjnych w Genewie szef koncernu.