Podczas 86. Międzynarodowego Salonu Samochodowego Geneva International Motor Show Jaguar zaprezentuje po raz pierwszy model F-TYPE SVR. To debiut wersji SVR marki.
Przyspieszenie do 100 km/h w 3,7 sekundy i maksymalna prędkość 322 km/h wersji Coupé – to jednocześnie najszybszy F-TYPE w historii.
Zobacz także:
Nowy Jaguar wykorzystuje potencjał lekkiego aluminiowego samochodu sportowego przy jednoczesnym zachowaniu niezawodności i wygody codziennego użytkowania. Mocniejszy i lżejszy F-TYPE SVR Coupé i Convertible z napędem na cztery koła o udoskonalonym zawieszeniu i układzie przeniesienia napędu oraz aktywnej aerodynamice, gwarantuje osiągi godne samochodu super- sportowego.
Dzięki zwiększeniu mocy turbodoładowanego 5-litrowego silnika V8 do 575 KM oraz momentowi 700 Nm, F-TYPE SVR zapewnia znakomite przyspieszenie. Maksymalna prędkość modelu Coupé wynosi 322 km/h, a Convertible 310 km/h. Wszystkie elementy F-TYPE R przekładające się na osiągi i dynamikę pojazdu SVR zostały jeszcze raz skrupulatnie ocenione, skonstruowane i zoptymalizowane.
– Za cel postawiliśmy sobie przeniesienie wszystkiego, co nasi klienci uwielbiają w F-TYPE: osiągi, obsługę, dźwięk, design – na zupełnie nowy poziom. To super- samochód na każdą pogodę. Z ogromną mocą, niższą masą, udoskonalonym podwoziem i indywidualną kalibracją skrzyni biegów i układem napędu na cztery koła to samochód dla prawdziwych fascynatów dynamicznej jazdy, który jednocześnie nadaje się do codziennego użytku – powiedział John Edwards, Dyrektor Generalny, Jaguar Land Rover Special Operations.
Nowe auto będzie miało premierę podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.
Cechy charakterystyczne F-TYPE SVR:
• udoskonalony pakiet aerodynamiczny w postaci przedniego zderzaka i spoilera, płaska podłoga, sterowane tylne skrzydło z włókna węglowego oraz tylny dyfuzor ograniczają siłę nośną i zwiększając siłę docisku;
• udoskonalone zawieszenie z nowymi amortyzatorami i stabilizatorem poprzecznym, szersze opony, lekkie 20-calowe kute felgi i nowe, wzmocnione przeguby;
• układ wydechowy tytanowy gwarantuje jeszcze bardziej zdecydowany, ostry dźwięk, a przy tym waży 16 kg mniej;
• pikowane siedzenia SVR, pokryte zamszem obudowa zestawu wskaźników i konsoli środkowej, kierownica SVR oraz łopatki zmiany biegów z anodyzowanego aluminium;
• indywidualna kalibracja skrzyni biegów Quickshift oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, układ Adaptive Dynamics, system rozdziału momentu obrotowego, system dynamicznej kontroli stabilności oraz system napędu na cztery koła;
• opcjonalnie dostępny układ hamulcowy Carbon Ceramic Matrix (CCM) gwarantuje wyjątkową odporność na fading i redukcję o 21 kg masy nieresorowanej;
• redukcja masy całego pojazdu o 25 kg w porównaniu do wersji F-TYPE R AWD i nawet o 50 kg w opcji z układem hamowania CCM oraz dachem i pakietem z włókna.
Wersje F-TYPE Coupé MY17:
* F-TYPE (340 KM 3,0-litrowy V6, Quickshift RWD, manualna RWD);
* F-TYPE S (380 KM 3,0-litrowy V6, Quickshift RWD i AWD, manualna RWD);
* F-TYPE British Design Edition (380 KM 3,0-litrowy V6, Quickshift RWD i AWD, manualna RWD);
* F-TYPE R (550 KM 5,0-litrowy V8, Quickshift RWD i AWD);
* F-TYPE SVR (575 KM 5,0-litrowy V8, Quickshift AWD).
Wersje F-TYPE Convertible (kabriolet) MY17:
* F-TYPE (340 KM 3,0-litrowy V6, Quickshift RWD, manualna RWD);
* F-TYPE S (380 KM 3,0-litrowy V6, Quickshift RWD i AWD, manualna RWD);
* F-TYPE British Design Edition (380 KM 3,0-litrowy V6, Quickshift RWD i AWD, manualna RWD);
* F-TYPE R (550 KM 5,0-litrowy V8, Quickshift RWD i AWD);
* F-TYPE SVR (575 KM 5,0-litrowy V8, Quickshift AWD).