W trakcie Międzynarodowego Salonu Samochodowego Geneva Motor Show, SsangYong Motor Company zaprezentował nowy samochód SsangYong XLV.
Model, zaprezentowany podczas zeszłorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie jako samochód koncepcyjny XLV Air, otrzymał przychylne recenzje odwiedzających, co zachęciło markę do skierowania go do produkcji.
Zobacz także:
W odpowiedzi na wzrost rynku kompaktowych SUV-ów SsangYong wypuścił w 2015 r. Tivoli, pierwszy swój mały SUV, który stał się jej najbardziej popularnym nowym modelem. W ostatnim roku wyprodukowano i sprzedano ok. 64 tys. aut. Są one chwalone za zapewnienie miejsca dla pięciu dorosłych pasażerów oraz za dużą pojemność bagażową.
Teraz firma prezentuje nowy, rozbudowany model oferujący jeszcze więcej przestrzeni bagażowej i praktyczności – XLV. Po swojej światowej premierze podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie nowy SsangYong trafi do sprzedaży w Europie i na świecie w maju. Przewiduje się, że łączna sprzedaż samochodów z platformą Tivoli przekroczy w tym roku 100 tys. sztuk.
XLV – czyli eXciting smart Lifestyle Vehicle – został zaprojektowany jako wielozadaniowy SUV, zaś jego powiększone wymiary sprawiają, że staje się jeszcze bardziej atrakcyjny dla rodzin.
XLV oparty jest na tej samej konstrukcji co Tivoli i posiada ten sam rozstaw osi, czyli 2 600 mm. Odróżnia się wydłużonym o 238 mm nadwoziem za słupkiem C, dzięki czemu przestrzeń bagażowa zwiększona została do robiących wrażenie 720 litrów, a w kabinie dla pięciu dorosłych osób nie zabraknie miejsca na nogi, ramiona ani nad głowami.
Udało się również zachować harmonijny projekt nadwozia, sportowy wygląd coupé i płynną linię dachu. XLV wyposażony jest w jeden z dwóch 1,6-litrowych silników: spełniający normę Euro 6 silnik benzynowy lub silnik wysokoprężny.
Silnik benzynowy e-XGi160, o zupełnie nowej konstrukcji, posiada moc maksymalną 128 KM przy 6 000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 160 Nm/ 4600 obr./min. Silnik oferuje wydajność zarówno przy jeździe miejskiej, jak i autostradą oraz wyśmienitą charakterystykę NVH (redukcja hałasu, wibracji i uciążliwości).
Silnik diesla e-XDi160 osiąga moc maksymalną 115 KM przy 3400-4000 obr./min., jego maks. moment obrotowy wynosi 300 Nm/ 1500-2500 obr./min., a piąta generacja turbosprężarek typu E-VGT maksymalizuje wydajność silnika szczególnie w zakresie niskich i średnich prędkości.
Wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l osiąga emisję CO2 na poziomie zaledwie 117 g/km (napęd na dwa koła, ręczna skrzynia biegów, system Start/ Stop), zaś dla silnika benzynowego emisja wynosi 159 g/km, także przy korzystaniu z napędu na dwa koła, ręcznej skrzyni biegów i systemu Start/ Stop. W ofercie dostępne będą dwie skrzynie biegów: 6-biegowa ręczna oraz 6-biegowa automatyczna firmy Aisin.
Szczególny nacisk położono na bezpieczeństwo pasażerów. Samochód wyposażono w siedem poduszek powietrznych (poduszki przednie, kurtyny powietrzne oraz poduszka chroniąca kolana kierowcy), wielofunkcyjny elektroniczny program stabilności (ESP), jak również systemy aktywnej ochrony przed dachowaniem, asystent hamowania, ruszania na podjeździe oraz awaryjne światła stopu (ESS), system monitorowania ciśnienia w oponach i czujnik zapięcia pasów dla wszystkich pięciu foteli.
W wyposażeniu standardowym znalazły się diodowe (LED) światła do jazdy dziennej oraz reflektory projektorowe, a opcjonalnie samochód wyposażyć można w 25-watowe światła typu HID.
Kod genetyczny SsangYonga to przede wszystkim napęd 4×4 i taki też przewidziano dla XLV, który oferuje opcję systemu inteligentnego napędu na cztery koła. Elektronicznie kontrolowany system “na życzenie” rozdzielać będzie moc pomiędzy przednią i tylną oś oraz automatycznie dostosowywać się do nawierzchni i warunków jazdy optymalizując wydajność. W XLV z napędem 4×4 zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, dzięki czemu jazda na drodze jest komfortowa, a zwiększony skok kół maksymalizuje przyczepność w jeździe po bezdrożach.
Dla lepszej stabilności podczas jazdy po wznoszącym się lub opadającym terenie system napędu na 4 koła korzystać będzie z HSA (system wspomagania ruszania na podjeździe), który pomoże doprowadzić moc do ślizgających się kół. W celu optymalizacji wykorzystania hamulców i dalszego zwiększenia bezpieczeństwa systemy ESP i ABS kontrolują także system napędu 4×4.
XLV oferowany jest w ośmiu atrakcyjnych wersjach kolorystycznych, które mogą zostać dodatkowo spersonalizowane wyborem wersji dwukolorowego nadwozia i osobnego koloru dla dachu – wszystko dla wyrażenia stylu i indywidualizmu właściciela. Dla wnętrza pojazdu użytkownik może wybrać kolorystykę beżową lub czarną, które następnie da się wzbogacić o tapicerkę materiałową deluxe, nowatorską tapicerkę z TPU typu „geonic”, lub luksusową tapicerką skórzaną w kolorze czerwonym.
Wyposażenie standardowe XLV to długa i bogata lista zawierająca elementy, które w innych autach pojawiają się zwykle jako płatne dodatki. To np. dwustopniowa funkcja wentylacji fotela kierowcy, podgrzewane fotele zarówno z przodu, jak z tyłu, podgrzewana kierownica, a także dwustrefowa klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem.
W wyposażeniu znajduje się nowoczesny system rozrywkowy MP3 z 7-calowym wyświetlaczem wysokiej rozdzielczości, złącze USB/AUX, zestaw głośnomówiący Bluetooth, złącze iPod i iPhone, system nawigacji Tom-Tom oraz kamera rejestrująca obraz z tyłu samochodu. XLV pozwala kierowcy, w zależności od nastroju chwili, wybrać jeden z sześciu kolorów podświetlania zegarów (czerwony, niebieski, żółty, błękitny, biały i czarny), a podświetlenie kabiny zapewnia kojącą atmosferę w porze nocnej.
XLV został wyposażony w czujniki parkowania z przodu i z tyłu pojazdu, wspomagające bezpieczne i wygodne parkowanie, uruchomienie potrójnego sygnał skrętu przez lekkie dotknięcie wskaźnika kierunkowskazu, włączanie jednym ruchem spryskiwania i wycierania przedniej szyby, tempomat, wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatyczną aktywację reflektorów i elektrochromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne.