Tegoroczne Targi Motoryzacyjne Geneva International Motor Show są okazją dla marki Lexus do prezentacji hybrydowej wersji modelu LC – całkowicie nowego luksusowego coupe.
O ile powyższy pokaz hybrydy jest premierą światową, o tyle europejski debiut zanotuje w Szwajcarii koncepcyjny model LF-FC.
Zobacz także:
LC 500h wyposażony został w nowej generacji hybrydowy zespół napędowy Multi Stage, charakteryzujący się lepszymi osiągami i większą efektywnością działania, oraz dający więcej przyjemności z jazdy.
Model LC został po raz pierwszy pokazany na tegorocznym Północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Samochodowym (NAIAS 2016). Stylistyka, osiągi i kunszt wykonania stawiają ten samochód w gronie flagowych modeli Lexusa. LC wykorzystuje przyjętą przez markę nową architekturę, zapowiadającą zwiększone możliwości dynamiczne.
Inspirowany przychylnie przyjętym koncepcyjnym modelem LF-LC, który zadebiutował w roku 2012, LC reprezentuje zmienione podejście do procesów konstruowania i idei designerskich, wyznaczając początek nowego etapu w historii marki Lexus.
Jego wygląd spotkał się z uznaniem profesjonalistów, którzy na Salonie Motoryzacyjnym NAIAS 2016 jednomyślnie przyznali Lexusowi LC dwie nagrody EyesOn Design, w kategoriach „najlepszy samochód produkcyjny” oraz „najlepsze wzornictwo wnętrza”.
Na genewskich targach motoryzacyjnych premierę ma również koncepcyjny Lexus LF-FC. Model ten jest wizjonerską koncepcją przyszłej flagowej limuzyny marki Lexus, wyznaczającą nowe kierunki w zakresie wzornictwa i rozwiązań technicznych. Po raz pierwszy zaprezentowany na Tokijskim Salonie Motoryzacyjnym w 2015 roku, LF-FC napędzany jest za pomocą ogniwa paliwowego o dużej mocy. Wyposażony został w zaawansowany bezdotykowy interfejs pokładowy oraz w układy i systemy automatyzujące prowadzenie samochodu.