Na 86. Salonie Samochodowym w Genewie (3–13 marca) na stoisku Opla nie zabraknie nowej Astry. Oprócz przydatnych w codziennej eksploatacji walorów użytkowych modelu pokazane zostanie zaprezentuje także jej sportowe wcielenie.
Targi motoryzacyjne Geneva International Motor Show będą bowiem miejscem międzynarodowego debiutu wersji TCR.
Zobacz także:
Lżejsza, bardziej oszczędna i oferująca jeszcze więcej komfortu — klienci zdążyli się już przekonać do walorów nowej Astry i jej odmiany kombi, czyli Sports Tourer, a liczba zamówień złożonych na te modele przekroczyła już 100 000. Konstrukcję wszystkich podzespołów pojazdu podporządkowano zwiększeniu efektywności.
Odmiana pięciodrzwiowa jest do 200 kilogramów lżejsza od poprzedniczki, a w przypadku Astry Sports Tourer różnica ta może wynosić do 190 kilogramów. Tak duża redukcja masy znacząco poprawiła zwrotność pojazdu i przyczyniła się do obniżenia zużycia paliwa.
Korzystny wpływ na wrażenia z jazdy nową Astrą ma także zespół napędowy — wszystkie wersje modelu są wyposażone w silniki nowej generacji. Silniki benzynowe i wysokoprężne o pojemności do 1,6 litra charakteryzują się najwyższą sprawnością i znakomitą elastycznością. W Genewie zadebiutują dwie najmocniejsze jednostki wysokoprężne z dwustopniowym turbodoładowaniem. Silnik 1.6 BiTurbo CDTI o mocy 118 kW/160 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 350 Nm.
W Astrze Sports Tourer z tą jednostką oraz sześciobiegową przekładnią manualną, systemem Start/Stop i oponami o obniżonych oporach toczenia zużycie oleju napędowego zmniejszono do 4,1 l/100 km (emisja CO2: 109 g/km i 108 g/km w przypadku samochodu z nadwoziem pięciodrzwiowym).
Zarówno pięciodrzwiowy hatchback, jak i kombi mogą poszczycić się przestronniejszym wnętrzem mimo zmniejszonych (wersja pięciodrzwiowa) lub niezmienionych (Sports Tourer) wymiarów zewnętrznych. Docenią to zwłaszcza pasażerowie tylnej kanapy, którzy otrzymali odpowiednio 35 mm i 28 mm więcej miejsca na nogi. Nowa Astra Sports Tourer ma bagażnik o pojemności do 1630 litrów, czyli o 80 litrów większy w porównaniu z poprzedniczką.
Dostęp do przestrzeni ładunkowej też jest łatwiejszy dzięki nowej elektrycznie otwieranej i zamykanej tylnej klapie, reagującej na przesunięcie stopy pod tylnym zderzakiem.
Oprócz wersji pięciodrzwiowej i kombi Sports Tourer firma Opel przedstawi genewskiej publiczności także wyścigową TCR. Będzie to pierwsza międzynarodowa prezentacja tego modelu. Potężny, dwulitrowy turbodoładowany silnik nowego samochodu wyścigowego klasy turystycznej z Rüsselsheim rozwija moc 330 KM i maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Moc silnika jest przenoszona na przednie koła za pośrednictwem dwutarczowego sprzęgła spiekowego i sześciobiegowej sekwencyjnej przekładni o wyczynowej charakterystyce, sterowanej manetkami przy kierownicy.
Zautomatyzowany podwójny system wysprzęglania zapewnia stabilność przy redukcji biegów. W układzie hamulcowym z przodu zastosowano tarcze o średnicy 378 mm i 6-tłokowe zaciski, a z tyłu tarcze o średnicy 265 mm i 2-tłokowe zaciski. Kierowca może sterować rozkładem siły hamowania z kokpitu.
W 2016 roku samochód zadebiutuje także na sportowej arenie, w wyścigach zespołów prywatnych rywalizujących o mistrzostwo TCR.