Tegoroczne stoisko The Goodyear Tire & Rubber Company na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych Geneva Motor Show obfituje w wiele premier.
Demonstrują one zarówno obecne możliwości technologiczne firmy jak i autorską wizję roli ogumienia w samochodach przyszłości.
Zobacz także:
Na salonie samochodowym w Genewie zobaczyć można:
• Eagle-360: wydrukowana w technologii 3-D sferyczna opona ukazuje wizję Goodyeara na przyszłość i przedstawia inspirujące długofalowe rozwiązania, które mogą znaleźć zastosowanie, kiedy pojazdy autonomiczne będą bardziej powszechne;
• IntelliGrip: opona przyszłości wyposażona w liczne, zaawansowane czujniki wspierania systemów kontroli pojazdów, które sprawią, że samochody autonomiczne będą bezpieczniejsze dla kierowców i pieszych;
• Eagle F1 Asymmetric 3: propozycja klasy premium dla rosnącego rynku UHP, która zapewnia znacząco dłuższe przebiegi oraz krótszą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni;
• Dunlop Sport Maxx RT2: opona skonstruowano w myśl filozofii marki, zawartej w haśle „Forever Forward”, której esencją jest zapewnianie ekscytujących wrażeń z jazdy.
Unikalny kształt Goodyear Eagle-360 przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa i zwrotności. Sferyczność pozwala na manewrowanie we wszystkich kierunkach. Dzięki aktywnej technologii opona może poruszać się w taki sposób, aby maksymalnie ograniczyć ryzyko poślizgu. Daje też możliwość utrzymania płynnej jazdy dzięki łagodnym ruchom poprzecznym oraz może przyczynić się do rozwiązywania przyszłych ograniczeń przestrzennych (auta z takim ogumieniem będą potrzebować mniej przestrzeni na parkingu).
Goodyear zakłada również, że jednym z elementów optymalizujących poruszanie się pojazdów autonomicznych będzie łączność realizowana w trzech aspektach. Po pierwsze, czujniki umieszczone wewnątrz Eagle-360 będą rejestrowały warunki drogowe, w tym pogodę i stan nawierzchni, a następnie przekazywały te informacje do samochodu oraz do innych pojazdów, aby zwiększyć bezpieczeństwo. Po drugie mierniki będą też rejestrować i regulować zużycie bieżnika, a po trzecie – dzięki produkcji ogumienia za pomocą druku trójwymiarowego, istnieje możliwość dopasowania jej do indywidualnych potrzeb regionu.
Dzięki zaawansowanym czujnikom i specjalnie zaprojektowanemu bieżnikowi, koncepcyjna opona Goodyear IntelliGrip potrafi rozpoznać warunki drogowe, w tym nawierzchnię i warunki pogodowe. IntelliGrip wykorzystuje również zaawansowaną technologię aktywnego zużycia bieżnika, opartą na zaprojektowanym przez firmę Goodyear systemie czujników monitorujących stan ogumienia i ciśnienia w oponach. Uzyskane w ten sposób wyniki umożliwiają analizę kondycji zarówno opon, jak i całego pojazdu.
Nowa opona Sport Maxx RT2 jest prawdziwym mistrzem przyczepności i precyzji kierowania, o czym świadczą wyniki testu porównawczego przeprowadzonego przez niezależną organizację TÜV Süd, które potwierdzają, że znakomicie sprawdza się ona w sytuacjach wymagających najwyższych osiągów. Samochód w czasie testu na mokrym torze pokonywał okrążenie o 1,3 proc., a jego trakcja na suchej nawierzchni była o 4,1 proc. lepsza niż średnia wyników czterech produktów głównych konkurentów. Opona wykazała się również lepszą o 5,6 proc. przyczepnością boczną na mokrej nawierzchni.
Nowe opony Eagle F1 Asymmetric wyposażono w wiele innowacyjnych rozwiązań. Technologia Active Braking zwiększa powierzchnię kontaktu opony z drogą i przyczepność podczas hamowania. Ponadto, nowa mieszanka bieżnika z zawartością lepkiej żywicy dodatkowo zwiększa przyczepność, skraca drogę hamowania i poprawia trakcję. Wzmocniona konstrukcja opony poprawia jej zachowanie w zakrętach, podnosi trwałość produktu oraz zwiększa wydajność paliwową.