GENEWA 2016: NOWE MEGANE GRANDTOUR ORAZ WERSJA GT

renault_meggr1

Podczas odbywającego się 86. salonu samochodowego Geneva Motor Show dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszą się nowe modele Renault: Megane Grandtour i Megane Grandtour GT.

Design samochodów stanowi udane połączenie dynamiki i elegancji. Jest to najniższe auto w tym segmencie, o najszerszym rozstawie kół, zwiększającym jego stabilność na drodze.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2016


 

Nowy Megane Grandtour wyróżnia się charakterystycznym układem świateł. Przednie światła w kształcie litery „C” mogą być wyposażone, zależnie od wersji, w technologię LED „Pure Vision”. Tylne światła tworzą efekt 3D, uzyskany dzięki zastosowaniu technologii „Edge Light”. Wymiary auta to (w mm): wysokość – 1 449, długość – 4 626, rozstaw osi – 2 712, rozstaw kół przednich – 1 591, rozstaw kół tylnych – 1 586.

renault_meggr2

Nowe Renault wyróżnia się zmienioną, skupioną wokół potrzeb kierowcy koncepcją wystroju wnętrza i bardziej ergonomicznie zaprojektowanym miejscem kierowcy w porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu. Wszystkie zaawansowane systemy pokładowe (przezierny wyświetlacz Head-Up, zespół wskaźników i zegarów z 7-calowym, konfigurowalnym, kolorowym ekranem TFT, system multimedialny R-LINK 2 z ekranem o przekątnej do 8,7’’) są tak usytuowane, aby ułatwić korzystanie z nich w codziennym użytkowaniu. Zostały one rozmieszczone wokół miejsca kierowcy w strefie w kształcie litery „L”.

Starannie dopracowane wykończenie, subtelne chromowane elementy ozdobne i wysoka jakość użytych materiałów znacząco przyczyniają się do przyjemności jazdy. Bagażnik ma pojemność 521 dm3 według normy VDA (tj. 580 litrów) i równie pojemny, co w modelu poprzedniej generacji.

Możliwość zmiany konfiguracji jest bardzo przydatna w codziennym użytkowaniu auta. Do wyboru są dwa położenia podłogi bagażnika. W położeniu górnym powstaje idealnie płaska powierzchnia, która – po złożeniu oparcia tylnej kanapy – bardzo ułatwia załadunek dużych przedmiotów. Jednocześnie pod nią powstaje schowek o objętości 50 dm3 VDA. Dolne położenie podłogi pozwala z kolei uzyskać maksymalną objętość bagażnika.

renault_meggr3

W bagażniku znajdują się ponadto dwa schowki boczne, usytuowane w nadkolach. Na jego bocznych ściankach zamontowano także dwa haczyki do zawieszania toreb. Te pomysłowe rozwiązania ułatwiają codzienną eksploatację samochodu. W opcji dostępna jest także mocowana pionowo siatka przytrzymująca bagaże.

Wbudowany system przegród umożliwia podział bagażnika na dwie strefy (przednia/ tylna), zapobiegające przemieszczaniu się bagaży podczas jazdy. Miękka przesłona bagażnika daje się łatwo zwijać, ułatwiając załadunek przedmiotów. Pod podłogą znajduje się przeznaczona na nią wnęka, dzięki czemu objętość bagażnika nie ulega zmniejszeniu.

System „Easy Break”, z umieszczonymi wewnątrz bagażnika uchwytami, umożliwia automatyczne odblokowanie i złożenie dzielonej w układzie 1/3-2/3 tylnej kanapy. Ponadto fotel pasażera z przodu daje się złożyć do położenia stolika, umożliwiając załadunek przedmiotów o rekordowej w tym segmencie długości 2,77 m.

renault_meggr4

Prezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie nowy Megane szczególnie dba o pasażerów na tylnych miejscach, oferując im jeszcze bardziej komfortowe warunki podróżowania. Ilość miejsca na wysokości kolan wynosi 216 mm. Tylna kanapa jest odchylona o 27 stopni, zapewniając siedzącym przyjemniejszą i bardziej komfortową pozycję ciała.

Funkcje i technologie przejęte z aut z wyższego segmentu

Samochód został zbudowany na modułowej platformie CMF C/D (Common Module Family), dzięki czemu dysponuje szeregiem elementów wyposażenia typowych dla aut z wyższego segmentu, przejętych z Espace i Talismana. Dysponuje ofertą zaawansowanych technologii obejmującą personalizowane „centrum sterowania” z dostępem do usług online: system multimedialny R-LINK 2, dostępny z ekranem w 2 formatach – poziomym o przekątnej 7 cali i pionowym o przekątnej 8,7 cala.

W wersji GT dostępny jest 4CONTROL. Personalizację umożliwia zespół wskaźników i zegarów z konfigurowalnym, 7-calowym, kolorowym wyświetlaczem TFT, system Multi-Sense, a bezpieczeństwo – przezierny wyświetlacz Head-Up oraz systemy wspomagające prowadzenie pojazdu.

renault_meggr5

Silniki

Gama silników jest identyczna jak w przypadku nowego Megane i obejmuje jednostki o mocy od 90 do 205 KM, w tym wersję Hybrid Assist.

Silniki benzynowe to Energy TCe 100 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, Energy TCe 130 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach oraz Energy TCe 130 z automatyczną 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC. Na żądanie niektórych krajów w lokalnej ofercie znajdzie się również silnik wolnossący Sce 115 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach.

Wyłącznie w wersji GT dostępny jest motor o mocy 205 KM, z automatyczną 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC oraz Diesel dCi 165 automatyczną, 6-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC.

renault_meggr6

Silniki wysokoprężne to dCi 90 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, dCi 110 z manualną skrzynią biegów
o 6 przełożeniach, dCi 110 z automatyczną, 6-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC oraz dCi 130 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.

Silnik wysokoprężny sprzężony z napędem elektrycznym: Hybrid Assist przewidziany dla silnika dCi 110 z manualną skrzynią biegów trafi do oferty w 2017 roku.

NOWY MÉGANE Grandtour GT

Na zewnątrz wersja posiada zmodyfikowany przedni zderzak, który – jak przystało na konstrukcję sygnowaną Renault Sport – lepiej oddaje sportowy charakter auta. Specyficzny jest także górny i dolny grill z wypełnieniem o strukturze plastra miodu. Poszerzony dolny wlot powietrza uzupełniają dwa wloty boczne. W opcji dostępne są osiemnastocalowe koła z diamentowym połyskiem, opracowane specjalnie przez Renault Sport i opatrzone znakiem GT.

Tył GT zdobi chromowana, usytuowana po lewej stronie auta końcówka wydechu oraz podkreślający sportowy wygląd auta, wyprofilowany dyfuzor. Samochód posiada oznakowanie „Renault Sport” z tyłu po lewej stronie oraz na przednim błotniku.

renault_meggr7

Wewnątrz auto prezentuje wszystkie cechy charakterystyczne dla samochodów działu sportowego firmy. Obszerne przednie fotele z wbudowanymi zagłówkami, niebieskimi przeszyciami i sportowym logo z motywem szachownicy zapewniają wysoki komfort i dobre podparcie boczne. Dostępne są trzy rodzaje tapicerki: tkaninowa, skóra łączona z alcantarą z niebieskimi wstawkami i skóra łączona z alcantarą z czarnymi wstawkami.

Niebieskie akcenty we wnętrzu na kolorystycznych wstawkach i przeszyciach podkreślają tożsamość wizualną nowego GT, nawiązując do barwy nadwozia Niebieski Iron. Unikalna, pokryta licową skórą kierownica o zoptymalizowanej ergonomii, aluminiowe sportowe pedały, charakterystyczna dźwignia zmiany biegów oraz łopatki zmiany biegów przy kierownicy zostały zaprojektowane specjalnie do sportowej jazdy.

Wersja jest pierwszym autem z segmentu C wyposażonym w technologię 4CONTROL. Opracowany przez Renault układ jezdny steruje skrętem tylnych kół samochodu. System zwiększa dynamikę jazdy i precyzję prowadzenia na krętych drogach. Kierowanie autem staje się bardziej precyzyjne i bezstresowe. W sytuacjach awaryjnych cztery koła skrętne dają poczucie bezpieczeństwa dzięki natychmiastowej reakcji.

Ponadto system ten znacząco zwiększa stabilność przy dużej prędkości, jak również zwrotność przy małych prędkościach, np. podczas manewrowania nadaje autu znakomitą jak na kombi zwinność podczas jazdy w mieście. 4CONTROL oblicza i koryguje kąt skrętu tylnych kół 100 razy na sekundę.