Zaawansowana technologia i przyszłe innowacje Nissana są najważniejszymi elementami ekspozycji marki na tegorocznym Salonie Samochodowym Geneva International Motor Show.
Marka po raz pierwszy prezentuje swoją wizję inteligentnej mobilności. Genewskie stoisko Nissana jest także miejscem europejskiego debiutu modelu IDS Concept.
Zobacz także:
Dynamiczna ekspozycja na stoisku marki służy do zaprezentowania wizji przyszłej mobilności oraz futurystycznych technologii. Od zapowiedzi wizji przyszłej mobilności według Nissana do fascynujących stylistycznie nowych crossoverów Premium Concept – stoisko japońskiego producenta na targach motoryzacyjnych w Genewie po raz kolejny potwierdza, że Nissan jest jedną z najbardziej ekscytujących i dalekowzrocznych marek.
Wizja inteligentnej mobilności Nissana jest związana z dążeniem do realizacji celu całkowitego wyeliminowania emisji szkodliwych substancji przez pojazdy oraz śmiertelności w wypadkach drogowych. Wyznacza ona kierunek prac firmy nad nowymi produktami i technologiami. Najważniejsze decyzje Nissana będą dotyczyły sposobu zasilania pojazdów, ich prowadzenia oraz integracji ze społeczeństwem.
Wizja inteligentnej mobilności Nissana opiera się na trzech obszarach innowacji:
– inteligentnej jeździe: większym poczuciu pewności kierowcy dzięki Piloted Drive, czyli technologii autonomicznej jazdy;
– inteligentnej energii: większej sprawności energetycznej i większej mocy samochodów elektrycznych;
– inteligentnej integracji: nowych relacjach między pojazdami a społeczeństwem.
Próbę realizacji wizji inteligentnej mobilności podjęto w modelu IDS Concept, którego europejska premiera ma miejsce na Salonie Samochodowym w Genewie. Nowe koncepcyjne auto, reprezentujące wizję przyszłości samochodów elektrycznych i autonomicznej jazdy według Nissana, przyciąga uwagę wysoce zaawansowaną technologią samochodów elektrycznych, znakomitymi parametrami aerodynamicznymi, imponującym przyspieszeniem i złożonością układów sztucznej inteligencji.
Nowy samochód koncepcyjny, mający zrewolucjonizować relacje między kierowcą a pojazdem, jest kolejnym dowodem potwierdzającym pozycję marki jako jednego z technologicznych liderów branży motoryzacyjnej, opracowującego praktyczne i możliwe do zastosowania w realnym świecie rozwiązania z zakresu jazdy autonomicznej, oferującego innowacyjne rozwiązania i zapewniającego emocje szerokiemu gronu odbiorców.
Najlepszym tego przykładem jest wielokrotnie nagradzany crossover Nissan Qashqai. Model ten będzie pierwszym oferowanym w Europie samochodem marki Nissan z technologią jazdy autonomicznej. Jego produkcja rozpocznie się już w przyszłym roku. Odświeżony Qashqai z flagowych zakładów w Sunderland będzie wyposażony w funkcję Piloted Drive 1.0, która umożliwia autonomiczną i bezpieczną jazdę po jednym pasie w gęstym ruchu autostradowym.
Oprócz technologii Piloted Drive na wystawie w Genewie zadebiutowała również nowa koncepcja ekskluzywnej stylistyki pojazdów marki Nissan w postaci crossoverów „Premium Concept”. Nissan zaprezentował dwie fascynujące wersje specjalne swoich bestsellerowych crossoverów – modeli Qashqai i X-Trail. Przyjmując za punkt wyjścia seryjne specyfikacje obecnie oferowanych modeli, Nissan chce zbadać, jak bardziej ekskluzywna i dynamiczna stylistyka mogłaby w przyszłości zwiększyć atrakcyjność tych wielokrotnie nagradzanych crossoverów.
Począwszy od interpretacji stylistyki Nissana, a kończąc na zaawansowanych materiałach, oba pojazdy są efektem nowego podejścia do koncepcji ekskluzywnego crossovera marki Nissan. Oba modele Premium Concept, zaprojektowane jako samochody zapewniające mobilność w mieście, mają unikatowe cechy i są skierowane do wyraźnie różniących się odbiorców. Dodatkowo, Qashqai Premium Concept został wyposażony w system Piloted Drive 1.0 – taką samą, jaka zostanie zastosowana w produkcyjnym modelu Qashqai w Europie już w 2017 roku.
2016 jest dla Nissana szóstym rokiem wzrostu z rzędu. Na koniec ubiegłego roku firma odnotowała rekordową w swojej historii wielkość sprzedaży w Europie: 715 623 pojazdy. Flagowy zakład w Sunderland obchodzi w 2016 r. 30‑lecie, a fabryka w Petersburgu działa już od 10 lat.