Mercedes-Benz otwiera nowy sezon jazdy z wiatrem we włosach i uzupełnia gamę otwartych modeli z miękkim dachem, prezentując pierwszy kabriolet zbudowany na bazie Klasy C.
Prezentowany na 86. salonie samochodowym Geneva International Motor Show model dostępny jest w opcji z automatycznym systemem przeciwwiatrowym AIRCAP i ogrzewaniem okolic karku AIRSCARF – dla zapewnienia wyjątkowego komfortu jazdy pod gołym niebem przez 365 dni w roku.
Zobacz także:
Wydajne silniki o mocy od 115 do 270 kW (156 – 367 KM) i zawieszenie zaprojektowane pod kątem dynamiki (opcjonalnie – pneumatyczne AIRMATIC) gwarantują sportowe, zwinne prowadzenie. Wszystkie odmiany mogą współpracować z nową, automatyczną przekładnią 9G-TRONIC. Na pokładzie nie brakuje też sprawdzonych systemów wspomagających oraz najnowocześniejszych multimediów. Nowa Klasa C Cabriolet trafi do dealerów latem 2016 roku.
Sportowa i młodzieńcza
Z podniesionym dachem profil nowego kabrioletu przypomina Klasę C Coupe. Wymiary obu wersji są zresztą niemal identyczne, podobnie jak wyrazisty, przedni pas z diamentową osłoną chłodnicy i LED-owymi reflektorami, długa maska oraz wysoko poprowadzona linia szyb. Miękki dach ze szklanym oknem harmonijnie przechodzi w dynamicznie stylizowany tylny pas z muskularnymi błotnikami i smukłymi, diodowymi lampami. Wyjątkowo pojemny jak na kabriolet bagażnik – 360 litrów (285 litrów po złożeniu dachu) – zapewnia wysoką praktyczność na co dzień.
Wymiary auta w wersji Cabriolet to: rozstaw osi – 2840 mm, długość – 4686 mm, szerokość – 1810 mm, wysokość – 1409 mm (coupe – 1405 mm), miejsce nad głową: przód i tył – 981 mm i 917 mm (coupe 985 mm i 905 mm).
Z boku typową dla Mercedesa stylizację podkreśla zdecydowane przetłoczenie, biegnące od przedniego nadkola aż do tylnych lamp. Obniżone o 15 mm względem limuzyny zawieszenie sprawia, że już na standardowych, 17-calowych kołach kabriolet sprawia dynamiczne wrażenie – a przy tym wyróżnia się znakomitymi parametrami aerodynamicznymi (współczynnik oporu powietrza Cd = 0,28).
Te same, mocne przetłoczenia karoserii zarezerwowano dla nowego Mercedesa- AMG C 43 4MATIC Cabriolet – wyróżniają go jednak jeszcze bardziej sportowy, typowy dla AMG design oraz specyficzne obręcze z lekkich stopów.
Całkowicie automatycznie sterowany, klasyczny miękki dach kabrioletu standardowo ma kolor czarny. Na życzenie dostępne jest poszycie z wielowarstwową izolacją akustyczną w kolorze ciemnobrązowym, ciemnoniebieskim, ciemnoczerwonym lub czarnym. Oparty na rozwiązaniach stosowanych w Klasie S Cabriolet, miękki dach spełnia też wysokie standardy w zakresie trwałości i funkcjonalności. Można go otwierać lub zamykać w ciągu niespełna 20 sek., podczas jazdy z prędkością do 50 km/h.
Wnętrze
Kabina kabrioletu oparta jest na tej z limuzyny Klasy C. Wyposażenie obejmuje odbijającą promienie słoneczne skórzaną tapicerkę w pięciu odcieniach do wyboru (opcja) oraz umieszczony na konsoli środkowej zaokrąglony przełącznik w kolorze matowego chromu, służący do otwierania i zamykania miękkiego dachu. Sportowe fotele mają wydatne podparcie boczne i zintegrowane zagłówki, a w opcji dostępne są z ogrzewaniem okolic karku AIRSCARF. Tylna kanapa w postaci dwóch oddzielnych miejsc ma składane, dzielone w proporcji 50:50 oparcie.
Specjalnie zaprojektowane detale we wnętrzu Mercedesa- AMG C 43 4MATIC Cabriolet wzmacniają sportowy charakter kokpitu. Wielofunkcyjna, sportowa kierownica – ze spłaszczonym u dołu, obitym czarną skórą wieńcem i czerwonymi przeszyciami – perfekcyjnie leży w dłoniach.
Już w standardzie Cabriolet wyróżnia się bogatą specyfikacją, uzupełnioną szerokim zakresem opcji indywidualizacji (kilka przykładów: 13 wariantów tapicerki, 4 kolory miękkiego dachu, 12 odcieni lakieru). Podsufitka miękkiego dachu dostępna jest w kolorze czarnym, porcelanowym lub szarym.
Alternatywnie dostępną linię AMG z zewnątrz zdradzają specjalne zderzaki i listwy progowe w stylizacji AMG, diamentowa ochrona chłodnicy z chromowanymi zdobieniami oraz 18-calowe obręcze AMG. W kabinie uwagę zwracają sportowe akcenty, takie jak sportowa kierownica z podciętym u dołu wieńcem oraz sportowe nakładki na pedały AMG.
W chwili debiutu do sprzedaży trafi też limitowana seria Edition 1, która – za sprawą perfekcyjnie skoordynowanych linii wyposażenia – łączy lifestyle’owy charakter ze sportowym stylem.
Nowa Klasa C Cabriolet – tak samo jak Klasy E i S Cabriolet – pozwala im cieszyć się maksymalnym komfortem jazdy pod gołym niebem za sprawą systemów AIRCAP oraz AIRSCARF. Elektrycznie wysuwany deflektor zapobiega zawirowaniom powietrza w kabinie. Współpracuje z elektrycznie sterowaną osłoną przeciwwiatrową za tylnymi fotelami. AIRCAP stanowi część pakietu Cabriolet Comfort, obejmującego również ogrzewanie okolic karku AIRSCARF dla kierowcy i pasażera z przodu.
Alternatywą jest opcjonalna, ręcznie rozkładana osłona przeciwwiatrowa za przednimi fotelami.
Zawieszenie
Zawieszenie Klasy C Cabriolet oferuje wysoki poziom komfortu w połączeniu z niskim poziomem wstrząsów i wibracji, a jednocześnie zapewnia wysoką dynamikę jazdy. W porównaniu do limuzyny standardowo obniżono je o 15 mm. Dostępne jest zawieszenie sportowe o twardszej charakterystyce, połączone z jeszcze bardziej spontanicznym układem kierowniczym Sports Direct-Steer.
Na życzenie kabriolet można zamówić z zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC. Elektronicznie sterowana, bezstopniowa regulacja tłumienia przedniej i tylnej osi zapewnia nienaganny komfort w każdej sytuacji. Układ DYNAMIC SELECT pozwala kierowcy na wybór jednego z kilku trybów jazdy: sportowego (Sport lub Sport Plus), komfortowego (Comfort), oszczędnego (ECO) albo indywidualnego, z możliwością dostosowania do własnych preferencji poszczególnych ustawień pojazdu.
Silniki oraz napęd 4MATIC
Mocne i wydajne silniki benzynowe oraz wysokoprężne z funkcją ECO start/stop i szeroka gama wersji z napędem na obie osie 4MATIC zapewniają przyjemność z jazdy. Nowa klasa występuje z 6 jednostkami benzynowymi. Ich gama rozciąga się od 1,6-litrowego, 4-cylindrowego silnika o mocy 115 kW (156 KM) pod maską odmiany C 180 do 3-litrowego motoru V6 w przypadku Mercedesa- AMG C 43 4MATIC Cabriolet (270 kW/ 367 KM). Wariant C 200 jest opcjonalnie dostępny z napędem na cztery koła 4MATIC.
Wersje wysokoprężne napędza 4-cylindrowy silnik Diesla o mocy 125 kW (170 KM) w C 220 d lub 150 kW (204 KM) w C 250 d. Wyposażono go w technologię oczyszczania spalin SCR. Odmianę C 220 d można zamówić z napędem 4MATIC.
Wszystkie warianty silnikowe występują z nową, 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC.
Bezpieczeństwo i systemy wspomagania
Nowa Klasa C Cabriolet wyróżnia się nadwoziem o wzorowej sztywności, kluczowej z punktu widzenia wysokiej dynamiki jazdy. Jednocześnie zachowano tu inteligentną, lekką konstrukcję wersji Coupé, z wysokim udziałem aluminium.
Nowy model oferuje bogaty wybór systemów wspomagających komfort i bezpieczeństwo z rodziny Intelligent Drive. Standardowe wyposażenie obejmuje funkcję monitorowania zmęczenia kierowcy ATTENTION ASSIST o regulowanej czułości działania, a także układ antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, który prócz ostrzeganiem przed zbyt małym dostępem i zagrożeniem kolizją obejmuje system adaptacyjnego hamowania (Adaptive Brake Assist).
Opcjonalny pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy obejmuje dodatkowe systemy wspomagające. Łączą one dane z różnych czujników i urządzeń rejestrujących, takich jak radary czy kamera stereoskopowa. Systemy te obejmują na przykład aktywny tempomat DISTRONIC PLUS i funkcje jazdy półautonomicznej Steering Assist oraz Stop&Go Pilot, a także PRE-SAFE Brake czy układ Brake Assist BAS PLUS. Kolejną funkcją jest aktywny system utrzymywania pasa ruchu Active Lane Keeping Assist.
Lista systemów wspomagających obejmuje także półautonomicznego asystenta parkowania, kamerę 360°, opartą na kamerze i danych z nawigacji funkcję rozpoznawania znaków Traffic Sign Assist z ostrzeganiem przed zakazami wjazdu oraz układ Adaptive Highbeam Assist Plus.
Optymalną ochronę w razie wypadku zapewnia bezpieczeństwo strukturalne konstrukcji, jak również systemy ochronne, w tym kompleksowy zestaw poduszek powietrznych. Cabriolet wyposażono także w system ochrony przed skutkami dachowania, złożony z dwóch pałąków przeciwkapotażowych schowanych za tylnymi fotelami.
Opracowana z myślą o kabrioletach klimatyzacja ma różne tryby działania. Przy zamkniętym dachu działa tak samo jak w wersji Coupé. Po jego otwarciu dostosowuje się do specyficznych warunków: zaczyna np. kierować cieplejsze powietrze na dłonie kierowcy i wyłącza funkcję recyrkulacji powietrza.
Interaktywna rozrywka
System informacyjno- rozrywkowy na pokładzie nowej Klasy C Cabriolet łączy intuicyjną obsługę z atrakcyjnymi efektami wizualnymi. Układ Frontbass wykorzystuje wolne przestrzenie w strukturze nadwozia w okolicach podłużnic jako komory rezonansowe dla głośników niskotonowych. Wyposażenie obejmuje opcjonalnie nagłośnienie Burmester.
System nawigacji w czasie rzeczywistym dostarcza kierowcy precyzyjne informacje o ruchu drogowym (Live Traffic Information). Dostępny na życzenie system COMAND Online wyróżnia się nie tylko większym ekranem o rozdzielczości 960 x 540 pikseli, ale opcjonalnie pozwala też odbierać cyfrową telewizję i radio.
Tak jak w przypadku innych Mercedesów, użytkownik Klasy C Cabriolet ma do dyspozycji szeroką paletę bezpłatnych usług standardowych oraz funkcji obsługi zdalnej, należących do pakietu „Mercedes me connect”.
Mercedes C 43 4MATIC Cabriolet
Mercedes-AMG na targach motoryzacyjnych w Genewie prezentuje dwa nowe, sportowe modele z rodziny Klasy C – C 43 4MATIC w wersjach Coupé i Cabriolet.
– W tym roku zamierzamy dalej dynamicznie poszerzać portfolio modeli AMG – gama naszej marki będzie bardziej zróżnicowana niż kiedykolwiek. Wraz z C 43 4MATIC Cabriolet oferujemy młodszej grupie klientów kolejną szansę na odkrycie fascynującego świata AMG – mówi Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH.
3-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 270 kW (367 KM) i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego zapewnia imponujące osiągi. Nowy Mercedes- AMG C 43 4MATIC Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sek., a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Dynamiczne prowadzenie to w dużej mierze zasługa standardowego napędu AMG Performance 4MATIC, który większą część momentu obrotowego przekazuje na tylne koła, a także nowo opracowanej przedniej osi, sztywniejszej elastokinematyki i wysoce precyzyjnego układu kierowniczego.
Dane techniczne silników i cechy szczególne wyposażenia wersji AMG – poniżej w galerii.