Jednym z ważniejszych wydarzeń Salonu Samochodowego Geneva International Motor Show była światowa premiera Lexusa LC 500h – hybrydowej wersji nowatorskiego sportowego coupe.
Prezentując samochód, szef europejskiego oddziału firmy przedstawił też szereg faktów, ukazujących producenta w ciekawym świetle.
Zobacz także:
Rozpoczynając konferencję prasową, szef Lexus Europe Alain Uyttenhoven poinformował, że w marcu tego roku liczba sprzedanych na całym świecie samochodów Lexus z napędem hybrydowym przekroczy milion egzemplarzy. Czyni to z japońskiego producenta wiodącego dostawcę hybryd segmentu premium i to przy dużej przewadze nad konkurentami. Obecnie Lexus oferuje 10 modeli hybrydowych, a tylko w minionym roku firma sprzedała 150 tys. samochodów z takim napędem.
Prym pod tym względem wiedzie Europa, gdzie 45 procent hybrydowych samochodów klasy premium – aż 40 tysięcy – dostarczył właśnie Lexus. Spośród wszystkich Lexusów sprzedanych w Europie, hybrydy stanowiły 64 procent. W Europie Zachodniej odsetek ten osiągnął aż 95 procent!
W roku 2015 Lexus sprzedał 652 tys. samochodów – o 12 proc. więcej, niż w 2014. Był to trzeci rekordowy rok z rzędu. Ubiegły rok był również najlepszym w historii rokiem dla Lexusa w Europie ze wzrostem 20 procent w stosunku do 2014, a w Europie Zachodniej nawet 31 procent. W Rosji, przy ogólnym spadku sprzedaży w segmencie premium o 23 proc., Lexus jako jedna z niewielu firm uzyskał wzrost o 6 procent.
Liderem wśród modeli był kompaktowy SUV Lexus NX, którego od wprowadzenia na rynek w 2014 r. sprzedano na świecie 187 tys. egzemplarzy, z czego 37 tys. w Europie.
Tak dobre wyniki są m.in. efektem ambitnej strategii rozwoju firmy – w ciągu paru lat wprowadzono kilka zupełnie nowych modeli, jak wspomniany NX, coupe RC czy wyczynowe Lexusy RC F i GS F, a także nowe wersje dotychczasowych modeli, np., czwartą generację bestsellerowego crossovera Lexus RX. W bieżącym roku Lexus zamierza sprzedać w Europie ponad 70 tys. samochodów, a w 2020 osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 100 tys. egzemplarzy.
W najbliższym czasie Lexus wprowadzi nowe modele i zupełnie nowe zespoły napędowe. Kierunek rozwoju wskazują dwa samochody prezentowane na targach motoryzacyjnych w Genewie. Pierwszym z nich jest koncepcyjny LF FC. Litery FC w nazwie oznaczają Flagship Concept, bo auto odzwierciedla nową wizję modelu flagowego o harmonijnych, atrakcyjnych kształtach, łączących zwinność coupe z funkcjonalnością dużego sedana.
FC to jednocześnie skrót od Fuel Cell – wodorowych ogniw paliwowych, stanowiących technologię napędu przyszłości, którą Lexus wprowadzi na rynek około roku 2020. Takie pojazdy będą się wyróżniać znakomitymi osiągami przy zerowej emisji CO2 i niezależności od ropy naftowej. LF FC to również demonstracja nowatorskich technologii, takich jak automatyczne prowadzenie pojazdu czy rewolucyjny interfejs użytkownika sterowany gestami.
Drugi nowy model, reprezentujący najbliższą przyszłość, to właśnie seryjny Lexus LC 500h – hybrydowe, sportowe coupe z nowatorską jednostką napędową Multi Stage Hybrid, wyposażoną w dodatkową automatyczną skrzynię biegów. Rozwiązanie to pozwala połączyć rewelacyjną dynamikę z efektywnością i zapewnia ogromną przyjemność z jazdy. Samochód ma trafić do sprzedaży za rok.