Podczas salonu samochodowego Geneva Motor Show 2016, Honda wykonuje kolejny krok w kierunku odnowy europejskiej gamy modelowej, prezentując po raz pierwszy na świecie prototyp modelu Civic w wersji nadwoziowej hatchback.
Civic Hatchback Prototype zdradza stylizację nadwozia nowego modelu produkcyjnego, który pojawi się się w sprzedaży na kontynencie na początku 2017 roku.
Zobacz także:
Samochód produkowany w należącej do Hondy fabryce HUM (Honda of the UK Manufacturing) będzie eksportowany na rynki globalne, w tym do Stanów Zjednoczonych.
W Genewie pojawiła się również Honda Clarity Fuel Cell – jest to europejska premiera tego modelu. Światowa premiera miała miejsce podczas Tokyo Motor Show w październiku ubiegłego roku. To pierwszy na świecie produkcyjny, zasilany wodorem sedan, mieszczący pod maską zarówno stos ogniw paliwowych jak i układ napędowy.
Honda uzyskała w tym modelu najlepszy zasięg wśród istniejących samochodów na ogniwa paliwowe. Na pełnym zbiorniku wodoru auto jest w stanie pokonać ponad 700 km (435 mil). Ponadto, Honda Clarity Fuel Cell zapewnia przestronne wnętrze dla pięciu osób, co – do tej pory – było niespotykane w sedanach z ogniwami paliwowymi.
Po ogłoszeniu rozpoczęcia sprzedaży modelu NSX w Stanach Zjednoczonych, które miało miejsce podczas salonu samochodowego w Detroit, Honda informuje, iż pierwsze dostawy tego supersamochodu w Europie będą realizowane w 2016 roku. Auto oferuje klasyczne proporcje – niskie, a zarazem szerokie nadwozie z nowoczesnymi, przyciągającymi wzrok powierzchniami, agresywnym przednim pasem oraz tylnymi światłami nawiązującymi wyglądem do lamp stosowanych w modelu NSX pierwszej generacji.
Hybrydowy supersamochód został wyposażony w nowy, umieszczony centralnie silnik DOHC V6 z układem podwójnego turbodoładowania, a za przeniesienie mocy odpowiada specjalnie opracowana, dziewięciobiegowa przekładnia DCT.
Honda na targach motoryzacyjnych w Genewie demonstruje również nową wersję koncepcyjną popularnego modelu Jazz. Nowy koncept Keenlight przedstawia przykładowe możliwości indywidualizacji Hondy Jazz z wykorzystaniem eleganckich elementów dekoracyjnych nadwozia, specjalnego oklejenia oraz unikatowego koloru nazwanego „Keenlight”.
Podobnie, jak cenieni poprzednicy, nowa Honda CRF1000L Africa Twin została doskonale przystosowana do prawdziwej przygody w myśl założenia „dojechać wszędzie”. Z mocnym, dwucylindrowym silnikiem rzędowym gotowa jest do przemierzania kontynentów po drogach i bezdrożach, jak również do eksploatacji w mieście.