Podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego Geneva International Motor Show, Infiniti zaprezentuje nowy model – QX30. Dołącza on do Q30 jako część nowej oferty premium na rynki globalne.
Stworzony z myślą o nowej generacji nabywców towarów luksusowych, model łączy wygląd wygląd crossovera z elementami charakterystycznymi dla stylu marki.
Zobacz także:
QX30 zachował wyraziste i eleganckie cechy stylistyczne zastosowane w modelu koncepcyjnym, czyli bardzo odważne przetłoczenia blach, ciekawą sylwetkę oraz asymetryczną kabinę. Nowy model cechuje jednak nie tylko efektowny wygląd, ale też wyższa pozycja jazdy i jakość prowadzenia. Dostępny jest z inteligentnym systemem napędu na wszystkie koła.
– Wobec ostatnich sukcesów handlowych Infiniti i rekordowego wzrostu sprzedaży, obecna ofensywa produktowa spowoduje dalsze wzmocnienie pozycji marki w skali światowej. Crossover QX30 dołącza do nowej rodziny kompaktowych samochodów klasy premium we właściwym czasie i będzie poszerzeniem naszej oferty dla nowych klientów na całym świecie – komentuje Roland Krueger, Prezes Infiniti.
Infiniti wprowadza nowy model na targach motoryzacyjnych Motor Show w Genewie nieprzypadkowo. Wraz z Q30, który zadebiutował we wrześniu 2015 r. podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie, będzie on odgrywał istotną rolę w realizacji obietnicy marki − oferowania klientom szerszego asortymentu produktów premium. Inaugurując nową kategorię aut w klasie premium, ma także przyczynić się do dalszego wzrostu sprzedaży w skali globalnej.
Nowa kategoria auta dla nowej kategorii nabywców
Infiniti kieruje QX30 do nowej generacji nabywców klasy premium. Segment crossoverów tej klasy jest obecnie na całym świecie jednym z najszybciej rozwijających się.
Oryginalny prototyp QX30, który zadebiutował na arenie międzynarodowej na salonie genewskim w 2015 roku, łączył w sobie miękkie, łagodne linie coupé z postawą czteronapędowego crossovera. W produkcyjnej wersji modelu QX30 utrzymano te cechy. Połączenie nisko poprowadzonych linii, podniesionego prześwitu i szeroko rozstawionych kół nadaje autu cechy wszędołaza.
QX30 ma prześwit większy o 30 mm od Q30 Premium i o 45 mm od Q30 Sport. W jego seryjnym wyposażeniu ujęto m.in. satynowane, chromowe relingi dachowe. Poszerzenie nadkoli nakładkami, zwiększyło szerokość o 5 mm i zmieniło wygląd. Grill o dwóch łukach i trójwymiarowej siatce płynnie łączy się w organiczny kształt z lampami głównymi. Charakterystyczne linie ciągną się od maski poprzez błotniki i burty, aż po tylna część nadwozia.
Podwyższona pozycja za kierownicą ułatwia obserwację drogi. Całkowita wysokość nadwozia – 1530 mm z relingami w standardzie – a także smukłość przednich słupków, przyczyniają się do lepszej widoczności. Wsiadanie i wysiadanie ułatwia natomiast wyższe położenie siedzisk (punkt biodrowy: 1324 mm).
QX30 – asymetria i komfort
Podejście inżynierów do stylistyki znajduje kontynuację we wnętrzu. Asymetryczne powierzchnie współtworzą fale i dynamizują przeplatające się linie otaczające kierowcę. Sięgnięto po najlepsze materiały i metody wykończenia, by uzyskać efekt kabiny tyleż nowoczesnej, co luksusowej. Standardowym materiałem wykończeniowym jest czarna tkanina, a w opcji dostępne są czarna lub beżowa skóra.
Komfort gwarantuje konstrukcja foteli, wykorzystująca wyniki badań Infiniti nad sposobami podpierania kręgosłupa. Lepszemu wsparciu służą także szersze siedziska z miękkimi poduszkami. Na komfort panujący w kabinie wpływa także znakomite wyciszenie wnętrza.
Napęd
QX30 to samochód zaprojektowany, by zapewnić pobudzająco dynamiczne doznania z jazdy, wspierane przez inteligentny napęd na cztery koła. Projektowanie auta rozpoczęto w centrum technicznym Infiniti w Japonii, projekt przeniesiono do Europy. W proces konstruowania i testowania modeli Q30 i QX30 zaangażowanych było ponad 750 inżynierów.
Układ jezdny QX30 otrzymał nowe nastawy. Sprężyny i tylny stabilizator są sztywniejsze. System przeniesienia napędu może dostarczyć do 50 proc. mocy i momentu obrotowego na tylną oś auta, by zapewnić trakcję na śliskim podłożu i w niekorzystnych warunkach pogodowych. W połączeniu ze zwiększonym prześwitem, zespół napędowy jest gotów podjąć wyzwanie jazdy w każdych warunkach.
Inną dostępną opcją jest siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Przekładnia ta dokonuje inteligentnej preselekcji biegów tak, by kolejne przełożenie zawsze było gotowe do załączenia. Kontrolę przełożeń według własnego uznania umożliwia zaś kierowcy tryb manualny.
Klienci będą mieć wybór między mocnymi i oszczędnymi silnikami wysokoprężnymi a turbodoładowanymi jednostkami benzynowymi (informacje zostaną podane dopiero przed wprowadzenie auta do sprzedaży).
Przyjazne technologie w służbie kierowcy
Dzięki całej palecie systemów aktywnej ochrony i wsparcia w unikaniu niebezpieczeństw, QX30 zapewni maksymalną ochronę kierowcy i pasażerom. System monitorowania otoczenia z wykrywaniem ruchomych obiektów i automatycznym wsparciem parkowania ułatwi prowadzącemu “życie”. Przedni pas auta jest tak skonstruowany, aby, nie zakłócał fal radaru inteligentnego aktywnego tempomatu.
System multimedialny Infiniti InTouch wprowadzony po raz pierwszy w pionierskim modelu Q50, rozwinięto i usprawniono. Sterowanie dotykowe poprzez 7-calowy ekran HMI jest teraz jeszcze wygodniejsze i bardziej intuicyjne. Z systemem InTouch współdziała system sterowania głosem, pozwalający za pośrednictwem komend głosowych sterować systemami audio i nawigacji.
Infiniti QX30 premium active crossover, który obejrzeć będzie można na targach motoryzacyjnych Motor Show w Genewie, wejdzie do sprzedaży na wybranych rynkach w drugiej połowie roku.