Na tegorocznych Targach Motoryzacyjnych Geneva International Motor Show Goodyear zaprezentował najnowszą oponę letnią – Eagle F1 Asymmetric 3.
Ogumienie klasy Ultra High Performance zapewnia o 31 procent dłuższe przebiegi oraz krótszą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
Zobacz także:
Przekłada się to bezpośrednio na poprawę panowania nad pojazdem i większą przyjemność z jazdy. Opony z linii Eagle uzyskują bardzo dobre wyniki w czasie testów oraz trafiają na pierwsze wyposażenie pojazdów klasy premium, w tym na koła nowego Jaguara XF.
Segment Ultra High Performance przechodzi obecnie dynamiczny rozwój. Prognozowana stopa wzrostu rocznego wyniesie 3 proc. w latach 2015- 2020, co przełoży się na wzrost o ponad dziewięć milionów opon. Głównym motorem napędowym będzie rozwój parku samochodowego w segmencie klasy średniej, limuzyn oraz samochodów dużych i luksusowych, które coraz częściej są wyposażane w ogumienie kategorii UHP.
Nowe opony Eagle F1 Asymmetric wyposażono w wiele innowacyjnych rozwiązań. Technologia Active Braking zwiększa powierzchnię kontaktu opony z drogą i przyczepność podczas hamowania, co w rezultacie pozwala skrócić drogę hamowania. Ponadto, nowa mieszanka bieżnika z zawartością lepkiej żywicy dodatkowo zwiększa przyczepność, skraca drogę hamowania i poprawia trakcję. Wzmocniona konstrukcja opony poprawia jej zachowanie w zakrętach, podnosi trwałość produktu oraz zwiększa wydajność paliwową.
Opona Eagle F1 Asymmetric 3 została przetestowana przez niezależną organizację DEKRA. Testy wykazały, że ogumienie wyróżnia się dobrymi parametrami zużycia bieżnika w porównaniu z innymi produktami wysokiej klasy dostępnymi na rynku. Nowy produkt oferuje wydłużenie przebiegów średnio o 11 500 kilometrów (co odpowiada zwiększeniu żywotności bieżnika o 31 proc.).
Ponadto przeprowadzony przez niezależną organizację TÜV Süd test porównawczy zlecony przez Goodyeara wykazał, że opona Eagle F1 Asymmetric 3 wyróżnia się drogą krótszą hamowania na mokrej i suchej nawierzchni oraz lepszą trakcją na mokrych drogach. Rezultaty tego samego testu wykazały również, że opory toczenia nowej opony Goodyeara są niższe.
Nowa opona Goodyear jest dostępna w 41 rozmiarach na obręcze o średnicy od 17 do 20 cali. Linia zostanie uzupełniona o większość rozmiarów do końca marca 2016 r.