Podczas salonu samochodowego Geneva International Motor Show, po raz pierwszy oglądać można nowego Forda Fiesta ST200, który oferuje o 10 procent wyższą moc i o 20 procent wyższy moment obrotowy.
Specjalnie skalibrowany silnik benzynowy 1,6 litra EcoBoost pracujący pod maską tej wersji rozwija 200 KM i 290 Nm.
Zobacz także:
Najmocniejsza Fiesta w historii rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy i wyróżnia się ekskluzywną specyfikacją, obejmującą unikatowy lakier nadwozia Solid Silver Grey, czarne, matowe obręcze aluminiowe oraz wyjątkowe detale wykończeniowe wnętrza.
Produkcja Forda Fiesty ST200 rozpocznie się w czerwcu, a pierwsze dostawy tego modelu do klientów realizowane będą niedługo potem.
– Ford Fiesta ST cieszy się doskonałą opinią wśród użytkowników i ekspertów motoryzacyjnych. Teraz, wersja ST200 zaoferuje im wyższą moc i lepsze osiągi. Uważam, że mamy do czynienia z przyszłym klasykiem – powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktu, Ford of Europe.
Na targach motoryzacyjnych w Genewie na stoisku pojawił się również nowy Ford Kuga – świętujący swoją europejską premierę podczas salonu samochodowego – oraz drogowa i wyścigowa wersja supersamochodu Ford GT. Dwie odmiany tego auta o wysokich osiągach są po raz pierwszy w Europie prezentowane obok siebie.
Fiesta ST200
Oprócz ekskluzywnego lakieru i 17-calowych obręczy aluminiowych, Fiesta ST200 otrzyma również czerwone zaciski hamulcowe oraz wzbogacone wnętrze z unikatowymi, częściowo skórzanymi fotelami przednimi Charcoal Recaro wykończonymi kontrastującymi, srebrnymi nićmi. Uzupełnieniem całości są podświetlane nakładki progowe oraz pasy bezpieczeństwa ze srebrnymi detalami.
Silnik 1,6 litra EcoBoost pracujący pod maską Fiesty ST200 dostarcza dodatkowe 15 KM i 30 Nm momentu obrotowego nawet przez 20 sekund dzięki funkcji overboost osiągając 215 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Skrócenie końcowego przełożenia z 3,82 do 4,06 zaowocowało lepszą elastycznością na poszczególnych biegach, lepszymi osiągami i większą przyjemnością z jazdy. Prędkość maksymalna wynosi 226 km/h.
Podobnie, jak Fiesta ST, wersja ST200 oferuje doskonałe właściwości jezdne i wysoką sprawność w szybko pokonywanych zakrętach za sprawą:
• zmodyfikowanego układu TVC poprawiającego stabilność jazdy na zakrętach oraz układu elektronicznej kontroli stabilności ESC z trzema trybami pracy;
• zmodyfikowanej zwrotnicy;
• tylnej belki skrętnej o zwiększonej sztywności;
• specjalnym ustawieniom przednich i tylnych sprężyn i amortyzatorów ze środkiem ciężkości obniżonym o 15 mm;
• bardziej bezpośredniemu przełożeniu układu kierowniczego (13,69:1) oraz skróconym drążkom kierowniczym;
• ulepszonemu układowi hamulcowemu z większą pompą hamulcową i większymi tarczami hamulcowymi z tyłu.
Ford Fiesta ST zadebiutował w 2013 roku i szybko wywalczył pozycję jednego z najlepszych hatchbacków o sportowych osiągach w Europie i na całym świecie. W pierwszym roku sprzedaży model ten zdobył ponad dwadzieścia różnych nagród i wyróżnień. Model ten jest wyposażony w silnik benzynowy 1,6 litra EcoBoost o mocy 182 KM i momencie obrotowym 240 Nm, który zapewnia autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,9 sekundy.
Nowy Ford Kuga z systemem SYNC 3
Ford prezentuje w Genewie nowy model Kuga, który został wyposażony w system SYNC 3. Nowy system multimedialny został pokazany po raz pierwszy w Europie na kongresie Mobile World w Barcelonie. SYNC 3 jest prostszy i bardziej intuicyjny w obsłudze dzięki możliwości wydawania komend głosowych zbliżonych do normalnej rozmowy, a także oferuje wyższą szybkość działania. Kierowcy modelu Kuga mogą sterować systemem przez ekran o przekątnej 8 cali za pomocą różnych gestów.
Nowy Ford wykorzystuje nowe rozwiązania techniczne, wśród których należy wymienić ergonomiczną i komfortową kabinę pasażerską oraz wydajne jednostki napędowe, w tym nowy, 120-konny, 1,5-litrowy silnik TDCi, który jest o 5 procent bardziej oszczędny od 120-konnego motoru 2,0 litra TDCi stosowanego poprzednio. Ponadto, nowa Kuga wyróżnia się też elegancką, sportową stylizacją nadwozia.
Drogowa i wyścigowa wersja Forda GT obok siebie
W tym miesiącu marka potwierdziła, że cztery modele GT zespołu Ford Chip Ganassi Racing – dwa biorące udział w mistrzostwach WEC i dwa w mistrzostwach IMSA WeatherTech SportsCar Championship – będą się ścigać w klasie GTE Pro w jednym z najsłynniejszych wyścigów długodystansowych na świecie – 24h Le Mans w dniach 18-19 czerwca.
Ford powraca do Le Mans pięćdziesiąt lat po wywalczeniu historycznego zwycięstwa (pierwsze, drugie i trzecie miejsce) w wyścigu zorganizowanym w 1966 roku, w którym wziął udział oryginalny Ford GT. Cztery nowe modele otrzymają numery 66, 67, 68 i 69 w hołdzie dla czerech kolejnych zwycięstw Forda w Le Mans w latach 1966 – 1969.
Obok drogowej i wyścigowej wersji Forda GT, w Genewie goszczą też czterej kierowcy zespołu Ford Chip Ganassi Racing: Stefan Muecke, Olivier Pla i Andy Priaulx z WEC oraz Dirk Mueller z serii IMSA.
GT to stworzony przez zespół Ford Performance supersamochód o ekstremalnych osiągach, przedstawiający zalety układu EcoBoost, aerodynamicznego projektu nadwozia oraz lekkiej konstrukcji wykonanej z włókna węglowego. Nowy model będzie jednym z najbardziej ekskluzywnych w historii marki i będzie sprzedawany jeszcze w tym roku w ograniczonej liczbie egzemplarzy na rynkach całego świata.
– Fiesta ST200, nowy, rewolucyjny Focus RS czy przełomowy supersamochód Ford GT – oferta Ford Performance jeszcze nigdy nie była tak bogata. Opracowany przez Forda silnik EcoBoost sprawia, że modele Ford Performance odpowiadają każdemu stylowi życia i każdemu budżetowi domowemu – powiedział Raj Nair, wiceprezes wykonawczy Forda i dyrektor techniczny, Global Product Development.