GENEWA 2016: FORD – NOWA FIESTA ST200, NOWA KUGA I WERSJE GT

FordGenev-1

Podczas salonu samochodowego Geneva International Motor Show, po raz pierwszy oglądać można nowego Forda Fiesta ST200, który oferuje o 10 procent wyższą moc i o 20 procent wyższy moment obrotowy.

Specjalnie skalibrowany silnik benzynowy 1,6 litra EcoBoost pracujący pod maską tej wersji rozwija 200 KM i 290 Nm.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2016


 

Najmocniejsza Fiesta w historii rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy i wyróżnia się ekskluzywną specyfikacją, obejmującą unikatowy lakier nadwozia Solid Silver Grey, czarne, matowe obręcze aluminiowe oraz wyjątkowe detale wykończeniowe wnętrza.

Produkcja Forda Fiesty ST200 rozpocznie się w czerwcu, a pierwsze dostawy tego modelu do klientów realizowane będą niedługo potem.

FordGenev-2

– Ford Fiesta ST cieszy się doskonałą opinią wśród użytkowników i ekspertów motoryzacyjnych. Teraz, wersja ST200 zaoferuje im wyższą moc i lepsze osiągi. Uważam, że mamy do czynienia z przyszłym klasykiem – powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktu, Ford of Europe.

Na targach motoryzacyjnych w Genewie na stoisku pojawił się również nowy Ford Kuga – świętujący swoją europejską premierę podczas salonu samochodowego – oraz drogowa i wyścigowa wersja supersamochodu Ford GT. Dwie odmiany tego auta o wysokich osiągach są po raz pierwszy w Europie prezentowane obok siebie.

Fiesta ST200

Oprócz ekskluzywnego lakieru i 17-calowych obręczy aluminiowych, Fiesta ST200 otrzyma również czerwone zaciski hamulcowe oraz wzbogacone wnętrze z unikatowymi, częściowo skórzanymi fotelami przednimi Charcoal Recaro wykończonymi kontrastującymi, srebrnymi nićmi. Uzupełnieniem całości są podświetlane nakładki progowe oraz pasy bezpieczeństwa ze srebrnymi detalami.

FordGenev-3

Silnik 1,6 litra EcoBoost pracujący pod maską Fiesty ST200 dostarcza dodatkowe 15 KM i 30 Nm momentu obrotowego nawet przez 20 sekund dzięki funkcji overboost osiągając 215 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Skrócenie końcowego przełożenia z 3,82 do 4,06 zaowocowało lepszą elastycznością na poszczególnych biegach, lepszymi osiągami i większą przyjemnością z jazdy. Prędkość maksymalna wynosi 226 km/h.

Podobnie, jak Fiesta ST, wersja ST200 oferuje doskonałe właściwości jezdne i wysoką sprawność w szybko pokonywanych zakrętach za sprawą:
• zmodyfikowanego układu TVC poprawiającego stabilność jazdy na zakrętach oraz układu elektronicznej kontroli stabilności ESC z trzema trybami pracy;
• zmodyfikowanej zwrotnicy;
• tylnej belki skrętnej o zwiększonej sztywności;
• specjalnym ustawieniom przednich i tylnych sprężyn i amortyzatorów ze środkiem ciężkości obniżonym o 15 mm;
• bardziej bezpośredniemu przełożeniu układu kierowniczego (13,69:1) oraz skróconym drążkom kierowniczym;
• ulepszonemu układowi hamulcowemu z większą pompą hamulcową i większymi tarczami hamulcowymi z tyłu.

FordGenev-4

Ford Fiesta ST zadebiutował w 2013 roku i szybko wywalczył pozycję jednego z najlepszych hatchbacków o sportowych osiągach w Europie i na całym świecie. W pierwszym roku sprzedaży model ten zdobył ponad dwadzieścia różnych nagród i wyróżnień. Model ten jest wyposażony w silnik benzynowy 1,6 litra EcoBoost o mocy 182 KM i momencie obrotowym 240 Nm, który zapewnia autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,9 sekundy.

Nowy Ford Kuga z systemem SYNC 3

Ford prezentuje w Genewie nowy model Kuga, który został wyposażony w system SYNC 3. Nowy system multimedialny został pokazany po raz pierwszy w Europie na kongresie Mobile World w Barcelonie. SYNC 3 jest prostszy i bardziej intuicyjny w obsłudze dzięki możliwości wydawania komend głosowych zbliżonych do normalnej rozmowy, a także oferuje wyższą szybkość działania. Kierowcy modelu Kuga mogą sterować systemem przez ekran o przekątnej 8 cali za pomocą różnych gestów.

gordgenev-5

Nowy Ford wykorzystuje nowe rozwiązania techniczne, wśród których należy wymienić ergonomiczną i komfortową kabinę pasażerską oraz wydajne jednostki napędowe, w tym nowy, 120-konny, 1,5-litrowy silnik TDCi, który jest o 5 procent bardziej oszczędny od 120-konnego motoru 2,0 litra TDCi stosowanego poprzednio. Ponadto, nowa Kuga wyróżnia się też elegancką, sportową stylizacją nadwozia.

Drogowa i wyścigowa wersja Forda GT obok siebie

W tym miesiącu marka potwierdziła, że cztery modele GT zespołu Ford Chip Ganassi Racing – dwa biorące udział w mistrzostwach WEC i dwa w mistrzostwach IMSA WeatherTech SportsCar Championship – będą się ścigać w klasie GTE Pro w jednym z najsłynniejszych wyścigów długodystansowych na świecie – 24h Le Mans w dniach 18-19 czerwca.

Ford powraca do Le Mans pięćdziesiąt lat po wywalczeniu historycznego zwycięstwa (pierwsze, drugie i trzecie miejsce) w wyścigu zorganizowanym w 1966 roku, w którym wziął udział oryginalny Ford GT. Cztery nowe modele otrzymają numery 66, 67, 68 i 69 w hołdzie dla czerech kolejnych zwycięstw Forda w Le Mans w latach 1966 – 1969.

gordgenev6

Obok drogowej i wyścigowej wersji Forda GT, w Genewie goszczą też czterej kierowcy zespołu Ford Chip Ganassi Racing: Stefan Muecke, Olivier Pla i Andy Priaulx z WEC oraz Dirk Mueller z serii IMSA.

GT to stworzony przez zespół Ford Performance supersamochód o ekstremalnych osiągach, przedstawiający zalety układu EcoBoost, aerodynamicznego projektu nadwozia oraz lekkiej konstrukcji wykonanej z włókna węglowego. Nowy model będzie jednym z najbardziej ekskluzywnych w historii marki i będzie sprzedawany jeszcze w tym roku w ograniczonej liczbie egzemplarzy na rynkach całego świata.

– Fiesta ST200, nowy, rewolucyjny Focus RS czy przełomowy supersamochód Ford GT – oferta Ford Performance jeszcze nigdy nie była tak bogata. Opracowany przez Forda silnik EcoBoost sprawia, że modele Ford Performance odpowiadają każdemu stylowi życia i każdemu budżetowi domowemu – powiedział Raj Nair, wiceprezes wykonawczy Forda i dyrektor techniczny, Global Product Development.

Ford-GTgenev_9