Podczas Salonu Samochodowego Geneva International Motor Show na stoisku SsangYonga odbędą się aż dwie premiery nowych samochodów.
Oferta Tivoli powiększy się o model XLV – wielozadaniowego kompaktowego SUV-a o zwiększonej przestrzeni bagażowej. Z kolei koncepcyjny, hybrydowy SIV-2 typu mild jako zapowiedź średniej wielkości nowoczesnych, wielozadaniowych crossoverów przyszłości.
Zobacz także:
Po wprowadzeniu na rynek nowego Tivoli, koreańska marka zaprezentuje na targach motoryzacyjnych w Genewie SsangYonga XLV – nową, wydłużoną wersję tego modelu, cechującą się zwiększoną przestrzenią bagażową i praktycznością. Samochód ten pokazywany był już jako XLV-Air podczas zeszłorocznej Wystawy Motoryzacyjnej we Frankfurcie, a ponieważ spotkał się z przychylnym przyjęciem, firma zdecydowała się na uruchomienie masowej produkcji.
XLV oparty jest na tej samej konstrukcji co Tivoli i posiada ten sam rozstaw osi, czyli 2 600 mm. Odróżnia się wydłużonym o 235 mm nadwoziem za słupkiem C, dzięki czemu przestrzeń bagażowa zwiększona została do robiących wrażenie 720 litrów. Przy tym wszystkim udało się zachować wyróżniające Tivoli elementy wzornicze, m.in. harmonijny projekt nadwozia, sportowy wygląd coupé i płynną linię dachu.
Celem nowego projektu było stworzenie modelu wielofunkcyjnego i wielozadaniowego dla jak najszerszej rzeszy użytkowników, dlatego wszechstronność XLV zaspokoi potrzeby stawiane przez najróżniejsze style życia. Kupujący mogą wybrać pomiędzy 1,6-litrowym silnikiem benzynowym spełniającym normę Euro 6 a 1,6-litrowym silnikiem wysokoprężnym, ręczną lub automatyczną 6-biegową skrzynią biegów Aisin oraz napędem na dwa lub cztery koła.
Koncepcyjno- rozwojowy SIV-2
SsangYong zaprezentuje także w Genewie model SIV-2 (Smart Interface Vehicle), który jest średniej wielkości SUV-em klasy wyższej.
Jako kolejny krok po prezentowanym w Genewie w 2013 roku samochodzie koncepcyjnym SIV-1 ten nowy model rozwija koncepcję projektową określaną mianem „Dynamic Motion”, czyli „dynamiczny ruch”.
Nowy model koncepcyjny, oparty na temacie projektowym znanym jako „Robust, Specialty, Premium” (tzn. „krzepki, wyspecjalizowany, najlepszy”), ma w zamierzeniu twórców w jeszcze większym stopniu realizować emocjonalne zjednoczenie między kierowcą a samochodem, a w przyszłości stać się strategicznym modelem SsangYonga.
SIV-2 jest samochodem hybrydowym typu mild, napędzanym 1,5-litrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem współpracującym z silnikiem elektrycznym o mocy 10 kW oraz akumulatorem litowo- jonowym o produktywności energetycznej 500 Wh. Zestaw ten tworzy system hybrydowy typu mild napędzany prądem 48 V, który zapewnia cichą i wydajną jazdę przy obniżonym poziomie emisji CO2 i zupełnym brakiem hałasu w czasie korzystania z biegu jałowego i przy niskich prędkościach.
Nowy, przyjazny dla środowiska model koncepcyjny SsangYonga posiada lekką konstrukcję, nisko położony środek ciężkości oraz system podwozia i zawieszenia, który może dalej być rozwijany w celu stworzenia alternatywnych modeli z wysoce wydajnymi napędami takimi jak HEV, PHEV czy EV, które stanowić będą odpowiedź SsangYonga na wyzwania przyszłości.
DANE TECHNICZNE
XLV
* Silniki: benzynowy – Diesel;
– pojemność: 1 597 ccm – 1 597 ccm;
– moc: 94,1 kW (128 km) przy 6 000 obr./ min. – 84,6 kW (115 km) w zakresie 3 400 – 4 000 obr./ min.;
– prędkość maksymalna: 178 km/h – 172 km/h (w zależności od skrzyni biegów i napędu);
– zużycie paliwa (cykl mieszany): od 7,1 l – od 4,5 (w zależności od skrzyni biegów i napędu);
– skrzynie biegów: 6-boegowa manualna lub 6-biegowa automatyczna;
– napęd: na dwa lub cztery koła;
* Wymiary (dł. x szr. x wys. w mm): 4 440 x 1 795 x 1605.
SIV-2
– silnik 1.5L GDi Turbo: hybrydowy (benzynowy + elektryczny) – moc 160 KM, moment obrotowy 260 Nm;
– silnik 1.6L Turbo: Diesel – moc 135 KM, moment obrotowy 320 Nm;
– skrzynie biegów: 6MT lub 6AT;
– wymiary (dł. x szr. x wys. w mm): 4 440 x 1 855 x 1 640;
– rozstaw osi (mm): 2 675;
– Prześwit minimalny (mm): 167 mm;
– pojemność bagażnika (l): 720 (bez półki).