Crossover Citroën C4 Cactus stale poszerza gamę swoich odmian. Podczas targów motoryzacyjnych Geneva International Motor Show światową premierę miała edycja specjalna.
Nowa seria powstała dzięki współpracy marek Citroën i Rip Curl – światowego lidera na rynku surfingowym. I już wszystko staje się jasne…
Zobacz także:
Razem z firmą Rip Curl, której nazwa od roku 1969 jest symbolem surfingu, Citroën prezentuje jeszcze bardziej wyrazistą i ekspresyjną wersję modelu C4 Cactus, która eksponuje jego przygodowy charakter i dynamiczne osiągi. To w pełni pasuje do wizerunku firmy Rip Curl, założonej w Australii w miejscowości Torquay, o kilka godzin jazdy od legendarnego raju surferów – zatoki „Cactus Bay”.
Hasło „The Search” dla firmy Rip Curl oznacza poszukiwanie idealnej fali. Taka idea pojazdu ma zachęcać nabywców do wyruszania w drogę – „dokądkolwiek, w każdej chwili”. W w modelu z gamy C4 Cactus proponuje to system Grip Control.
Nowością w Citroënie C4 Cactus Rip Curl jest jego wzmocniona trakcja, powiązana z najmocniejszymi silnikami modelu i współpracująca z manualną skrzynią biegów (wersje z silnikiem benzynowym PureTech 110 S&S lub z silnikiem Diesla BlueHDi 100). Samochód jako jedyny w gamie posiada system Grip Control oraz specjalne opony Mud&Snow, pomagające poruszać się w wymagającym terenie (ogumienie Goodyear 205/50 R17 89V – Vector 4Seasons).
Działanie systemu Grip Control polega na wzmacnianiu trakcji w trybie jazdy terenowej. Wykorzystuje on zaawansowaną technicznie funkcję zapobiegania uślizgom wzdłużnym napędzanych kół, zawartą w komputerze systemu ESP.
Pokrętło umieszczone pośrodku tablicy rozdzielczej zapewnia dostęp do pięciu trybów jazdy:
– Standard: przeznaczony jest na normalne warunki drogowe, w których uślizg napędzanych kół występuje jedynie marginalnie. Umożliwia on również automatyczną adaptację systemu Grip Control do aktualnego stanu nawierzchni.
– Piasek: można wykorzystywać równoczesny uślizg wzdłużny obydwu przednich kół, by skutecznie poruszać się na grząskiej nawierzchni i ograniczać ryzyko ugrzęźnięcia. Działa do prędkości 120 km/h.
– Off-road: imituje działanie mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, dzięki czemu umożliwia ruszenie w trudnych warunkach nawierzchni. Działa do prędkości 80 km/h.
– Śnieg: natychmiast dostosowuje do aktualnego stanu przyczepności stopień uślizgu wzdłużnego każdego z napędzanych kół. Natychmiast po osiągnięciu prędkości 50 km/h system wraca do trybu „Standard”.
– ESP off: służy do wyłączenia systemu ESP (działa tylko do prędkości 50 km/h).
Nowoczesny, funkcjonalny design
Edycja specjalna nowego Citroena wyróżnia się wyglądem i szeregiem akcesoriów na zewnątrz i w środku. Na specyfikę składają się takie elementy jak białe obudowy lusterek zewnętrznych, białe relingi dachowe i pas kalkomanii w kolorze lśniącej bieli, biegnący pionowo przez przednie nadkola i łączący geometryczne motywy z logo firmy Rip Curl. Ten sam akcent graficzny, lecz tym razem w układzie poziomym, występuje u podstawy szerokiego słupka C.
C4 Cactus Rip Curl posiada aluminiowe płyty ochronne podwozia z przodu i z tyłu. Osłony Airbumps chronią karoserię i dodatkowo wizualnie wzmacniają model. Standardowo występują w kolorze czarnym, ale w ramach opcji można otrzymać je także w innych kolorach (Dune, Chocolate oraz Grey), by nabywca mógł poczuć, że naprawdę dopasował samochód do swoich upodobań.
W chwili premiery samochód oferowany będzie w pięciu kolorach nadwozia: brązowy Olive, czarny Obsidian, czerwony Aden, szary Aluminium i Mother- of- Pearl White. Do końca roku Citroën zamierza zaoferować jeszcze jeden wzór: niebieski Baltic.
Wnętrze wykończone jest detalami w dynamicznym, dodającym energii kolorze Pulp Orange. Oferowane w tym kolorze pasy bezpieczeństwa kontrastują z obiciami siedzeń w szarym odcieniu Mica Grey (opcjonalnie – skóra i tkanina: Mixed Leather Back/ Black Fabric). Te same kolory powtarzają się w innych miejscach kabiny.
Dywaniki ochronne wykończone są szwami w kolorze Pulp Orange oraz naszywką z logo producenta sprzętu surfingowego. Deska rozdzielcza po stronie kierowcy jest uporządkowana i czytelna. Większość funkcji zgrupowanych zostało na tablecie z ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali. Pokrywa schowka TOP BOX przed miejscem pasażera wykończona została w stylu dawnych kufrów podróżnych z paskami i okuciami.
Wyposażenie edycji specjalnej oparto na trzecim, najwyższym poziomie wykończenia modelu C4 Cactus Shine. Nowa edycja posiada taki sam zestaw wyposażenia standardowego, a ponadto wzbogacona jest o szereg rozwiązań technicznych, takich jak radar parkowania tyłem, automatyczną klimatyzację, automatykę świateł i wycieraczek, system nawigacji, system audio MP3 z 6 głośnikami, tempomat/ ogranicznik prędkości, mocno przyciemniane szyby i inne.
Cactus Rip Curl wyposażony jest standardowo w panoramiczny szklany dach o wysokim stopniu izolacji termicznej, zdolny skutecznie chronić przed efektem nagrzewania. Zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie model do sprzedaży trafi już w pierwszej połowie roku 2016.